אתרי האינטרנט הם העולם הווירטואלי שלנו. בעולם האמיתי, נסו לדמיין את עצמכם נכנסים לחנות ורואים עומס בכל מקום: מדפים עמוסי סחורה ללא כל סדר, שולחן המכירה עמוס פריטים ואפילו כמות רבה מידי של מוכרים. איך הייתם מרגישים? גם אם המחירים סבירים והפריט שאתם מחפשים נמצא בחנות (בידיעה שאכן אתם בשלב בו אתם יודעים...), כאשר חנות לא מסודרת ומאורגנת, רוב הסיכויים שתעשו "אחורה פנה" ותצאו לאחר מספר שניות. כך בדיוק קורה גם בעולם הוויראוטלי. זוהי הסיבה העיקרית לנטישת אתר או כפי שהיא נקראת בז'רגון המקצועי - bounce rate.
מה אנשים מחפשים באינטרנט?
כאשר אנשים נכנסים לאתר לרוב הם מחפשים משהו ! בין אם זה לצורך רכישה או לצורך מידע, בין אם זה פתרון לבעיה, או אף התעניינות וסקרנות. אולם, כאשר האתר אינו מספק צורך זה, משהו בו אינו מושך את העין שלהם והתחושה שהם מקבלים לא גורמת להם חשק להישאר בו, הם יוצאים מייד. מחקרים רבים נעשו על הנושא ונמצא כי אדם אשר לא מרוצה מהאתר יוצא ממנו תוך 3 שניות לכל היותר.
אז מה צריך לעשות בכדי להגדיל את זמן השהייה באתר שלכם?
זו שאלת מליון הדולר. איך לגרום לאנשים גם להישאר באתר, גם למצוא את מבוקשם או את המענה לפתרון בעייתם, ולאחר מכן גם לבצע את הפעולה אותה אתם מעוניינים מהלקוח? הפעולה יכולה להיות החל מרכישה ועד השארת פרטים והצטרפות לרשימת תפוצה.
איך להפוך את האתר שלך ידידותי למשתמש?
• אתר מסודר אשר קל ונוח להתמצא בו.
• גלישה מהירה - העולם היום מהיר ודינאמי. אנשים אשר גולשים באינטרנט לרוב הינם חסרי סבלנות ורוצים לקבל מייד את מבוקשם. יש לדאוג שזמן הטעינה של הדפים באתר יהיה מהיר.
• ספק לגולש מידע איכותי ואמין.
• יש ליצור אמינות מול הגולש, אשר צריך להרגיש שהוא נמצא באתר בעל מידע איכותי ואמין, וכי הוא יכול בביטחון גמור להשאיר את פרטי האשראי שלו או את פרטיו האישיים, ללא כל ספק.
• הימנע מרישום ממושך - אתר אשר תהליכי הרישום בו מסובכים ומסורבלים הופך להיות אתר בעייתי מבחינת הגולש. הרעיון הטוב ביותר הוא לאפשר לקונה למצוא את הפריט בו הוא מעוניין, ורק בזמן הרכישה לבקש את פרטי ההרשמה. ברוב האתרים, המכירה היא תהליך חשוב יותר מאשר תהליך ההרשמה.
כדי להגדיל את זמן השהייה באתר שלכם, עליכם לדאוג שיהיה זה אתר מוצלח וידידותי, והמשתמש ייכנס אליו וימצא בו את מבוקשו. כך תוכלו לשמר את הלקוחות ולהוריד את אחוז הנטישה.