דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסופונים - כיצד הם עובדים ומה תפקידם? 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 4613 פעמים ]

מסופונים
כולנו נתקלים בהם בחיי היומיום, אך לא תמיד יצא לנו לעצור לרגע ולחשוב כיצד זה עובד ומה תפקידם של מסופונים. ובכן, מסופונים הם כלי הקצה בו משתמש המוכרן לצורך הסרה או הוספה של פריט מהמלאי. נוכל להבחין במסופונים קבועים בסופרמרקטים, במסופוני שטח לאנשי מכירות ובמסופונים ניידים למנהלי מלאי או מנהלים כלליים.

מהם מסופונים?
מסופונים הם למעשה כלי הקצה המאפשר להתחבר למסד הנתונים הכללי שאוגר את כלל המידע הנוגע למלאי של החברה או הארגון. מסופונים הם כלי מחשב המצוידים בתוכנה המאפשרת גישה ברמות אבטחה שונות למאגר המידע של מלאי החברה. לכל דרג המשתמש במסופון יש מלאי אפשרויות הפתוחות בפניו. מוכרנים רגילים יכולים לבצע פעולות של הוספה או הסרה על ידי סריקת ברקוד או הזנתו ידנית, בעוד שמנהלי מסופון מסוגלים לבצע שינוי ידני של כמויות גדולות במלאי לאור ספירת מלאי או לאור איפוס מלאי כולל.

מסופונים קבועים
הסוג הנפוץ יותר של מסופונים אותו אנו רואים כמעט בכל יום בחיי היומיום הוא מסופון קבוע למוכרנים. מסופונים אלה בנויים כמחשב נייח ונמצאים בעמדה קבועה של מוכרן שמסוגל לבצע את הפעולות הבסיסיות של הוספה והסרת פריט מרשימת המלאי. הוספה נעשית במקרה של החזרה, והסרה נעשית לאחר קבלת תשלום והזנתו בקופה. מסופונים אלה מצוידים בדרך כלל בתוכנה בסיסית, מכיוון שלמוכרן אין צורך לקבל מידע על כמויות מלאי זמינות, כמויות מלאי באספקה, ואפשרויות שינוי מלאי מיידיות.

מסופונים ניידים
הסוג השני והנפוץ פחות הוא מסופון נייד. מסופון נייד מיועד בדרך כלל לאנשי מכירות שפועלים בשטח ולא בעמדה אחת נייחת. במקרים של מוכרני שטח, לעתים מסופונים יותקנו על גבי מחשבים ניידים בעלי קישוריות מאובטחת למאגר הנתונים הראשי של החברה או הארגון. לעתים המסופונים יותקנו על מחשבי כף יד סטנדרטיים ואף על סמארטפונים. במקרים מסויימים בהם נדרשת אבטחת מידע גבוהה, מסופוני שטח יותקנו על גבי מכשירים אלקטרוניים ייעודיים לצורך בקרה ושינוי של מלאי מוצרים.
מסופוני שטח יכללו בנוסף לפונקציות הפשוטות של הוספה או הסרה של מוצר מהמלאי פונקציה של בדיקת זמינות ומיקום עבור מוצר מסוים לצורך שיפור השירות ללקוח הקצה.

ישנם כלי עזר טכנולוגיים נוספים,  אך הם משתנים עבור כל סוג של בית עסק. כשבוחרים מסופון חשוב להתייעץ עם המוכר, להכיר לו את בית העסק ולקבל ממנו את כל האביזרים הנלווים הדרושים לניהול המלאי בצורה נכונה וטובה. דבר נוסף וחשוב מאוד הוא השירות אותו תקבלו לאחר שתרכשו את המסופונים. חשוב לשים לב שתקבלו שירות טוב, עם הסבר נכון, ועם זמינות גבוהה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב