דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על רכישת דירות מקבלן ובכלל 

מאת    [ 20/11/2011 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2497 פעמים ]

על קניית דירה מקבלן מול קניית דירה "יד שנייה".

כאשר אתם עומדים לקנות דירה, חשוב מאוד להכין את שיעורי הבית ולבדוק את כל האספקטים של הנכס שאתם הולכים לרכוש. רכישת דירה מקבלן נשמעת, אולי, תחילה כדבר בטוח למדי המאפשר לכם להוריד כמה דאגות מהראש – ובתחומים מסוימים הדבר בהחלט כך – אולם ישנם אספקטים שונים של רכישת דירה מקבלן שכדאי להבין ולשים אליהם לב. רכישת דירה קיימת היא פשוטה יותר במובן הזה שמה שאתה רואה הוא מה שאתה מקבל. אתה יכול לבקר בנכס, לראות את השכונה (במקרים רבים גם להכיר את השכונה ואת המוניטין שלה) ולהעריך עד כמה המחיר המוצע על הדירה הוא כדאי.

מאידך קניית דירה מקבלן יכולה להתבצע גם בשלב בו אין בכלל מה לראות – דירות מקבלן אפשר לרכוש עוד בשלב התכנון. כל אלה מעלים את הסיכון של העסקה מחד, אולם מאפשרים הוזלה של העלות מאידך; כל זה נוסף על היתרונות הנעימים של דירה אשר אתם הראשונים להיכנס אליה ולגור בתוכה. קניית דירה מקבלן היא עניין אשר צריך לבחון היטב. מלבד הפרמטרים הקשורים בדירה עצמה, חשוב לבדוק את הקבלן עצמו וה"קבלות" שלו.

בדיקת פורמאליות חשובות

ישנם מספר פרמטרים שנדמים לכאורה פורמאליים בעיקר, אולם הם מעידים בצורה מאוד טוב על הכדאיות של העסקה. הפרמטר הראשון שצריך לבחון הוא כי לקבלן יש רישיון וכי הוא פועל במסגרת הרישיון שלו. הרישיון מסדיר את הענפים בהם הקבלן רשאי לעסוק ובנוסף גם מאפשר לכם לדעת את היקף העסקאות שהוא יכול לעשות. התקשרות עם קבלן צריכה להיעשות רק במידה והוא מוסמך על ידי הרישיון שלו לעשות את העסקה הזאת. בכל מצב אחר אתם מסתכנים סיכון גדול ביותר, הן מבחינת התגשמות הפרויקט והן מבחינת הזכויות שלכם בו וכו'.

מלבד זאת, חשוב לבדוק את ההיסטוריה של הקבלן ופרויקטים קודמים. בדקו אם הפרויקטים הושלמו בזמן וכו' ובדקו גם את רמת הגימור של הדירות. כל אלה הרי יכולים להשפיע על המחיר של הדירה שתרכשו מאותו קבלן. דירות מקבלן נמכרות לעתים בטרם נסתיימה הבנייה וכדאי לכם להבטיח לעצמכם כי הדירה תעמוד בציפיות שלכם, לבל תמצאו את עצמכם משקיעים הרבה מעבר בשביל לתקן טעויות בביצוע וכו'.

בדיקת הבעלות על הקרקע היא שלב חשוב נוסף בבדיקת הכדאיות של דירות מקבלן כלשהו. הקבלן צריך להיות הבעלים של הקרקע כדי שיוכל להעביר אליכם את הבעלות עליה. במידה ויש על הקרקע עיקולים שונים או בעיות בבעלות, בדקו היטב מהן הזכויות אשר מועברות אליכם ודאגו להגן על האינטרסים שלכם כדי שלא תמצאו את עצמכם מפסידים את ההשקעה מבלי שתהיה לכם יכולת לקבל את הנכס, למשל. פעמים רבות קבלנים מתקשרים עם בעלי מגרשים כדי לבצע עסקאות קומבינציה. בעסקאות אלה בעלי המגרשים מעבירים לידי הקבלן בעלות על חלק מהקרקע ועל חלק מסך כל הדירות שאמורות להיבנות על אותו מגרש. חשוב לבדוק כי הזכויות הועברו במלואן וכי אין בעיות בהעברת הזכויות אליכם. 

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות, צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב