דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצלחה דורשת ממך לשנות הרגלים 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 1281   [ נצפה 2394 פעמים ]

‏יום רביעי 05 ינואר 2011 הצלחה
הצלחה דורשת ממך לשנות הרגלים

האמת היא שלא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את זה. אבל צריך להסתכל, להסתכל על "אנשי הצלחה" ולהסתכל על אלה שפחות מצליחים, ולראות שיש להם הרגלים שונים לחלוטין זה מזה. אני לא מתכוון להסביר במאמר הזה את החשיבות של הרגלים בריאים וחיוביים כחלק בלתי נפרד ממסע של הצלחה ומחייו של המצליחן. את זה כבר רובכם יודעים, מה שכן, שמתי לב (ובטח גם אתם...) שהקטע הזה עם ההרגלים הוא לא כל כך פשוט לשינוי. גם לאנשים המצליחנים ביותר קשה לשנות הרגלים, אבל כשמוצאים את הדרך לעשות זאת, זה קל יותר לשחזר את אותה דרך שוב ושוב, כל פעם עם הרגל אחר. אז החלטתי לגלות לכם איך תוכלו לשנות הרגל ב-6 צעדים. אני אשתדל לעשות את זה כמה שיותר קצר וכמה שיותר פשוט, אני מקווה שלא יעצרו אותי על "פשטות יתר".
צעד ראשון של הצלחה- זהה את ההרגל שברצונך לשנות
הכן טבלה עם 3 עמודות: א.       הרגלים קיימים שליליים שאני רוצה לשנות או להפסיק. ב.       הרגלים קיימים חיוביים שאני רוצה לשמר. ג.        הרגלים חדשים חיוביים שאני רוצה לאמץ.
התחל בלמלא את הטבלה בהרגלים ומיין אותם לפי העמודות השונות. רשום כל הרגל במשפט קצר ופשוט. למשל: בעמודה ג', תוכל לרשום: "להתאמן בחדר כושר 3 פעמים בשבוע". לאחר מכן, בחר הרגל אחד מעמודה א' או מעמודה ג' שנראה בעיניך כחשוב ביותר. תתמקד באחד! זה יכול להיות משהו שאתה רוצה לשנות או משהו חדש שאתה רוצה לאמץ ולהפגין יותר משמעת עצמית לגביו.
צעד שני של הצלחה- מצא מודל לחיקוי
שאל את עצמך: "מי עושה את זה טוב?" ברגע שתמצא מישהו או מישהי שיש להם יותר משמעת בתחום הזה, אתה תראה שאם אחרים יכולים לעשות זאת, גם אתה יכול. אתה לא חייב להכיר אותם באופן אישי, למעשה הם יכולים להיות גם מתים מבחינתך. הרעיון הוא לחשוב על אנשים ספציפיים שאתה מאמין שיש להם או הייתה להם משמעת סביב ההרגל הזה. הכן לעצמך רשימה של לפחות 3 אנשים כאלה, רשום את שמם. אם הם בחיים וזמינים לך, שאל אותם כיצד הם עושים זאת. אם לא, עצום את עינייך ודמיין שאתה מראיין אותם ושואל אותם את אותה שאלה. מה לדעתך הם יגידו? השתמש במידע לטובתך.
צעד שלישי של הצלחה- הכן את רשימת ה"למה"
רשימת ה"למה" עונה על השאלה: "מה יוצא לי מזה?". זוהי למעשה רשימת תועלות שיתאפשרו לך כתוצאה מפיתוח משמעת בביצוע ההרגל החדש או בהפסקת ההרגל הישן שלך. את רשימת התועלות מומלץ לחלק ל-2 עמודות: א.       מה יקרה אם כן? (התועלות) ב.       מה יקרה אם לא? (הכאבים או הסיכונים)
צעד רביעי של הצלחה- זהה את המכשולים מראש
בכל פעם שתעמוד בפני שינוי התנהגות, סביר להניח שצפויים לך "אזורים מסוכנים", מכשולים שתפקידם לשמר אותך במצב המוכר והידוע, במצב של מה שהיה הוא מה שיהיה. עליך להיות מודע לכך מראש ולזהות את אותם מקומות. בדרך כלל יש להם אסטרטגיה נפוצה- הם קוראים לך לקבל סיפוק מיידי כאן ועכשיו, הם נותנים לך מה שאתה רוצה באותו רגע ואחר כך מכאיבים. אצלם כל הזמן פורים, הכאב המתמשך מחופש לתענוג רגעי.
הכן רשימה של מצבים, סיטואציות, מקומות וזמנים מסוימים שבהם אתה עלול ליפול. לאחר מכן, רשום איך אתה מתכוון לטפל בכל אחד מהם. אלה הם אזורי הסיכון שלך, על ידי כך שתיהפך מודע אליהם, תוכל לתכנן איך להתמודד מולם. למשל: אם אתה רוצה להקפיד על מזון בריא ואתה יודע שכאשר אתה הולך לקניות, אתה מתגרה וקונה מלא שטויות לא מזינות, עליך להפסיק לקנות את זה. יתרה מכך, עליך לתת למישהו אחר אולי לעשות קניות. בילדותי, מעולם לא היה לנו "קוקה קולה" בבית, שתינו מים, רק מים. ועד היום, אני שותה מים, רק מים. כשזה לא בבית, קל יותר לפתח הרגל.
אני יודע שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע ולעתים אנחנו באמת צריכים עזרה מקצועית על מנת לשנות הרגלים. אבל אני כן יודע שזה אפשרי, זה אפשרי להשתנות. למעשה זה לא רק אפשרי אלא בלתי נמנע, החיים של כולנו עלי אדמות נתונים לחוק הנצחי של שינוי. הכל משתנה, ואם אלוהים מצליח שוב ושוב לשנות את האביב לקיץ ואת הקיץ לסתיו ואת הסתיו לחורף ואת החורף לאביב, אז גם אתה יכול לשנות הרגלים ולאמץ הרגלים חדשים.
צעד חמישי של הצלחה- קבל החלטות מראש (מבעוד מועד)
אתה לא יכול להיות הצלחה ולהפגין הצלחה בשינוי הרגלים, אם אתה נתון לקבלת החלטות רגעית, או כמו שניתן לומר "קבלת החלטות מצבית". אם אתה רוצה להיות הצלחה, אתה צריך לשקול מראש איך אתה רוצה לחיות את חייך. בשלב זה עליך להקדיש מחשבה ולרשום לפניך את הצעדים שיש לבצע על מנת לבסס את ההרגל שאותו בחרת לשנות או לאמץ. אתה פותח את היומן שלך (ואם אין לך יומן, אנחנו ממש צריכים לדבר...) אתה רושם לדוגמא בימי ראשון, שלישי וחמישי בשעות 18:00-19:00 "אימון כושר".
אתמול שמעתי את ד"ר צבי ברק (מרצה מעולה), הוא קורא לזה: "להפקיד את חייך האישיים בידי מיקוד שליטה חיצוני (יומן). והיומן, כך הוא אמר, ינהל אותך יותר טוב מעצמך". אתה מחליט מראש שאתה תעשה כך וכך. אתה מחליט מראש שכך החיים שלך ייראו. אתה לא מחכה לאותו רגע ואז שואל את עצמך: "בא לי או לא?".
וויין גרצקי לא החליט בכל בוקר אם בא לו להתאמן היום או לא. הוא קם להתאמן בכל יום בשעה 4:00 לפנות בוקר. הוא עשה זאת מפני שהוא החליט מראש שאם הוא הולך להיות שחקן ההוקי הטוב בעולם, אז הוא יהיה חייב להתאמן. הוא קם כי הוא חשב שההשקעה משתלמת. כשהשעון צלצל, הוא קם כי זה מה שהוא החליט מראש שהוא יעשה.
צעד שישי של הצלחה- צור "מעגל תמיכה"
זהו צעד חשוב מאוד, שלא תעז לוותר עליו כי זה יעלה לך ביוקר. חשוב לרגע על אדם אחד לפחות שאתה מכבד אותו והוא מכבד אותך. אחד כזה שאתה מוכן להיות מחויב כלפיו ולאפשר לו לעזור לך לשמור על מחויבות, או יותר נכון אחריותיות. באנגלית קוראים לזה Accountability, כלומר מחויבות למתן דין וחשבון על פעולות. עליך ליזום שיחה עם האדם הזה ולהסביר לו: מה אתה עושה, למה אתה עושה את זה ומה אתה מבקש ממנו בדיוק. עליך לדבר איתו לפחות פעמיים בשבוע ולדווח לו מה קורה ואיך אתה עומד בהתחייבותך כלפיו וכלפי עצמך. תאפשר לעצמך להיות מחויב לאותו אדם. בני האדם הם יצורים מוזרים, קל להם יותר להתחייב לאחרים מאשר לעצמם.
נ.ב. רגע לפני הסוף, עלי להזהיר אותך מפני שלושת השקרים של "שדון ההרגלים". ג'רי רוברט טוען שבכל פעם שאנחנו שוברים מחויבות ונופלים שוב להרגל השלילי שלנו, אנחנו הולכנו שולל על ידי אחד או יותר משלושת השקרים הבאים: 1.       "רק פעם אחת ודי"- רק בירה אחת, רק סיגריה אחת, רק עוגייה אחת ודי. מכיר את זה? בכל פעם שאתה שומע את זה, תדע שזהו שדון ההרגלים ותשאל את עצמך בחזרה: האם בירה אחת תהיה בסדר עבור אלכוהוליסט? האם סיגריה אחת תהיה בסדר עבור חולה סרטן שיש לו גם אסטמה קשה? האם עוגייה אחת זה בסדר עבור אדם השוקל 150 ק"ג? לא!!! גם אחד זה לא בסדר. 2.       " תהרוס את זה עד הסוף"- ברגע שהאמנת לשקר הראשון, מגיע השקר השני ואומר: עכשיו, כשפישלת, לך עם זה עד הסוף, תפשל בגדול...מה זה משנה, הרי כבר פישלת. תגמור את כל הקופסא של העוגיות, תשתה עוד. 3.       "תוותר, אתה חסר אונים גם ככה"- ואז מגיע השקר הזה שהוא השלב האחרון של איבוד השליטה. הוא מגיע לאחר שאתה מלא ברגשות אשמה על אמונתך בשני השקרים הקודמים ושבירת המחויבות שלך. הוא בא ואומר לך: אתה חסר אונים, אתה חסר ערך, פישלת בגדול, בשביל מה אתה בכלל ממשיך לנסות.
אל תאמין לשקרים האלה, עצור אותם מההתחלה, כבר מהשקר הראשון. ואם לא הצלחת, עצור את השקר השני, אל תלך עד הסוף. והכי חשוב- בחיים, אבל בחיים אל תאמין לשקר השלישי. אתה תמיד בעל ערך ואתה לעולם לא חסר תקווה. אתה עדיין הצלחה, כל עוד אתה ממשיך לנסות.



בהצלחה!
יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

לחיי ההצלחה שלכם!יואב זילכה
אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!  
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב