דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח שמשות לרכב - כדי שלא ישבר לכם... 

מאת    [ 23/11/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 3676 פעמים ]

ביטוח שמשות לרכב הוא אחד הרכיבים של ביטוח מקיף, המוצע לבעלי רכבים. ביטוח רכב מקיף הוא ביטוח רשות, שאין חובה לעשותו על פי חוק (בניגוד לביטוח חובה כמובן). עם זאת, חשיבותו של ביטוח רכב מקיף היא גדולה למי שמבקשים לשמור על ערך הרכב שלהם, ולהגן עליו מפני נזקים. הפעם נדון בנושא ביטוח שמשות, המוצע כאחת ההרחבות לפוליסה.

 

מהו ביטוח שמשות לרכב ?

ביטוח שמשות מגדיר, כי בכל מקרה של שבר לשמשה או נזק לאחד מחלונות הרכב, תשלם חברת הביטוח את עלות כינון השמשה, תיקונה או את תיקון חלונות הרכב. במידה ובעל הרכב יעדיף להחליף את השמשה בעצמו, תשלם חברת הביטוח סכום השווה לערך השמשה שנשברה, וכן את הוצאות ההתקנה. על מנת ליהנות מתשלום הביטוח יש לבצע את התיקון אצל זגג המורשה בחברת הביטוח.

חשיבותו של ביטוח שמשות לרכב במקרים אלה היא ברורה – במקום להגיע אל הזגג ולשלם מאות שקלים על שמשה חדשה (ואף יותר), תוכלו לדעת כי הביטוח הוא זה שישלם את כל הוצאות התיקון וההחלפה. בעת שקיים לרכב ביטוח שמשות בתוקף, לא תידרשו להוציא אגורה מכיסכם (פרט להשתתפות עצמית המוגדרת בפרמיה) ולא תידרשו לדאוג או להיות מוטרדים כלל. 

 

עד כמה חשוב לרכוש ביטוח שמשות לרכב ?

חשיבותו של ביטוח שמשות נתון לדיונים רבים בין התומכים בביטוח זה ובין המתנגדים לו. כך לדוגמא טוענים המתנגדים, כי פעמים רבות ההשתתפות העצמית גבוהה ממחיר התיקון עצמו וכי אין היגיון כלכלי ברכישת ההרחבה הביטוחית. התומכים בביטוח, לעומת זאת, טוענים כי הביטוח מקנה שקט נפשי וכמובן – הבטחה כי במקרה והזכוכית תינזק תישא חברת הביטוח בכל עלויות התיקון. ביטוח שמשות לרכב חשוב במיוחד עבור מי שנוסעים הרבה בדרכים מרובות חצץ, מי שגרים באזורים בהם אחוזי הפריצה לרכב הם גבוהים במיוחד, וכמובן – ביטוח שמשות לרכב הוא חשוב במיוחד עבור בעלי רכבים הגרים מעבר לקו הירוק, ששמשותיהם נמצאות בסכנה כתוצאה מפעולות איבה אפשריות.

 

עוד כמה מילים על הסכנה שבביטול ביטוח שמשות


    • השמשה היא אחת מחלקי הרכב החיוניים ביותר. בניגוד לחבלות אחרות הקורות ברכב (לדוגמא שריטות, "דפיקות" קלות וכו'), אותן אין חובה לתקן (פרט לשיקול האסתטי), הרי שללא שמשה תקינה אי אפשר כלל לנסוע ברכב. קיומו של ביטוח שמשות מבטיח, כי בעל הרכב לא ידחה את התיקון ויבצע אותו בהקדם ללא כל דאגה או טרחה.
    • ביטוח שמשות מבטיח, כי בעת שבר בשמשה, תותקן במקומה שמשה מקורית המתאימה במדויק לסוג הרכב והדגם. מי שאין ברשותו ביטוח שכזה, עלול למצוא את עצמו מתפשר על שמשה דומה שאינה מדויקת על מנת לחסוך בעלויות.
    • ומי שעדיין מתלבט – ישנן פוליסות ביטוח מקיף הכוללות את ביטוח השמשות כחלק מהפוליסה, כך שבעל הרכב אינו נדרש לרכוש הרחבה ספציפית. בדקו, האם זהו גם המצב אצלכם ותוכלו לחסוך את ההתלבטות והחשיבה המחודשת. והעיקר – סעו בבטחה !  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב