דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוחי לב 

מאת    [ 21/11/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2932 פעמים ]

הלב הוא איבר שרירי שתפקידו להזרים דם לכל חלקי הגוף על מנת לשמור עליו בחיים. הלב מבצע פעילות מכנית של כיווץ והרפיה שלא מפסיקה לרגע. לא פלא, אם כך, שהוא מתעייף ונזקק לא פעם להתערבות רפואית כדוגמת ניתוחי לב.

מהו ניתוח לב?

ניתוחי לב הם ניתוחים מורכבים ורגישים מאוד, השייכים לכירורגיית לב וחזה. ישנם גם ניתוחי חזה נפוצים אחרים שלא בהכרח עוסקים בלב כמו למשל ניתוחי ריאות או ניתוחים העוסקים בבעיות אחרות של חלל בית החזה. המשותף לפרוצדורות אלו הוא פתיחת בית חזה.

עד לפני מספר שנים כל פעולה חודרנית באזור דרשה פתיחה של בית החזה. בעקבות התקדמות הרפואה המודרנית, יש היום פרוצדורות שאינן מחייבות פתיחה מלאה של בית החזה, ומקלות על כל תהליך ההתאוששות הקשה.

מהן הבעיות המצריכות ניתוח?

ניתוחי לב נדרשים בכל בעיה בתפקוד הלב. בעיות כאלו עשויות להתעורר מסיבות כמו פגיעות טראומה באזור זה, בעיות של כלי הדם הגדולים מחלות כירורגיות של הלב וחלקיו השונים ואחרות. ניתוחי לב נפוצים הם החלפה או תיקון של אחד המסתמים, תיקון דיסקציה באבי העורקים, ניתוח מעקפים, השתלות לב ותיקון מומים.

ניתוחי לב הדורשים פתיחה של בית החזה מבוצעים תמיד על ידי רופא כירורג. פרוצדורות פולשניות שלא דורשות פתיחת בית חזה, כמו צנתור לב, למשל, יכולות להתבצע על ידי קרדיולוג שאינו כירורג. התערבויות פולשניות לאבחון וטיפול בהפרעות קצב יעשו על ידי קרדיולוג המתמחה באלקטרופיזיולוגיה - המערכת החשמלית של הלב.

מהם הסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוח?

ניתוחי לב מכל סוג שהוא אינם חפים מסיכונים. חלק מהסיכונים כלליים ומתייחסים לביצוע הניתוח באופן כללי, אחרים מתייחסים לסוג הניתוח המסוים ולנסיבות האישיות של המטופל, יחד עם זאת היום מידת הסיכון בניתוחים אלו אינה גבוהה מזו של ניתוחים באזורים אחרים.

הסיכונים בניתוחים אלו הם זיהום, סיבוכים הקשורים להרדמה הכללית, היווצרות קרישי דם באזור ותסחיפים לאיברים אחרים, הפרעות קצב, אוטם של שריר הלב וכמובן שישנה גם סכנה שהניתוח לא יצליח ויסתיים במותו של המטופל. מידת הסיכון גוברת על רקע גיל המטופל, נוכחות מחלות רקע אחרות, ניסיון הכירורג המבצע את הניתוח וגורמים נוספים.

מהו מהלך הניתוח?

ישנם סוגים רבים של ניתוחים ולכן המהלך של כל אחד מהם יכול להיות שונה בתכלית. יחד עם זאת, המכנה המשותף שלהם הוא הפסקת פעולת הלב והריאות לצורך זמן הניתוח על ידי חיבור למכונת לב ריאה שמתפקדת באותו הזמן כריאות וכמשאבת הדם החלופית של החולה. בסיום הניתוח מחודשת זרימת הדם ללב ומנותקת המכונה. אורך הניתוח משתנה אף הוא בין סוגי הניתוחים השונים.

המטרה הכללית של כל סוגי ניתוחי הלב היא להאריך ולשפר את איכות חייו של החולה. ניתוח להחלפה או תיקון מסתם יכול לשפר את התסמינים מהם סבל החולה קודם עד כדי היעלמותם המוחלטת. ניתוח מעקפים אינו פוטר את החולה מהמשך הטיפול אלא רק מאפשר את עקיפת החסימה.

איך לבחור מנתח לב?

ניתוחי לב מכל סוג הם אינם עניין פעוט. בחירה באיש המקצוע ובמוסד הלא מתאים לביצוע הניתוח יכולה לעלות בחיי המטופל. טרם ההחלטה חשוב לקבל מהמנתח את כל החומר הרלבנטי באשר לניתוח, הסיכונים, ואפשרויות לטיפול אלטרנטיבי, ולדאוג לתקשורת תקינה בינו לבינך, כזו שתעזור לך לתת אמון בו וביכולתו להוציא אותך מהניתוח בריא יותר.

בית חולים פרטי הרצליה מדיקל סנטר - רופאים מומחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב