דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לגרום לקורות החיים שלך לבלוט? 

מאת    [ 22/11/2011 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 1901 פעמים ]

כאשר אתה שולח קורות חיים למשרה המתפרסמת באתר דרושים, המפרסם הוא ארגון כלשהו  או חברת השמה/כח אדם - חברה המפרסמת מקבלת מאות ואלפי קורות חיים לכל פרסום. ברור אם כן, שכדאי לתת תשומת לב מיוחדת לאותם הדברים שיאפשרו לקורות החיים לבלוט ויתנו לך את הסיכוי המגיע לך.

לאותן חברות אין אפשרות לפתוח כל קובץ שנשלח ולהסתכל עליו ולכן רוב החברות המובילות וחברות ההשמה המתקדמות משתמשות בתוכנות לסינון קורות חיים. תוכנות אלו מאפשרות חיפוש במאגר לפי מילות מפתח, על מנת לברור את קורות החיים של מועמדים שמתאימים לקריטריונים מוגדרים מראש. לדוגמא - חברה שמחפשת כלכלן לתחום בקרה תקציבית, תמחיר, עם נסיון של עד 3 שנים – תשתמש במילות החיפוש "תקציב" וגם "תמחיר", באופציית ההשכלה ייבחרו "כלכלה ומנהל עסקים", לרב עם "התמחות במימון". לחלק ממנועי החיפוש ישנה אפשרות של חיפוש לפי ותק ו/או גיל.

המסקנה המתבקשת ברורה. אם בקורות החיים שלך לא ציינת מפורשות את מילות המפתח החשובות בסעיפי העיסוק המקצועי (למשל, תקציב , תמחיר) וההשכלה (למשל, בוגר כלכלה/מנהל עסקים), קורות החיים שלך לא יעברו את מנוע החיפוש ולא יגיעו לרשימת המועמדים לבדיקה למשרה. לכן, הקפד לרשום כמה שיותר מילים המתארות את עיסוקך. השתמש במילים שמופיעות בהגדרות המשרה – הן לרוב המילים שישתמשו בהן בתוכנת הסינון.

לאחר שעברת את הסינון של מנוע הסינון, עדיין קורות החיים שלך צריכים לבלוט. ישנם כמה עקרונות שצריכים לעקב אחריהם כדי למשוך את תשומת ליבו של המגייס, שמקדיש בממוצע 20 שניות לכל קובץ קורות חיים:


    • קורות החיים צריכים להיות מסודרים וברורים לעין
    • הימנע מעומס של פרטים רבים מדי וקורות חיים צפופים
    • השתמש בכתיבה "צבאית" ובבולטים על מנת שכל נושא יודגש ויראה היטב
    • חלק את קורות החיים לנושאים הבאים: פרטים אישים, השכלה, נסיון , שירות צבאי, תוכנת מחשב, שפות
    • הפרטים האישים צריכים לכלול את שמך הפרטי, טלפון נייד, מייל וכתובת
    • בהשכלה ובנסיון – עליך לרשום את הנושאים מהסוף להתחלה (מהקרוב לרחוק יותר)
    • השתדל שקורות החיים שלך יכנסו לעמוד אחד (במידה וזה לא מסתדר, שקול להוריד נסיון שפחות רלוונטי למשרה)
    • הקפד על פשטות עיצובית – השתדל לא להשתמש בצבעים בולטים מדי או בהדגשת טקסט בצבעים. ניתן להשתמש בצבעים עדינים, כגון אפור או כחול כהה לכותרות
    • וודא שקורות החיים כתובים בגוף שלישי ולא בגוף ראשון

בהצלחה.                                                            כל הזכויות שמורות ל"נתיב אישי" גיוס והשמה"

 

 

*כל הזכויות במאמר זה שמורות לנתיב אישי גיוס והשמה
ליאת חי-בלטמן
נתיב אישי- גיוס והשמה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב