דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בכדור או בעוגה: השוקולד נשאר הלהיט של המטבח 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 3565 פעמים ]

המאפיין העיקרי של כדורי שוקולד הוא העובדה שכולם אוהבים אותם. גברים, נשים וטף לא יכולים לסרב לאחד הממתקים הפופולאריים ביותר בעולם הקינוחים, ולא רק בישראל הם זוכים למעמד מיתי במטבח. בעוד עוגת שוקולד היא חלק בלתי נפרד מכל יום הולדת, כבר מגילאים צעירים במיוחד, כדורי שוקולד הם פשוטים להכנה ויכולים להיות מוגשים גם ללא צורך בציון אירוע מיוחד. ישנם אלפי מתכונים שונים המסבירים כיצד להכין כדורי שוקולד מושלמים, וכמו בכל דבר שקשור אל עוגת שוקולד – לכל בשלן יש את הדרך הייחודית שלו.

למה כל העולם אוהב עוגות שוקולד?

הסיבה העיקרית לכך שכולנו אוהבים כדורי שוקלד קשורה לעובדה שקל מאוד להכין אותם. אפילו ילדים נהנים מהכנת כדורי שוקולד, משום שהיא מאפשרת להם להתלכלך במטבח ולהרגיש מעורבות מלאה. בניגוד להכנת מאפים אחרים, כדורי השוקולד לא מכילים רק בצק אלא גם קוקוס, ביסקוויטים ולעיתים אפילו סוכריות צבעוניות. המגוון האפשרי להכנת כדורי שוקולד עצום, ואפשר לראות אפילו בין מדינות תזות להכנות שונות שלהם. בהולנד ובבריטניה מכינים כדורי שוקולד בצורה שונה מאשר בישראל, וגם לאמריקאים יש מה ללמוד בכל הקשור אליהם. מבחינת הקטגוריה, כדורי שוקולד אמנם נחשבים לקינוחים אך אפשר לאכול אותם גם בתור נשנוש בין ארוחות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, כמות הקלוריות בכדורי שוקולד אינה גבוהה מהכמות הקיימת בכל עוגת שוקולד סטנדרטית.

איזה מתכון של כדורי שוקולד תרצו לאמץ?

במתכונים נפוצים של כדורי שוקולד אפשר למצוא לא יותר מ-220 קלוריות עבור שלושה כדורי שוקולד, כמות סבירה לכל הדעות. בנוסף, ניתן להכין כדורי שוקולד כשרים בעזרת שימוש בשוקולד מריר ובשמנת צמחית, או לחילופין להפוך אותם לחלביים. המצרכים הכרוכים בהכנת כדורי שוקולד אינם יקרים, ולכן מדובר על מתכון משתלם במיוחד. כל מה שצריך במטבח הוא חבילת ביסקוויטים, סוכר, קקאו, חלב או קורנפלור, חמאה, תמצית וניל, קוקוס והפתעות נוספות על פי הטעם האישי. כאמור, ישנם מתכונים רבים להכנת כדורי שוקולד ואחר מספר התנסויות כל אחד כבר מגבש לעצמו את המתכון המושלם. ישנם כאלו אשר אוהבים להוסיף אל העוגות שלהם סוכריות שוקולד קטנות, סוכריות קופצות או סוכריות גומי, וישנם גם כאלו המעדיפים שוקולד לבן על פני הרגיל. גם בנוגע לשימוש בליקר ישנם לא מעט ויכוחים, כאשר צד אחד מצדד בהוספת ליקר או רום והצד השני נמנע מהם בכל מחיר. כך או כך, זמן הכנה של כדורי שוקולד, כמו כל עוגת שוקולד אחרת, אינו עולה על 20 דקות. לאחר מכן ניתן להניח אותם במקרר, ופשוט לאכול כמה מהם מתי שעולה הצורך. רמת הקושי להכנת הכדורים מינימאלית, ואפשר להתחיל להכין אותם בהתראה קצרה משום שהם אינם מצריכים מוצרי חשמל או היערכות מקדימה. 

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב