דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעת נדלן - הכנסה נוספת לפנסיה 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2278 פעמים ]

 

שמי משה ומעוניין לשתף אתכם באפשרויות להשקעה בנדל"ן כהכנסה נוספת לפנסיה. לפני כשנתיים הגעתי למסקנה שקרן הפנסיה שלי לא תאפשר לי קיוםברווחה בעת פרישתי לפנסיה.

קרן פנסיה שמשקיעה באפיקים שלכאורה נחשבים "סולידיים", 10% מנייתי 90%באגח"ים ממשלתיים וקונצרנים. ואז גיליתי שבעצם האגח"ים הקונצרנים הם רביסיכון ובעלי החברות שהנפיקו אגח"ים אלה מבקשים לבצע "תספורות" ודחיות עקבאי יכולתם לעמוד בהחזרי החוב למשקיעים.

חברותאלה מתנהלות בבזבזנות, משלמות למנהלים הכושלים משכורות והטבותבשווי שלמיליוני שקלים על חשבון הכספים שלוו מהמשקיעים בקרנות הפנסיה.מנהלי הקרנות שאמורים לשמור על כספי המפקידים לא מבצעים את עבודתם נאמנה ומשקיעים אתכספי המפקידים באותן חברות על סמך תשקיפים יפים שחברות מפיקות לקראת ההנפקה ללא ניתוח ובחינה מדוקדקת של התשקיף והסיכונים.

הגעתי לתובנה שאני רוצה לשלוט בעתידי ולחפש אלטרנטיבות טובות יותר להשקיע את החסכונות שלי. החלטתי לבחון השקעה בנדל"ן כתחליף ראוי ולאחר שבחנתי את שוק הנדל"ן בארץ הגעתי למסקנה שהשוק הואבועתי, שהמחירים אינם שפויים, התשואה נמוכה ושהבועה עומדת להתפוצץ.

ההיגיון הכלכלי שלי אמר לי לחפש מעבר לים במדינות שבהן בועת הנדל"ן התפוצצה כבר ומחירי הנדל"ן ירדו הרבה מתחת לרמות של בניית בית חדש דומה. לאחרבחינת השווקים מעברלים החלטתי להתמקד בארה"ב שלמרות המשבר הכלכלי שבו היאנתונה, היא עדייןהמעצמה והכלכלה הגדולה בעולם שלא יהיה תחליף בעשורים הבאים ובטחון מלא ביכולתה להבריא את הכלכלה שלה ולחזור לצמיחה. התכתבתי ודיברתי עם גורמים בענף בארה"ב ואז הגעתי לאיציק קליידר מאורלנדו שהבין מהר מאד את הפוטנציאל בשוק, רכש דירות מהבנקים, שיפץ והשכיר אותן.

הוא הפך את הפעילות הפרטית לעסק הקים חברה בשם "BRISTOL" והחל לנהל את הנכסים למשקיעים ברחבי העולם שחיפשו פלטפורמה לרכישה של בתים עם חברת ניהול מקצועית ואמינה. טסתי לאורלנדו להיפגש איתו ועם הצוות שלו במשרדיהחברה. מדובר בצוות מקצועי לעילא. משם יצאתי לסיור לראות את  הדירות שרכשו להפתעתי גיליתי שמדובר בדירות יפיפיות בנות 3 חדרים כ-95 מ"ר, בשכונות סגורות יפות עם כול השירותים הנלווים, בריכת שחיה, מועדון, חדר כושר ועוד.

השכירות שהוא מקבל על הדירות משקפת תשואה ממוצעת של כ- 10% - 8.5 לשנה נטו. פדיתי כספים מחלק מהמקרנות בהם הייתי מושקע וביקשתי ממנו לרכוש לי 4 דירות דומות. השקעתי ברכישת כל אחת מהדירות בממוצע כ-59,000 $ ,כ-5,000 $ שיפוץ ועוד כ-1,000 $ הוצאות עקיפות שהביאו אותי לעלות ממוצעת של 65,000 $ לדירה יפיפייה משופצת מלא ומוכנה להשכרה.

כל התהליך הרכישה, שיפוץ והשכרהלקח לי כ-8 שבועות ומזה כשנה הדירות מושכרות במלואן והפורטפוליו מייצר ליתשואה שנתית נטו של כ- 10% בשנה.כיום כבר ניתן לרכוש אצלו בתים משופצים ומאוכלסים, כך שאפשר ליהנות מתשואה מידית.

לאחר שראיתי כי טוב החלטתילהתחבר אליו ליצור עסק קטן עבור משקיעים אחרים בארץ שנמצאים באות הסיטואציה ואין להם את הידע והכלים לבנות לעצמםפורטפוליו מניב.

 

משה גרינברג מומחה לנדל"ן בארה"ב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב