דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לביצוע אופטיזציה מנצחת בקמפיין שלך בגוגל אדוורדס 

מאת    [ 17/11/2011 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 2664 פעמים ]

כשאני חושב על אופטימיזציה, אני חושב על הפסל מיכאלאנג'לו שלקח גוש אבן חסר צורה ולאט לאט הפך אותו לפסל יפהיפה שיזכר לדורות. אתה לא צריך להיות מיכאלאנג'לו בשביל לבצע אופטימיזציה לקמפיין בגוגל, אבל תהליך האופטימיזציה מאוד דומה לעבודה של פיסול מבחינת האנלוגיה. זו היכולת לקחת קמפיין חסר צורה ולהפוך אותו למכונה שתגדיל את הרווחים של העסק שלך או של הלקוח שלך אלפי מונים.

במאמר הזה אני הולך לתת לך חמישה טיפים לאופטימיזציה נכונה לקמפיינים שלך. אז בואו נתחיל:

1. תגדיר את היעד שלך
השאלה הראשונה שאתה חייב לשאול את עצמך היא מה התוצאה שאתה רוצה לקבל מהקמפיין שלך. האם זו יותר תעבורה לאתר שלך? האם זה מיתוג לעסק שלך? או שאתה רוצה להגדיל את כמות המכירות שלך?

ברגע שתדע מה היעד שלך תוכל לדעת בדיוק איך להשתמש בטכניקות שאני מפרט כאן בהמשך.

2. מילות חיפוש
תהיה מוכן להיות חסר רחמים עם מילות החיפוש שלך. אין לך זמן או כסף לבזבז על מילים שלא מניבות תוצאות.כלל אצבע טוב הוא לתת למילת חיפוש לפחות 200 חשיפות לפני שאתה נוקט איזו שהיא פעולה. אם אחרי שמילת חיפוש קיבלה 200 חשיפות אחוז ההקלקות שלה הוא פחות מ-1%, תמחוק אותה!

אל תפחד למחוק מילות חיפוש שלא מניבות תוצאות בהתאם ליעדים שהצבת בסעיף 1. עדיף שתהיה לך כמות קטנה של מילות חיפוש איכותיות עם נפח חיפוש גבוה, מאשר הרבה מילים לא איכותיות עם נפח חיפוש נמוך.

טעות מאוד נפוצה של אנשים שמפרסמים בגוגל היא לחשוב שמקום 1 הוא הטוב ביותר וצריך להיות שם בכל מחיר. פגשתי הרבה מאוד אנשים שבאו אלי לייעוץ ואמרו לי שהם לא מבינים למה הם מפסידים כסף כשהם נמצאים במקום הראשון, הרי זה המקום הכי טוב כי כולם רואים אותו!  זו בדיוק הטעות שבה הם נופלים.

המקום הראשון מושך אליו את כמות הקליקים הגדולה ביותר לרוב, אבל הרבה מהקליקים האלה הם לא מאנשים שבאמת מעוניינים במה שיש לך להציע. באנגלית זה נקרא "Happy Clickers". השאיפה שלך היא להתאים את מחירי הקליקים שלך למקום 3 או 4 ובתהליך האופטימיזציה למצוא את "הנקודה האופטימלית" (Sweet Spot) שהיא השילוב המושלם בין מחיר לקליק, החזר על
השקעה וכמות קליקים.

דבר חשוב נוסף לגבי מילות חיפוש, הוא להוסיף מילות חיפוש שליליות לקמפיין שלך. אתה יכול לעשות את זה ע"י הפקת דו"ח מונחי חיפוש, לראות איזה מונחים לא קשורים לקמפיין שלך ולהוסיף אותם כמילות חיפוש שליליות.

3. מודעות
בעת כתיבת מודעות לקמפיין שלך, כדאי לך להשתמש באותו כלל אצבע של מילות החיפוש - תן למודעות לפחות 200 חשיפות לפני שאתה מסיק מסקנות ומבצע פעולות. אם אחרי 200 חשיפות המודעה שלך מקבלת פחות מ-1% פשוט תמחוק אותה ותיצור אחת חדשה יותר רלוונטית שתמשוך את העין לעומת המתחרים שלך.

בעת יצירת מודעות חשוב לייצור כמה גרסאות של המודעות לצורך מה שנקרא Split Testing. הכוונה היא לייצור לפחות 2 גרסאות (אפשר גם 3) של המודעות ולתת להן לרוץ במקביל כדי לראות איזו גרסה תקבל אחוז הקלקה גבוה יותר ואחוז המרות גבוה יותר.
ההמלצה שלי היא לבחון אלמנט אחד בכל פעם כאשר עושים Split Testing כדי לדעת מה האלמנט שהשפיע על השינוי.

אלמנטים שאפשר לבחון - כותרות, כתובת תצוגה (דומיין עם www או בלי, הוספת מילת המפתח בסוף הדומיין, הוספת מספר טלפון בסוף הדומיין), החלפה בין שורת תיאור 1 ל-2, שימוש במילות קריאה לפעולה שונות, וכו'.

4. רשת המדיה
אם עדיין לא הפרדת בין רשת המדיה ורשת החיפוש בקמפיינים שלך, זה הזמן לעשות את זה! שני מקורות התעבורה האלה שונים לגמרי הן מבחינת אופי העבודה והן מבחינת התוצאות שהם מניבים. הפרדה טוטאלית בין חיפוש למדיה בקמפיינים שונים תאפשר לך לבצע אופטימיזציה נכונה ומיטבית.

הפרסום ברשת המדיה לא מבוסס על החיפוש של הגולש, אלא על תשומת הלב שלו למודעות הטקסט או הבאנרים שלך והמטרה החשובה ביותר היא להשיג אחוז הקלקה כמה שיותר גבוה. זה אומר שצריך כל הזמן לבצע אופטימיזציה ולבחון מודעות טקסט שונות ובאנרים שונים כדי לשפר את אחוזי ההקלקה. אני אכתוב על השיטות האישיות שלי להשגת אחוזי הקלקה גבוהים ברשת המדיה במאמר נפרד.

5. דפי נחיתה
דפי הנחיתה הם החלק היחידי בקמפיין שלך שבו יש לך שליטה מלאה ואני אהיה קיצוני ואגיד שהם יקבעו אם הקמפיין שלך יצליח או לא. תחשוב מה יקרה אם תשפר את אחוז ההמרה של דפי הנחיתה שלך אפילו ב-1% בלבד. כמה זה ישפר את ההצלחה שלך?

אם אתה לא בוחן אלמנטים שונים בדפי הנחיתה שלך, זה הזמן להתחיל! שינוי קטן בדף הנחיתה, אפילו של מילה אחת יכול לשפר את אחוזי ההמרה בצורה משמעותית ולכן חשוב גם כאן לבצע אופטימיזציה כל הזמן. אתה יכול לבחון כותרות שונות, צבעים שונים, תמונות שונות, וכו'.

עד כאן חמישה טיפים לביצוע אופטימיזציה לקמפיינים שלך בגוגל. במאמרים הבאים ארחיב עוד על השיטות האישיות שלי לביצוע אופטימיזציה מתקדמת.

בהצלחה!

ג'קי וידל (Jack Vidal) הוא מומחה בינלאומי לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וקידום ממומן בגוגל (Google Adwords Certified Professional). 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב