דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוק השחור של סימנטק כבש את מרכז הכנסים אבניו באיירפורט סיטי 

מאת    [ 22/11/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2594 פעמים ]

יש הזוכרים את השוק השחור בתקופת הצנע בראשית ימי המדינה, בו נמכרו במחירים מופקעים מוצרים שנראים היום טריוויאליים לחלוטין כמו עופות וביצים. שוק שחור מפורסם אחר היה זה של סוחרי הדולרים ברחוב לילינבלום בתל אביב.

 

אך בשנים האחרונות התפתח בעולם – וגם בישראל – שוק שחור אחר, כזה שהיקפו השנתי מגיע למאות מיליוני דולרים. זהו השוק השחור של כלכלת פשיעת הסייבר, בו סוחרים במידע, כולל מספרי כרטיסי אשראי, זהויות של אנשים, דרכונים, כרטיסי טיסה גנובים ומזויפים ועוד.

 

כדי להציג את מלוא חומרתה של התופעה ולהעלות את חשיבות בעיית ה- Cyber crime והצורך להילחם בה עם אמצעי אבטחת מידע, שמירת פרטיות, גיבוי והתאוששות, קיימה בשבוע שעבר סימנטק – חברת אבטחת וזמינות המידע מס' 1 בעולם – כנס יוצא דופן שכלל מושב מליאה, מושבים מקצועיים ותערוכה מרשימה.

 

גילי נצר, מנהלת שיווק אזורית בסימנטק, אומרת כי האירוע, שהתקיים במרכז הכנסים אבניו באיירפורט סיטי, נועד לא רק להציג פתרונות ולהפגיש בין לקוחות ושותפים עסקיים כי אם גם לחבר את יותר מ- 700 המשתתפים לחוויה ולרגשות, ולהציג להם את שוק המידע השחור ומשמעותו לגבי כל אחד מאיתנו, ובוודאי לארגונים.

 

"לשם כך הלכנו עד הסוף כדי שכל המבקרים שייכנסו לאבניו יראו אבל בעיקר ירגישו את השוק השחור", אומרת גילי נצר. "לקחנו מקום מואר ומוכר לכל תעשיית ההיי-טק וטכנולוגיית המידע, החשכנו אותו, הפעלנו מכונות עשן, הצבנו שחקנים המגלמים פושעים אשר קיבלו את הקהל. כמו כן הקמנו שוק שחור שעבורו הפקנו במיוחד חומרים מזויפים – דרכונים, כרטיסי אשראי, תוכנות, ניירת משרדית, חשבונות בנק, כרטיסי טיסה ואביזרים. להשלמת התחושה והקונספט השוק גם כלל ירקות, שום, פלפל חריף ובצל ירוק, אך גם עם פאות ושפמים וציוד לנוכלים נוסף שמתחבר להוויה האפלה של שוק המידע השחור. ציידנו את האולם בו התכנסו המבקרים ובו היו גם תצוגות שותפינו העסקיים, בריהוט עתיק ואביזרים משוק הפשפשים, התגובה הייתה: WOW".

 

הקונספט יושם גם בביתני סימנטק ושותפיה, במטרה ליצור זרימת אווירה של השוק השחור, ובעמדת סרטונים מיוחדת הודגם לקהל כמה קל לגנוב מידע ולזייף זהויות.

 

"רצינו ליצור כנס שונה מהרגיל, ולחבר לחוויה ולתחושה שיש שוק שחור אמיתי של מידע שהולך ומתעצם ברחבי העולם ובישראל", אומרת גילי נצר.

 

הכנס והתערוכה אמנם הסתיימו, אך מנהלי סימנטק ישראל לא מפסיקים לקבל תגובות מכל עבר, ממנכ"לי חברות, אנשי הענף, וחשוב מכל: אנשי הארגונים והעסקים הרבים מכל מגזרי המשק,  שהיום מבינים טוב יותר את תופעת כלכלת המחתרת והשוק השחור של המידע, ואת הצורך להיערך ולהתגונן.

 

יחד עם גילי נצר הפיקו את הכנס והתערוכה צוות קבוצת אנשים ומחשבים, והמעצב אלון חסון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב