דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור נעלי ריצה 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2369 פעמים ]

למה נעלי ריצה?

"נעלי ספורט" הן מושג די שכיח, בייחוד משום שלכולנו או רובינו יש לפחות זוג אחד של נעלי ספורט איתם אנו נוהגים לצאת להליכה, לשחק כדורגל, ללכת לטיולים וכמובן להתאמן בחדר הכושר.  כאשר אנו מעוניינים לעסוק בפיתוח הכושר על ידי ריצה, הדבר הנכון לעשות הוא לרכוש נעלי ריצה, ולא נעליים המתאימות באופן כללי לפעילות גופנית. לבחירת נעליים המתאימות לריצה יש חשיבות עליונה במניעת פציעות ובשיפור הביצועים בקרב ספורטאי ריצה מקצוענים וחובבי ריצה מושבעים.

נעלי ריצה יכולות לעזור להתגבר על בעיות ביומכאניות שונות הנובעות ממבנה מולד או שינויים במבנה ומנח כף הרגל. נעליים לא מתאימות עשויות לעתים גם להפריע לתפקוד התקין של הגפה וכף הרגל ובהמשך לגרום לבעיות וכאבים הנובעים מיציבה לקויה. 

כאשר ריצה הופכת להיות תחביב קבוע לפיתוח כושר, או כאשר מדובר בספורטאי ריצה מקצועי, נעלי ריצה צריכות להבחר לאחר אבחון והתאמה אישית על מנת למנוע פציעות ולשפר עד כמה שאפשר את ביצועי הספורטאי.  איכותן של נעלי ריצה נמדדת בדרכים רבות כגון: נוחות הנעליים,היכולת לספוג זעזועים,גמישות,שליטה בתנועה וכמובן העמידות לאורך זמן.  מגוון קריטריונים אלו הפכו את תעשיית נעלי הריצה לתעשיית ענק של ביליוני דולרים, והבחירה מתוך מגוון המותגים עשויה להיות לעתים מבלבלת.

מתי מחליפים נעלי ריצה?

נעלי ריצה, מרגע תחילת השימוש מתחילות להשחק.  בדרך כלל נרצה להחליף את נעלי הריצה שלנו לאחר 600-800 ק"מ וכתלות בסוג השימוש ובאיכות הנעל. באם נתרגם זאת לזמן שימוש, מדובר בהחלפת הנעליים כל 5 חודשי שימוש לרץ הממוצע. בשונה מאשר ברכב שלנו, לנעל אין מד קילומטרז' ברור, ויהיה עלינו לזהות מתי הגיע הזמן להחליפה - כאן ראוי לציין כי הריצה עם נעל שחוקה הוא גורם נפוץ לבעיות שונות ופציעות הקשורות בריצה.

יכולת לקויה של הנעל לשכך את זעזועי הריצה עלולה לגרום לבעיות במפרק הקרסול, הברכיים, האגן ועמוד השדרה וטעות נפוצה היא לגשת להחליף את נעלי הריצה רק כאשר הן נראות בלויות בעוד שגם נעלי ריצה מבריקות עשויות לאבד את מרבית יכולת בלימת הזעזועים שלהן. השכבה האמצעית בנעל היא לרוב בולמת הזעזועים הראשית ואחראית על יציבות הנעל ואת השינויים בה – לא רואים.

איך לבחור? מה לקנות?

כפי שהוזכר קודם לכן, נעלי ריצה מקצועיות רצוי מאוד לרכוש בהתאמה אישית לצרכי המבנה של כף רגלינו והגפה.  נרצה לקחת בחשבון מספר שיקולים בסיסיים נוספים לפני הקניה ובראשם שיקולי בריאות הנובעים מבעיות קיימות או כאבים, העשויים להחריף בעת שימוש בנעל לא מתאימה. כמאמן כושר אישי, לא פעם נתקלתי בתלונות על כאבים אשר נגרמו מנעילת נעליים לא מתאימות לאורך זמן. כדאי גם להסתמך על נסיון קודם עם דגמי נעליים בהן עשינו שימוש ובכך לקבל נקודת יחס באשר למושג "נוחות".

גורם חשוב מאוד בהתאמת הנעל הוא משקל הגוף המצריך נעל יציבה יותר עם העליה במשקל הגוף.  מבחינת התאמת הנעל עצמה, יש לבחור בנעל נוחה ככל האפשר, על הנעל לעטוף היטב את הרגל, אך לא ללחוץ עליה ועליך להיות מסוגל להזיז את אצבעות כף הרגל.  יחד עם זאת גם לא נרצה שהרגל תנוע בחופשיות יתר על המידה בתוך הנעל.  גמישות סולית הנעל גם היא חשובה ויש לבדוק אותה ע"י כריעה לאחר נעילת הנעל.  סולית נעל לא גמישה – לא בהכרח תשתנה בהרבה במהלך הזמן. 

לבשו, הרגישו ורק לאחר מכן קנו! 

 

נכתב ע"י יובל שטיין, מאמן כושר אישי ומנהל האתר גוף אחד המספק שירותי אימון כושר אישי, אימון אישי להרזיה בעזרת מאמן תזונה ושיקום פציעות וכאבים ע"י אימון ועיסויי טריגר.


www.guf1.co.il


info@guf1.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב