דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אומרים המחקרים על תכונות של שוקולד? 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 6433 פעמים ]

קיים ויכוח עתיק יומין על טעמם הטוב של מאכלים שונים. אחד יעדיף את הטעם המלוח, חברו יבחר בטעם המר והשלישי לא יוותר על הטעם החריף. אולם איש מהם לא יכחיש כי טעמו הטוב של השוקולד עולה על כל הטעמים. וגם אם לא, הרי שקוביית השוקולד לאחר הארוחה תמיד תותיר טעם טוב בפה. יש אנשים שיסתפקו בקוביית שוקולד אחת, יש שיעצרו לאחר שורה של שוקולד והמכורים למטעם החום הזה לא יפסיקו לאכול ממנו עוד ועוד, עד תומה של החפיסה. למכורים הכבדים ניתן הכינוי שוקוהוליסטים, על משקל אלכוהוליסטים.

 

מה הקשר בין שוקולד לבין מלך האצטקים?

בדרום אמריקה ישבו האצטקים שנהגו לשתות משקה שוקולד בשם צ'וקולאטל. היה זה משקה שנחשב למשקה אפרודיזיאק (משקה מעורר) ומלך מונטסומה, לפני שהיה נכנס להרמון הנשים לבחור לעצמו אישה, נהג לשתות את משקה הצ'וקולאטל. הוא נהג לשתות אותו מספר פעמים ביום, כך שיש להניח שבהרמונו היו נשים רבות.

 

מה אומרים המחקרים על שוקולד?

מחקרים לא מעטים נעשו על החומרים המרכיבים שוקולד ועל השפעתו על גוף האדם ועל נפשו. בעבר המדענים סברו כי הסיבה לכך שלשוקולד יש תכונות ממכרות היא שיש בו קפאין. אך במחקרים האחרונים הוכח שבשוקולד אין קפאין רב. אם נשווה את כמות הקפאין שבכוס קפה לעומת כמות הקפאין שבשוקולד, הרי שבחפיסת שוקולד אחת יש כעשרה מיליגרם קפאין ובכוס קפה ממוצעת יש בין שמונים למאה מיליגרם של קפאין. מדענים אחרים סבורים שכאשר בגוף חסר מגנזיום, מתעורר הרצון העז לאכול שוקולד (בשוקולד יש מגנזיום). שוקולד מעלה את רמת הדופמין במוח – הורמון היוצר תחושת רוגע ושחרור – וזו הסיבה להרגשה הטובה אותה חווים לאחר אכילת שוקולד. גם התיאוברומין המצוי בין מרכיביו של השוקולד מוסיף להתרוממות הרוח אותה חשים לאחר אכילת שוקולד. יכולת ההמסה שיש בשוקולד גורמת גם היא לתחושת עונג לא מעטה. חוקרים בריטיים פרסמו את תוצאות מחקרם, בו הוכח כי התיאוברומין שבשוקולד מסייע לעצירת שיעול טורדני, מפני שהתיאוברומין יעיל כמעט פי שלושה מהקודאין, התרופה המשמשת כיום נגד שיעול. עוד נאמר במחקר זה כי אין לתיאוברומין תופעות לוואי, כיוון שהוא מדכא את הפעילות העצבית הגורמת להתפתחות השיעול.

 

איזה תכונות נוספות יש לשוקולד?

ידוע גם כי אחת מתכונותיו של השוקולד היא היותו אנטי דכאוני ומשפר מצבי רוח רעים. ישנם מחקרים המעידים כי כאשר קיים חוסר איזון הורמונלי אצל הנשים, רמת הסרוטונין יורדת ואפשר לשפר אותה על ידי אכילת מספר קוביות של שוקולד. החיסרון היחיד ששיש לשוקולד הוא ערכו הקלורי הגבוה, הגורם לחלקנו לחוש רגשות אשם לאחר אכילתו. חשוב לזכור כי לשוקולד יש לא מעט יתרונות בריאותיים וחשוב לשים בצד את ערכו הקלורי הגבוה למטרת שימוש רפואי יעיל ופשוט.

 

האם יש עדויות לשימושים רפואיים בשוקולד בימים עברו?

בספריות עתיקות נמצאו כתבים מן המאה השש עשרה, בהם נרשמו יותר ממאה עצות והצעות לשימוש רפואי בפולי הקקאו ובמשקה השוקולד. באותם כתבים נכתב כי תערובת הקקאו ומשקה השוקולד שימשו לטיפול נגד אנמיה, נגד חוסר תיאבון, נגד חום, נגד אבנים בכליות ונגד עייפות של הנפש. לאנשים שאיבדו ממשקלם הציעו לשתות משקה שוקולד שיוסיף להם בריאות.

רון לויני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב