דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופות גמל- שינויים בתנאי הפקדה ומשיכה 

מאת    [ 14/11/2007 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 3600 פעמים ]

עמיתים עצמאיים, ושכירים נוהגים להפקיד סכומים לקופת הגמל בכל סוף שנה. המטרה העניין היא להספיק וליהנות מההטבות במס הכנסה לפני תום שנת המס.

עיקרן המכריע של ההפקדות בסוף השנה נעשה לקופות לתגמולים: קופות הגמל שמאפשרות משיכה בסכום אחד - בדרך כלל לאחר 15 שנה ממועד פתיחת הקופה, לפני שרצים להפקיד גם השנה, חשוב שתדעו כי לאור תיקוני חקיקה המצב השתנה ביחס לשנים הקודמות - הן בתנאי ההפקדה והן בתנאי המשיכה, ומסכת ייסורים לא קלה צפויה למבקשים להפקיד. ראשית, תנאי חדש ליהנות מהטבות המס בהפקדה לקופות לתגמולים הוא שיופקדו בנפרד סכומים למטרת קצבה (דהיינו לקרן פנסיה או לביטוח מנהלים המבטיח קצבה חודשית) וזאת בסכום שלא יפחת מ-1,004 שקל בחודש (12,048 שקל בשנה). סכום זה הינו 85% מ-16% מהשכר הממוצע במשק. המדובר בסכום גבוה של הפקדה, שעתיד אף לגדול בהדרגה עד ל-100% מ-16% מהשכר הממוצע במשק (ב-2009).
סכום ההפקדה המינימאלי שנדרש אינו מותנה בגובה השכר חל גם על בעלי שכר נמוך מהשכר הממוצע. אם נתייחס למי ששכרו גבוה מהשכר הממוצע הרי שפעמים רבות הוא כלל לא יגיע לסכומי הפקדה כאלו לקצבה. הסבר קצר: עצמאים שמפקידים 7% מהשכר שלהם למטרת קצבה (שיעור מקובל ומבקשים להפקיד גם לקופת גמל לתגמולים - יוכלו לעשות כן רק אם הם ברמות שכר של יותר מ-14,342 שקל בחודש, או לחלופין - יהיה עליהם להפריש סכומים נוספים למטרת קצבה (מעבר ל-7%). למעשה מרבית השכירים, שמבקשים להפקיד לתגמולים ייתקלו בקשיים לעמוד בתנאי המינימום של ההפקדה, אלא אם כן יבצעו באופן עצמאי (ולא דרך המעביד) הפקדה גם לקצבה.במידה ולא הופקדו הסכומים המינימאליים הנדרשים למטרת קצבה לא ניתן יהיה ליהנות מהטבות מס כלשהן בהפקדה לקופה לתגמולים - לא בהפקדה ולא במשיכה. עמיתים שעברו את המשוכה, עשויים להיווכח כי לא ייהנו מהטבות המס בהפקדה לקופה לתגמולים, בשל העובדה שהם ממילא מגיעים לתקרת ההטבות הקבועה בחוק.
אלו שכן שהצליחו לשרוד את כל מסכת המכשולים שהוצבו בפניהם עד כה, חשוב שיידעו כי בניגוד לעבר, ביחס להפקדות שיבוצעו השנה ואילך, השתנו גם תנאי המשיכה של הכספים: לא ניתן עוד יהיה למשוך את הכסף לאחר 15 שנה מיום פתיחת הקרן, אלא רק בגיל 60 ורק אם עברו לפחות חמש שנים מההפקדה הראשונה. הוראה זו חלה רק על ההפקדות שהופקדו החל בראשון בינואר 2006 (לרבות הרווחים עליהן) ולא חלה על הפקדות של שנים קודמות והרווחים שנצברו עליהן (גם אם ההפקדות הופקדו לאותה קופה).
אין ספק שלאור כל הדברים שנאמרו הנובעים דרך אגב ממדיניות מכוונת של משרד האוצר לעודד חיסכון לקצבה ולא לתגמולים, צפויות להצביע השנה קופות הגמל על היקף הפקדות בסוף השנה הנמוך משמעותית מזה שהיה בשנים קודמות. כנראה שהיקף זה אף ילך ויקטן במהלך השנים הבאות.



חברת לידר סולושנס בע"מ שמחה להציג בפניכם, קוראים יקרים, את כל האתרים השייכים למשפחת לידר: HotCar , ביטוח בריאות , קופות גמל , מבחנים , קורסים , סקר ליסינג , השכרת רכב , סקס סנטר , לוח רכב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב