דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השגת מטרות עסקיות: ירי ארטילרי או טיל מונחה? 

מאת    [ 12/11/2007 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3613 פעמים ]

בעולם שבו רף הצפיות של הצרכן עולה באופן תדיר, ובנסיבות של סביבה תחרותית ערה ומשתנה, ינצחו העסקים אשר ישכילו לעקוב אחר השפעת האסטרטגיה שגיבשו גם תוך כדי מימושה.
ארגונים של היום חייבים להיות עם העין על המטרה גם תוך כדי תנועה אליה.

השוואת עולם העסקים למונחים צבאיים מייצרת לא פעם אנלוגיות מאוד מעניינות (ראה בקרוב מאמרים נוספים בתחום).
דילמה עסקית כמו שיפור חווית העובד, שיפור השירות וחווית הלקוח מדומות למטרות שנמצאות בטווחים ארוכים מנקודת המוצא. על הארגון לערוך אבחון מקיף בכדי לגלות את הנקודה שבה הוא ממוקם כמצב פתיחה, ובמקביל עליו לבחון את מערך הצפיות של הלקוח/עובד כדי לזהות את הנקודה שאליה צריך להגיע.
ככל שהזיהוי של מיקום הנקודות מדויק יותר, כך ניתן לגבש אסטרטגיה מוצלחת יותר שתדע לחבר ביעילות בין שתי הנקודות ולגשר על הפערים שהתגלו.
אם נשווה זאת לעולם הצבאי, ניתן לחשוב על מטרה שנמצאת 15 ק"מ מאיתנו. אנו לא רואים אותה בעין, אך יכולים לקבל זיהוי טוב לנקודת הציון שבה היא נמצאת וכמו כן לזהות בצורה טובה את המיקום שלנו.
ברגע שהתגלתה המטרה יש לנו אפשרות לשגר אליה ירי ארטילרי, או טיל מונחה.
זיהוי טוב של המטרה בזמן שיגור הפגז יבטיח לנו סיכויי פגיעה טובים, אך מה יקרה אם לא זיהינו טוב את מיקום המטרה או את המיקום שלנו, מה יקרה אם המטרה זזה תוך כדי מעוף הפגז?
שימוש בטיל מונחה אולי יותר יקר, אך הוא מבטיח פגיעה ע"י כך שניתן לכוון אותו לעשות תיקונים תוך כדי מעוף. אפילו לא צריך לדעת בדיוק היכן נמצאת המטרה ביציאה לדרך.

גם בעולם העסקים יש צורך לבחור כלים שיאפשרו לארגון לצפות על המטרה תוך כדי יישום האסטרטגיה שהתקבלה לאחר ביצוע שלב האבחון. הלקוחות והעובדים של היום נחשפים לארגונים אחרים ולסטנדרטים אחרים שמעצבים את השקפת עולמם וגורמים לרף הצפיות שלהם לעלות. אין אסטרטגיה שלא דורשת כיוונים ותיקונים תוך כדי תנועה.

מנהל. בחר לך את הכלים שיאפשרו לך לקבל את חוות דעת הלקוח והעובד באופן רציף לאורך השנה. הבדיקה העתית של משובים קצרים תסייע לך לזהות את התמורות בשוק ולכוון את הארגון ביעילות מרבית אל השגת המטרה.
הסקרים המקיפים שנערכים פעם בשנה או לפני גיבוש אסטרטגיה חשובים מאוד לשם זיהוי מגמות מאקרו, על מנת לזהות את המיקומים של הארגון ושל הלקוח/עובד. עד שתוציאו את האסטרטגיה אל הפועל ועד שהלקוח ייחשף אליה יכול להיות שהמציאות כבר השתנתה.
בוגר תואר שני במנהל עסקים בהצטיינות, 8 שנות ניסיון ביישום תהליכי שיפור של איכות השירות בארגונים מובילים במשק, בעבר, מנהל החטיבה הכלכלית בקבוצת גיאוקרטוגרפיה מג"ד במילואים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב