הידעתם? הסיפור על כיפה אדומה נוצר בעצם כתחליף להרצאה על הסכנה בשיחה עם זרים והליכה לילית ביער.
טוב, לא באמת, לפחות לא לפי מה שאני יודעת, אבל העובדה היא שאנשים תמיד יעדיפו לשמוע סיפור טוב , על פני הרצאה.
מסקנה- כדי לכתוב הרצאה שתרתק את הקהל שלכם, עליכם לכתוב אותה כסיפור.
אני לא מתכוונת שתתחילו ב" היה היה פעם בארץ רחוקה".
מה כן?
שאלו את עצמכם - מהו בעצם המסר החשוב ביותר שאתם רוצים להעביר?
מי הן הדמויות שקשורות לסיפור- אל תהססו להמציא. לדוגמה אם ההרצאה שלכם עוסקת בגמילה מהתמכרות כלשהי תוכלו להמציא לכם דמות של אדם שהיה מכור לאכילה, מה קרה לו, על מה ויתר כתוצאה מההתמכרות, מה שבר אותו וגרם לו להתמכר כל פעם מחדש, מה גרם לו לרצות להיגמל וכו'
היזכרו בשיחות/כתבות/סרטים וספרים שקשורים למסר שלכם והכניסו גם אותם לסיפור שלכם.
דוגמא נוספת- אם אתם מאמנים שרוצים להרצות בפני קהל כדי להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם- ספרו סיפור של הצלחה.
אתם יכולים לספר את הסיפור האישי שלכם, או סיפור הצלחה של מאומן שלכם, כמובן אחרי טשטוש הפרטים המזהים לחלוטין.
אני חוזרת ומדגישה- אל תהססו להמציא ולהרחיב.
העובדות הקטנות בדרך הרבה פחות משמעותיות מהמסר, אבל כדי שהקהל שלכם יקשיב למסר, אתם צריכים להגיש לו אותו כסיפור מעניין, מרגש, מצחיק.
רצוי כל האפשרויות יחד.
שרית פליין, כותבת תכנים אישיים ומקצועיים. בלוגרית. http://saritflain.co.il/