דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם הנחות הסלבס חייבות במס? 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 670   [ נצפה 2450 פעמים ]

 בהחלט ייתכן שכפי שעוברים ברשות המיסים על העיתונות הכלכלית ומשם מוצאים מידע בכדי ללמוד על עסקאות שאולי לא דווחו, כראוי, כך יעברו בעתיד על דיווחים של גיא פינס או חדשות הבידור ויבדקו מי מהסלבס קיבל הנחה משמעותית ולא דיווח עליה כהכנסת עבודה אומר עו"ד ליבוביץ

תרבות "הנחות הסלבס" בישראל ובעולם מגלגלת עשרות מיליונים בשנה מבלי שאף אחד ירגיש. לצד ההנחות של כמה עשרות שקלים על בגד או בושם כאלו ואחרים, יש גם הנחות משמעותיות, אשר פעמים רבות גם חייבות במס. כך לדוגמא התבשרנו על רכישת דירות במגדלי יוקרה של הדוגמנית בר רפאלי, אשר לאחרונה אף פתחה את ביתה באחד ה"המגדלים" בכדי לתת לצוות צילום לערוך בו סיבוב. במקביל התבשרנו על רכישת שתי דירות על ידי הכדורסלן עומרי כספי, כך אנו מתבשרים מעת לעת על רכישת מכוניות בהנחות משמעותיות כך השמענו על רכישת שתי מכוניות אאודי על ידי נועם טור, פליט הישרדות רכישת רכב חדש על ידי אלירז שדה הזוכה של בית האח הגדול ועוד כהנה וכהנה.

 

פעמים רבות ניתן להבחין כי דווקא אלו שנמנעים ממצלמות הפאפרצי, ככל יכולתם, הופכים לחייכנים וידידותיים כאשר המדובר באירוע השקה, או ברכישת נכס משמעותי כמו רכב ו/או דירה, במקרים אלו לא רק שהם נענים ברצון למצלמות הפאפרצי, אלא אף מזמינים אותם בחלק מן המקרים.

 

עו"ד אריה ליבוביץ, ממומחי המס המובילים בישראל, מציין כי בשונה מן ההנחה הרווחת, הרי שרבות מהנחות הסלבס חייבות במס ואי דיווח על קבלתן עשוי בחלק מן המקרים אף להוות עבירה פלילית. יחד עם זה ככל הידוע לו, האכיפה בתחום זה אינה עומדת בראש מעייניה של רשות המיסים.

 

עו"ד ליבוביץ מסביר כי יש להבחין בין מס' סוגי הנחות, ישנה הנחה מסחרית אשר אין עימה תנאים לדוגמא אדם מפורסם הנכנס לסוכנות של משקפי שמש ומתלבט אם לרכוש זוג משקפיים ו/או רכב. המוכר אשר מבין כי שימוש של אותה אישיות מפורסמת בנכס המזוהה עם המותג, יכול לסייע למכירות עתידיות של המותג, עשוי להציע הנחה מסוימת, לפעמים אפילו משמעותית, בכדי שאותו אדם מפורסם יעשה שימוש במוצרים שלו. הנחות אלו בדרך כלל אינן שונות מהנחות מסחריות רגילות, גם אם הן בסקאלה הגבוהה של ההנחות ואין לראות בהן הטבה החייבת במס.

 

יחד עם זאת במקרים אחרים, במיוחד כאשר מדובר בעסקאות בעלות היקף כספי משמעותי (רכישת רכב, רכישת דירת יוקרה וכדומה) המדובר פעמים רבות בעסקה של החלפת שירות בשירות או נכס בשירות. כך לדוגמא, אם אישיות מפורסמת מקבלת הנחה של 20% ברכישת רכב (במקום לדוגמא 10% שזו ההנחה המקסימלית הרגילה) ובתמורה מוכן אותו מפורסם בהתאם להסכמה מראש, כי סוכנות הרכב תזמין צלמים, תוציא הודעה לעיתונות וכדומה, והוא מצדו לא יתנגד לצילומים ואפילו יחייך, הרי שאין כאן הנחה, אלא החלפת שירות בשירות. אותה אישיות מפורסמת קיבלה תמורה בעבור שירותיה ו/או הסכמותיה ולכן תמורה זו חייבת במס בישראל.

בדומה גם כאשר מדובר בקבלת הנחה ברכישת דירה במגדל יוקרתי הרי שהנחה שחורגת מן המקובל באופן משמעותי ואשר מותנית בביצוע מעשים ו/או הימנעות מביצוע מעשים על ידי אותה אישיות מפורסמת יכולה גם היא להיחשב כעסקה החייבת במס. כך לדוגמא, אם ברכישת דירת מגורים לא מקובלות הנחות הגבוהות מ-7% ובקבוצות רכישה, לכאורה לא מקובלות כלל הנחות, הרי שאם אישיות מפורסמת רכשה דירה במגדל (מחירים שנעים בין 4,000,000 ש"ח ל-9,000,000 ש"ח) וקיבלה הנחה של 17% ובתמורה הסכימה אותה אישיות מפורסמת כי ניתן יהיה להוציא הודעה לעיתון, ולציין את פרטי הדירה ולפעמים אף לצלם אותה הרי שהנחה זו הינה חייבת במס כיוון שלמעשה המדובר בהנחה כספית בתמורה למתן שירות על ידי אותה אישיות מפורסמת.

 עו"ד ליבוביץ מציין, כי בהחלט ייתכן שכפי שעוברים ברשות המיסים על העיתונות הכלכלית ומשם מוצאים מידע בכדי ללמוד על עסקאות שאולי לא דווחו, כראוי, כך יעברו בעתיד על דיווחים של גיא פינס, חדשות הבידור או פנאי פלוס ויבדקו מי מהסלבס קיבל הנחה משמעותית ולא דיווח עליה כהכנסת עבודה. יחד עם זאת מציין ליבוביץ כי ספק בעיניו אם רשות המיסים צפויה בקרוב לצאת במבצע אכיפה מסודר נגד הנחות סלבס, במיוחד כאשר הדבר במקרים רבים קשה להוכחה. יחד, עם זאת מציין ליבוביץ כי לא מן הנמנע שבמסגרת חקירות שכבר במתקיימות או בדיקת תיקי נישומים של דמויות מפורסמות הנעשות בשגרה, יבדקו מפקחי מס חרוצים גם תוכניות בידור ודיווחים באינטרנט בדבר הנחות משמעותיות שקיבלו אותן דמויות מפורסמות ויבקשו למסותן גם בגין הטבות אלו.

עוסק במיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות, מיסוי מקרקעין, מע"מ, ירושת וצוואות - לרבות הלבנת הון, מיסוי יהלומנים, מיסוי ענף ההי-טק, רילוקיישן( relocation) ועוד. מחבר הספרים: "אמנות מס - 111 טבלאות השוואה"; אנציקלופדיית אמנות מס כרך ב'; "נאמנויות ומיסוי נאמנויות" ; '"חוק מס הבולים"; סדרת ספרי מס ערך מוסף (כרכים א'-ד'); בעל מדור קבוע: לתכנוני מס בירחון "ידע למידע". ובעיתון "ליצואן" של מכון היצוא הישראלי, מחברם של עשרות פרסומים בירחונים מקצועיים; מרצה ב: לשכות עורכי הדין, רואי החשבון ומכון היצוא הישראלי. מ"מ יו"ר ועדת המיסים וסגן יו"ר ועדת הנאמנויות בלשכת עוה"ד בת"א. ליצירת קשר - טל: 077-7051717; E- mail: aryetax@gmail.com; סלולרי: 599600 - 0544, מקור המאמר באתר המשרד - http://www.atax.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב