דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא הכל צפוי בחיים ולכן -ביטוח חיים 

מאת    [ 14/11/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2600 פעמים ]

 הרעיון הפשוט קיבל ביטוי בקלישאה אחרת והיא קווה לטוב ביותר, תכנן לרע ביותר. כך צריך לנהוג בחיים. זהו כלל זהירות שכל מי שעיניו בראשו מבין את חשיבותו. ביטוח חיים הוא בדיוק אחד מאותם הדברים שאפשר לעשות, כדי להבטיח שיהיו כמה שפחות דברים שיכולים להשתבש.

מהו ביטוח חיים ואיזה סוגי ביטוח חיים ישנם?

החיים מזמנים לנו לא פעם אירועים בלתי צפויים שמשנים לחלוטין את מרכז הכובד למקום אחר לגמרי. במקום לדאוג מהטרדות הקטנות של השגרה, אנחנו מוצאים את עצמנו נלחמים על חיינו במובן המילולי של המילה. במצבים כאלה, כמובן שהדבר האחרון שנרצה הוא להתחיל לדאוג, נוסף על הדאגות החדשות גם לענייני כספים. ביטוח חיים מאפשר לנו את השקט הנפשי כך שלפחות מהבחינה הזאת אנחנו נוכל להיות רגועים ולדאוג מצרה אחת פחות.

הרעיון הבסיסי של ביטוח חיים הוא כי אדם המגיע למצב בו איננו יכול עוד לפרנס את עצמו ואת הקרובים לו, הביטוח ישלם פיצוי עד תקרת הפיצוי המוגדרת בפוליסה. ישנם סוגים שונים של ביטוח חיים אשר אפשר לבחור ולעשות, וכן ביטוחים שונים אשר נותנים פיצוי בנוסף לביטוח חיים, כדי להבטיח כי אתם והקרובים שלכם לא תיוותרו ללא כל אפשרות להמשיך להתקיים.

הסוג הראשון של ביטוח חיים הוא ביטוח חיים במובן הרגיל של המילה: ביטוח אשר מופעל במקרה של פטירה של המבוטח או במקרה של מחלה חשוכת מרפא אף לפני הפטירה. דבר המשותף לכל הסוגים של ביטוח חיים הוא כי אין גבול לתקרה, אלא רק במידה שהמבוטח יכול לעמוד בפרמיה. חלק מחברות הביטוח מציעות תכניות עם פרמיה משתנה, כך שהפרמיה תשקף את הסיכון מבחינת חברת הביטוח מחד, אבל מאפשר תשלום פרמיה קטנה והוגנת עבור המבוטח.

סוג אחר של ביטוח חיים הוא ביטוח המופעל במקרים של אבדן כושר עבודה. הרעיון הוא כי באותם מצבים בהם אדם מוצא את עצמו במצב בו איננו יכול לעבוד עוד, הביטוח ישלם פיצוי מדי חודש, כך שלמעשה תוכלו להמשיך להחזיק את עצמכם. חשוב לשים לב בסוג זה של ביטוח חיים, כי לעתים ישנה תקופת המתנה של 3 חודשים. את התקופה הזאת ניתן לצמצם ככל שיש בכך צורך (ככל שלדעתכם תוכלו לעמוד ב-3 חודשים ללא שכר במקרה שתאבדו את כושר העבודה, למשל).

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר שיכולים להיות לאדם, כיוון שהוא עונה בדיוק על אחד הפחדים הגדולים שיכולים להיות במקרה של תאונת עבודה או אובדן כושר עבודה מכל סיבה שהיא. חשוב לשים לב כיצד מוגדר כושר העבודה ולהבין בדיוק מהם המקרים בהם הביטוח לא יפצה – כדי לוודא שהפוליסה מתאימה לכם.

מלבד סוג זה, ישנם גם ביטוח מנהלים וביטוח תאונות אישיות שתכליתם לפצות במקרים ספציפיים באופן דומה. ביטוח מנהלים מאפשר מתן פיצוי גם ללא שייגרם לכם נזק במצב בו אינכם יכולים לעבוד או בצאתכם לפנסיה. ביטוחים אלה עונים על צרכים אחרים מלבד ביטוח החיים עצמם, אולם הם חשובים לא פחות.

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב