דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


SOA ומאגר השרותים הארגוני: מ-שרותים ו-לחץ עד רוויה ועוד שילוש קדוש 

מאת    [ 13/11/2007 ]

מילים במאמר: 1321   [ נצפה 2721 פעמים ]

כאשר אנחנו רוצים להצליח וכאשר ה"אב" הוא TCO נמוך, ה"אם" היא שמירה על ROI גבוה, די מתבקש כי "רוח הקודש" היא SOA - Service Oriented Architecture - גישת מימוש החזון והאסטרטגיה הארגונית בניצול, פיתוח ותיפעול התהליכים והשרותים הארגוניים ככלל.

ארגון 'רגיל' בן שבע שנים לפחות כבר מכיל ומתפעל הסטוריה של מערכות ותתי-מערכות שנבנו במשך השנים, כל אחת ותועלותיה. ה-IT הארגוני עמוס ברכיבי תוכנה שחלקם "מספקים ת'סחורה" וחלקם לא ממש ברורים או ידועים. נדרשת הערכות מתאימה כאשר צרכני הארגון דורשים שהנתונים יהפכו מיד למידע כאשר הן הדרישה והן המענה לה מתבקשים להיות מנותקים מתלות בפלטפורמה או טכנולוגיה ספציפית.
SOA פועל ליישור קו בין אסטרטגיית הארגון ומטרותיו לבין הסך הכולל של מערכות המידע של הארגון ואלה הקשורות אליהן.
התיישרות זו היא תהליך חוצה מערכות בדרך לבנייה של מאגר שרותים מרכזי שישמש לב לתיפקוד יעיל יותר:
- הגדרת מסגרת תפקודית הנובעת מ-Best Practices ששורשיהם תהליכיים, והעקרונות שהוגדרו בעיקבותיהם
- הכרה לעומק של רכיבים קיימים (כמה שיותר re-use ומינוף הקיים, כמה שפחות כפילויות בפיתוח: צמצום מס' הפרוייקטים החדשים)
- הגדרת פעילויות בתוך מסגרת הלוקחת בחשבון שינויים תפקודיים ותפיסתיים הדרושים לארגון למיקסום השינוי, רענון התפיסה הארגונית וגיבוי התהליך במסגרת נוהלית כוללת
- פיתוח הפן המשלים היבטים אלה, ה-Enterprise Service BusESB - ההיבט התשתיתי מונחה השרותים לקישור ישומים (ניהול אירועים, מסרים וכד') – רכיב מרכזי במימוש ה-SOA ובישום תפיסה זו.

מימוש SOA פותח פתח משמעותי לניצול מסיבי הרבה יותר של השקעות IT שנעשו בארגון בעבר עקב שימוש מיטבי בנכסים קיימים בתואם מירבי עם חזון הארגון. החסידים הנאמנים ביותר של SOA מביטים רחוק עוד יותר וטוענים כי ממשל SOA במיטבו מבטיח גם מוכנות לשינויים והתפתחויות עתידיות.

כיום אנו רואים מימוש SOA בעיקר בארגונים גלובליים וגדולים, קרי, מספר עסקאות מצומצם אך בעלות נפח גדול. סביר לצפות כי עם ההתקרבות לרוויה של מגזר זה נראה את תוצאות העשיה העכשווית של יצרני התוכנה הרלוונטית לתחום בהתקרבות גוברת והולכת לכיוון ארגונים בגודל בינוני. מכאן רק סביר להניח כי גם המוצרים עצמם יושפעו וינטו ליתר פשטות ושימושיות מוגברת.

בחרנו שלש חברות מובילות הפועלות בתחום זה בשוק הישראלי לתאור דרך ההתמודדות והגישה של כל אחת מהן במימוש SOA אצל לקוחותיהן. אתם מוזמנים לפנות לחברות אלה כדי לדעת כיצד תוכלו להעזר בהן לטובת הארגון שלכם.

*** קבוצת SRL
SOA –  The Hybrid Approach – למען איכות הפתרון
קבוצת SRL מסתמכת על הגישה ההיברידית המאפשרת שילוב ראייה ארכיטקטונית ומתודולוגית בתהליך פיתוח איטרטיבי המאפשר תמיכה ברגולציות עסקיות. גישה זו ייחודית ל-SRL לאור הידע, היכולת והניסיון הייחודי בארץ ביישום פרוייקטים מסוג זה.
השיטה באה לידי ביטוי בארבעה עקרונות מרכזיים:
• ארכיטקטורה ומתודולוגיה. בכניסה לפרויקט SOA חשוב לגבש ארכיטקטורת על. ארכיטקטורת SOA מושתתת על נדבכים מרכזיים כ-ESB ומטרתה להתוות את הדרך לפתרון מלא. אל הארכיטקטורה משולבת מתודולוגיית פיתוח המגדירה את המודלים המתאימים לפרוייקט ייחודי מסוג זה.
• יישום מבוסס ניסיון. קבוצתSRL  מאמינה בשילוב ידע הנובע מניסיון החברה בפרויקטים דומים במגזרים השונים (הפיננסי, הציבורי והביטחוני) ובשילוב השימוש ב-Enterprise Integration Patterns לפתירת בעיות מורכבות בעולם השירותים והקישוריות. ביישום נכון ימצא הארגון את עצמו עושה יותר ויותר שימוש חוזר (Reuse) בתשתיות ארגוניות ופחות משקיע בפיתוח חוזר עבור כל שירות.
• פתיחות טכנולוגית למוצרים משלימים. קבוצת SRL בוחרת לשלב את הפתרונות הקיימים ולהרחיבם ע"י שילוב מוצרים משלימים למתן מענה SOA שלם ומתאים יותר לצורכי הלקוח. בין המוצרים:
- Agile Point - מוצר BPM לתהליכים עסקיים
- Logidex - מוצרDesign Time Governance למניעת ABOS (A Bunch Of Services, אוסף שירותים לא ממוקד) ועוד.
ביסוס פתרון שלם ייושם לעיתים דרך שכבת ה-ESB ובמקרים אחרים דרך שכבת ה-BPM בהתאם לצרכי הלקוח.
• ROI והתאמת מודל העבודה הטכנולוגי לצרכים העיסקיים של הלקוח. לצד ההתמקדות ב-SOA, טיוב תהליכים קיימים ושמירה על נכסי המחשוב בארגון ממוקדת קבוצת SRL במטרה לספק ROI מיטבי ללקוחות.
• הגישה ההיברידית של SRL זכתה להכרה גם מאחד הגופים המרכזיים שעוסקים בנושא ה-SOA. כפועל יוצא של הראייה הרחבה בתפיסת ה-SOA, זכתה SRL להיות הגוף הישראלי היחיד המוזכר במחקר של zapthink על מצב ה-SOA בעולם:
“SRL GROUP combines the efforts of a BPM group with an EAI Group. The BPM group focuses on building the business process layer, while the EAI group builds the ESB Layer to support the Soa”.
• למידע נוסף הכנסו ל: SRL.rfigo.co.il

*** ליעם – One1
חברת ליעם מקבוצת One1 היא נציגתה הרשמית והבלעדית של BEA בישראל.
חברת BEA הנחשבת לחלוצה בעולם ה-Application Server עם מותג ה-WebLogic ומותג ה- Tuxedo הבינה את קהל היעד ואת דרישתו לעולם שבנוי על שירותים ויחד איתו היא בנתה בעשור האחרון את המתודולוגיה המתקדמת ביותר בעולם המחשוב להשגת המטרה של "נוזליות עסקית" – היכולת להגיב במהירות לשינויים בשוק, כך שהמטרות העסקיות של הארגון מושגות במהירות ומבטיחות לו יתרונות תחרותיים ארוכי טווח.
בעשור האחרון חברה BEA למאות לקוחותיה המאופיינים כארגוני ה-IT מהמובילים בעולם ויחד איתם בנתה מעטפת מתודולוגית מלאה (360°) המכסה את ניהול, תכנון, פיתוח, יישום, ומיטוב פתרונות מבוססי SOA.
• BEA ENTERPRISE 360° מוכיחה את אמינותה בתעשייה כיום: 70 מתוך 100 הבנקים המובילים בעולם,  40 מתוך 50 קרנות הפנסיה הגדולות בעולם ו-14 מתוך 15 מחלקות הממשל הפדראלי של ארצות הברית משתמשים ב-BEA; 50 מתוך 50 ספקי השירותים הגלובליים משתמשים ב-Tuxedo או ב-BEA WebLogic להפעלת העסק ומתן שירותיהם.
• נהלים מוכחים (Best Practices). הידע המוכח שנצבר, המתודולוגיה והארכיטקטורה שנבנו ונאספו מניסיונם הפרקטי והממשי של לקוחותינו הרבים עומדים לשרות. הודות לכך אנו יודעים כיצד לתכנון מפת דרכים לפרויקטי SOA  ולהציג תיק פתרונות לטווח של 2-3 שנים קדימה, מתוך ההבנה כיצד SOA  ישנה את העסק שלך בעתיד. לקוחותינו לא רק יישמו את הטכנולוגיה, אלא גם ממשוROI  מוחשי מהשקעותיהם באסטרטגיית SOA.
דוגמה אחת ל Best Practice שמציעה ליעם-One1 הוא תשתיות השליטה (Governance Frameworks) המסייעות לארגונים לשלב SOA בעסקים, להשיג תאימות ושליטה מרבית ולהציג ROI מדיד ומצליח.
• BEA הוכתרה כמנהיגה בשוק ה-ESB ב-גרף ה-Wave של פורסטר. BEA מקבלת את הציונים הגבוהים ביותר באסטרטגיית המוצר ובחזון בסקירות של עולם ה-SOA. טווח המוצרים של BEA המכסה כלי פיתוח, תשתיות יישומים, פורטל ועוד, מהווה את אחד הפתרונות רחבי היריעה ביותר כיום לעולם ה-SOA.
• למידע נוסף הכנסו ל: LIAM.rfigo.co.il

*** מטריקס
ההצלחה ביישום והטמעת מערכת SOA אינה טריוויאלית ודורשת תכנון מקדים בבחירת כלי הפיתוח ותשתית הריצה המיועדת. קיימים מספר גישות, טכנולוגיות ותקנים שונים באמצעותם ניתן לפתח וליישם על פי תפיסת ה-SOA.
חברת רד-האט מאמינה ב-SOA כארכיטקטורה מובילה, ובקוד פתוח כדרך חיים, ולכן בחרה להתחשב בצרכים המיוחדים של SOA בבואה לספק לראשונה בעולם פתרון SOA מלא מפיתוח ועד לסביבת הריצה ובמגוון רחב של טכנולוגיות, החל מ-JEE, דרך BPM ועד Rules והכול מבוסס קוד פתוח כך שנוצר היום הן פתרון פתוח, חסכוני לפיתוח והטמעה, תומך בסטנדרטים רבים, והן פתרון אמין ובטוח בהשוואה לעבודה מול גרסאות הקהילה ומול מוצרים מתחרים מבוססי קוד סגור.
• רד-האט שידרגה את מודל התמיכה והשירות והפכה אותו לגמיש וידידותי יותר –תוך מתן חופש פעולה גדול יותר לקהילה על ידי השקת JBOSS Enterprise, אשר בדומה למוצרי Red-Hat Enterprise מיישמים מודל תמיכה ושירות עם כתובת מקצועית וגב כלכלי ומשפטי מוצק ללקוחות.
• הפלטפורמה מורכבת מיישומי Java  המובילים בעולם, ביניהם  Seam, Hibernate, Arjuna ועוד. אינטגרציה מבוקרת של יישומים אלו יוצרת את פלטפורמת JBoss Enterprise שהופכת את הפיתוח, המעבר לייצור, וניהול סביבת הייצור של יישומי J2EE ו-SOA לבטוחים, פשוטים, פתוחים, סטנדרטיים וחסכוניים יותר מאשר בעבר.
• רד-האט מציעה סל מקיף לפיתוח ולייצור המכיל גישה למוצרי JBOSS לאחר שעברו בדיקות; אינטגרציה והסמכה לחומרות ומערכות הפעלה; תמיכה למשך 5 שנים לגרסה; סיוע מקומי בישראל בעברית על-ידי מטריקס (מודל ייחודי שאושר על-ידי רד-האט) ; סיוע בין לאומי ישירות מחברת רד-האט; הגנה משפטית בנושא זכויות יוצרים של מוצרי JBOSS; תמיכה בפיתוח; תמיכה 24x7 ואפשרות לקבלת שירותים נוספים באתר הלקוח (ייעוץ, הגירה, תמיכה וכד').
• במסגרת הרחבת הפעילות, חתמה לאחרונה מטריקס על שיתופי פעולה עם חברות לשיווק פתרונות ושירותים מקצועיים כמו  Risotechו-Aluna. שיתופי פעולה אלה מסייעים למטריקס לתת מענה אמין ואיכותי לביקושים הגוברים בתחום באמצעות מודל המספק תמיכה מקומית מסודרת בעלת גב מקצועי מוצק על ידי צוות מוסמכי JBOSS ורד-האט, ומתן גישה ישירה למעבדות הספק בחו"ל.
• למידע נוסף הכנסו ל: MTRX.rfigo.co.il

*** חברות נוספות עם פעילות משמעותית וחשובה בתחום ה-SOA בישראל (א-ב)
• אומניטק איכות ..................................... למידע נוסף: OMNI.rfigo.co.il
• אינטרסיסטמס ...................................... למידע נוסף: ISYS.rfigo.co.il
• אלגל אינטגרציה ................................... למידע נוסף: ELGL.rfigo.co.il
• אלונה ................................................ למידע נוסף: LIAM.rfigo.co.il
• קב' אמן / Data Integration Israel ... למידע נוסף: ALUN.rfigo.co.il
• יעל תוכנה ומערכות ................................ למידע נוסף: YAEL.rfigo.co.il
• מג'יק תעשיות תוכנה .............................. למידע נוסף: MAGC.rfigo.co.il
• BenefIT SI ..................................... למידע נוסף: BTSI.rfigo.co
• db@net .......................................... למידע נוסף: DBNT.rfigo.co.il
• SPL ................................................ למידע נוסף: SPL.rfigo.co.il

זו רשימה חלקית בלבד. אתם מוזמנים להכנס לאתר   www . RFIgo . co . il  להתרשמות מלאה.
קלי ו-צלי כ"א עם למעלה מ-20 שנות נסיון בתחומי המיחשוב הארגוני - תוכנה, ייעוץ וניהול. הקימו את RFIgo - מרכז המידע לענף המיחשוב. מספקים מידע מקצועי מקיף, מפורט, מעמיק ועדכני אודות כלל החברות בתחומי המיחשוב, המוצרים והשרותים.
אתר: www.RFIgo.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב