דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניסיונות טיוח של דירה מחולקת בעין החוק 

מאת    [ 20/11/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 3111 פעמים ]


ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט בהקשר לדירה מפוצלת אשר בעליה ניסה לכסות עובדה זו מת"ק 50305-12-10  יפית משה נ' ישראל בכר, תביעה כספית בסך 30,000 ש"ח אותה הגישה משה כנגד בכר, ממנו שכרה דירה כשש שנים בשכר דירה של 3,000 ש"ח המשולם לו באמצעות צ'יקים מראש. 


לטענת התובעת, בחודש ספטמבר 2010 טען בכר, כי כתוצאה מחילוק הדירה לשתי דירות, (שחלקה האחד מושכר לתובעת), קיימת בעייתיות מול עירית ת"א וכי הוא יעדכן אותה בנושא זה. לטענתה, ומבלי שהודיע לה, מבלי שסוכם עימה, כשבוע לאחר אותה שיחה הגיעה לביתה לאחר העבודה ומצאה את הדירה מבולגנת וקיר גבס שהוקם במקום המטבח, מה שהשאיר אותה ללא מטבח, ללא כיור וללא גז. הסתבר כי בכר נכנס ללא ידיעתה ביחד עם עובד מטעמו והקים קיר גבס שחסם את המטבח, ארונות המטבח, כיור המטבח, שיש, גז בישול והותיר אותה להתגורר בדירה ללא מטבח. 


לטענתה, היא התקשרה מיד לבכר שטען שלא היה לו זמן וביצע את קיר הגבס תחת אילוץ שנבע מקנסות שהטילה העירייה על דירות מחולקות. לשיטתו, ככל שלא קיים מטבח בדירה, אין מדובר בדירה. 


התובעת מציינת כי כיוון שמסרה לנתבע שיקים עד תום תקופת השכירות, כארבעה חודשים מראש (השכירות היתה אמורה להסתיים בדצמבר 2010) המשיכה להתגורר בדירה מחוסר ברירה וחיפשה דירה חדשה. בעל הדירה הבטיח שהעניין יוחזר לקדמותו ולא היה מוכן להוריד את שכר הדירה.


מחוסר ברירה עזבה את הדירה בדצמבר 2010 למרות שלטענתה דובר בין הצדדים על המשך השכירות כפי שהיה בכל שנה קודמת. בנוסף, בכר סרב להשיב את שיק דמי השכירות שניתן עבור חודש דצמבר 2010 ולכן ביטלה אותו. 

 

לטענת התובעת, לא היה לה מקום לאכול בבית ונאלצה לאכול מידי ערב מחוץ לדירה במסעדות, נגרמה לה עגמת נפש, השפלה, חוסר נוחות, חדירה לפרטיות והפסד כספי בגין חיפוש דירה ובנוסף, משלמת היום על הדירה החלופית 5,300 ש"ח במקום 3,000 ש"ח לחודש בגין הדירה נשוא תביעה זו.


לא התקבלה טענתו של בכר שבהסכמתה נכנס לדירה ביחד עם פועל, הוא לא הוכיח זאת ופעל בניגוד למה שכתוב בהסכם והותיר את התובעת ללא אמצעי מחיה מינימאליים בדירה. כך גם לא התקבלה הטענה כי התובעת הסכימה להשתמש במטבח של היחידה הסמוכה, בה מתגורר זוג. 


נפסק כי בכר פעל שלא כדין, עת נכנס לדירה בה התגוררה התובעת על פי הסכם וביצע בה עבודות אשר גרמו לדירה לא להיות ראויה לדיור. העובדה שהתובעת נותרה לגור בה עד למציאת דירה אחרת, אינה גורעת ממעשיו. 


בכר חויב לשלם לתובעת 9,000 ש"ח בגין 3 חודשים בהם התגוררה בדירה, ללא מטבח, כשהם צמודים ונושאי ריבית כדין מספטמבר 2010 ועד התשלום בפועל וכן 5,000 ש"ח בגין עגמת נפש; אגרת בית משפט 87 ש"ח.

הכותב הנו עו"ד ממשרד פרנקל ושות' המתמחה בדיני עבירות בניה, רישוי עסקים וארנונה. אין באמור במאמר זה משום יעוץ משפטי ו/או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה על דעתו של הכותב בלבד. לתגובות ניתן לפנות באמצעות מייל info@ranfrenkel.com או בטלפון 0737-99-7797 כתובת המשרד באינטרנט http://www.abn.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב