דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לאילוף כלבים 

מאת    [ 20/11/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2244 פעמים ]

 

לאימון כלבים ישנה השפעה ישירה על ההתנהגות. תחזקו התנהגויות רצויות ע"י מתן פרסים (חטיפים) בכל פעם שכלבכם מתנהג כמו שאתם רוצים (לדוגמה מבצע פקודות כמו "שב", "ארצה", "אלי"...). ותתקנו כל התנהגות שאינה רצויה (לדוגמה קפיצות על אנשים, נבחנות יתר, גניבת מזון או חפצים שלכם, חפירה בחצר או נשכנות).

ישנם כלבים שקל לאמן אותם, וישנם כאלה שמתנגדים לשתף פעולה. לפעמים כלבים אינם מגיבים טוב לשיטת האימון שבחרתם. כדי להגיע לתוצאות רצויות אפשר ומומלץ לנסות כל מיני שיטות לאילוף הכלב. אשמח לשטף מספר טיפים שיעזרו לכם באימון הכלב שלכם.

רוצים לדעת יותר? תעלו שאלות קונקרטיות לעמוד הפייסבוק של המרכז לכלבנות.

טיפ 1

תהיו מחויבים לתהליך האימון:

תתחייבו להקצות לפחות 10 דקות לאימון הכלב בכל יום. לעיתים הקושי באילוף הכלב (השגת תוצאות רצויות) קורה בגלל תוכנית אימונים לא סדירה והעדר עקביות. לדוגמה מספר דקות אימון ביום א', אימון הבא רק ביום ד', ללא אימון עד יום ב' הבא... (אי סדר טוטאלי). תוכנית אילוף כזאת תקשה מאוד על כלבכם ללמוד ולהתקדם.

טיפ 2

תיישמו עקרונות ניהל בסיסיים:

חלק ניכר באימון כלבים זה שליטה בהתנהגות הכלב. חשוב להבין וגם ליישם עקרונות ניהול בסיסיים. לרוב כלבים לא מתנהגים "רע" כש אנחנו בסביבה. כלבים נוטים לגרום לנזקים כאשר הם נשארים ללא השגחה. הם עושים צרכים בבית, לועסים את הנעליים שלנו ואת הרהיטים כאשר אנחנו בעבודה או בשעות הלילה. הפתרון היעיל והמהיר ביותר למניעת נזקים וחינוך להפסקת עשיית צרכים, זהו שימוש בכלוב טיסה כאמצעי לאימון הכלב. שימוש מושכל בכלוב יאפשר לכם לצאת מהבית ללא חשש שהכלב יגרום לנזקים, יעלה על הספות או יעשה את הצרכים על השטיח. (חובה להתייעץ עם מאלף כלבים מוסמך לפני יישום שימוש בכלוב).

טיפ 3

אין ארוחות חינם:

מזון זהו התמריץ החזק ביותר בחינוך ואימון כלבים. אם הכלב שלכם יכול לאכול מתי שמתחשק לו (צלחת האוכל תמיד מלאה), זה יקשה עליכם מאוד בתהליך האימון. האכלה נכונה מסייעת גם בניית מנהיגות (היררכיה). על כך נרחיב בהמשך.

טיפ 4

השתמשו בפרסים "שווים"

לעיתים כלבים מעדיפים חטיפים מסוימים על פני אחרים. יצאה לי לאמן כלבים שלא אוהבים נקניקיות, אחרים לא אוהבים חטיפים בטעם מסוים.

אם תשתמשו בחטיפים שכלבכם לא אוהב סביר להניח שהאימון לא ממש יצליח והכלב לא ירצה ללמוד. הכול עניין של ניסוי ותהיה - תתנסו בחטיפים בטעמים שונים עד שתמצאו את מה שמועדף על כלבכם. חטיף אהוב יגרום לכלב להתרגשות מתהליך האימון.

טיפ 5

תעבדו על קשב וריכוז:

תגדישו זמן ותלמדו את כלבכם להסתכל לכם בעיניים בזמן שאתם נותנים לו פקודות. לרוב כלבים נכשלים באימונים בגלל שהם אינם קשובים לבעליהם.   

 

מיכאל רוזן   050-5654908 שילוב כלבים בחברה אימון כלבים ובעלי כלבים, הספקת מזון ואביזרים לחיות מחמד http://www.aldog.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב