דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין חיים של תאוצה לבין חיים של ערך? 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2309 פעמים ]

מה ההבדל בין חיים של תאוצה לבין חיים של ערך? 

 

 

חיים של תאוצה - גדילה, התקדמות, מטרה

 

חיים של תאוצה הם חיים מתמידים של שינוי ושל "גדילה". המטרה בחיים של תאוצה היא כל הזמן לנוע קדימה ולהשיג עוד ועוד דברים, מטרות, חלומות ורצונות.

 

חיים של תאוצה הם חיים חסרי מנוח וחסרי סיפוק מעצם הגדרתם. הריצה אחרי המטרה הבאה מקשה מאוד על יצירת נחת ומרגוע מלא לנפש. בדומה לחברת צמיחה שכל עיסוקה הוא הצגת רווחים הולכים וגדלים, גם חיי צמיחה הם חיים המוקדשים להישגים ולתוצאות אבל לא לחיים עצמם. 

 

 

 

חוסר סיפוק, בלבול ושאפתנות אינסופית

 

שאפתנות היא דבר טוב, אבל שאפתנות אינסופית מובילה לחיים חסרי משמעות וסיפוק. כשכל המטרה בחיים היא להשיג את הדבר הבא ואת הדבר הבא אחריו - הבלבול וחוסר הסיפוק הופכים לדבר היחיד הקבוע. בחיים של תאוצה - המאבק, המתח, העצבים, הכעסים והלחצים הם הדבר המרכזי שקיים.

 

חשוב להבין, שלכל דבר בחיים יש טבע ומגבלה משלו. אי אפשר לשאוף לאינסוף מבלי ליצור מתח פנימי בין הטבע של הדברים והמגבלות הטבעיות לבין השאיפה והרצון לעוד ועוד. לכן, חיים של תאוצה אינם חיים מספקים ומרבית האנשים שחיים בסוג כזה של תאוצה אינם אנשים מאושרים או מלאים.  

 

 

 

חיים של ערך - מודעות, קבלה ושמחה

 

חיים של ערך הם חיים של משמעות ושל מודעות עצמית. בחיים של ערך הדבר המרכזי אינו המטרה, ההישג או השאיפה לעוד ועוד אלא דווקא המוניטין, העקרונות, הערכים והעומק.

 

בדומה לחברת ערך, חברה שעסוקה בקידום הערכים שלה ולאו דווקא בצמיחה מואצת ומטורפת, גם חיים של ערך הם חיים מאוד שלמים ויציבים. במקום טירוף ישנה גאווה, במקום ריצה ותחרותיות ישנו מיקוד ובמקום סגידה להישגים חיצוניים יש סיפוק ומלאות מבפנים.  

 

 

 

משמעות, יציבות, פשטות ואוטנטיות

 

בחיי ערך, הסיפוק המרכזי אינו נובע מעוד שבירת שיא או הישג, אלא מהיכולת להעמיק, להשקיע בקיים, לטפח, להיות מודע לזהות האמיתית של הדברים ולהינות באמת ממה שקורה ולא ממה שיקרה.

 

היכולת להיות מסופק ומאושר אינה דבר כמותי אלא איכותי. היא אינה תוצאה של מספרים אלא של ערכים. היא אינה נובעת מהישגיות גרידא אלא מעשיית הדבר הנכון והגדלת הטוב.

 

 

וטיפ לסיום: חברת אפל וחברת גוגל הן שתי חברות שונות לחלוטין. גוגל היא חברת צמיחה. היא רוצה לגדול בכל מחיר, ולכן היא מנסה להיות "הכל" - גם מה שהיא אינה. היא רוצה להיות פייסבוק, אפל ומיקרוסופט - הכל מכל וכל. הנטייה הזו גורמת לה לאבד את הזהות האמיתית שלהואת הערך האמיתי שיש לה - מנוע חיפוש יעיל. אפל לעומת זאת, היא חברת ערך כי כל שנות קיומה היא מקדמת ערך מרכזי אחד - אסטטיקה חסרת פשרות ועיצוב פורץ דרך. לכן, בעוג שלאפל יש ערך אמיתי ועקבי גוגל דווקא פוגעת באופן חוזר ונשנה בערך שלה, כי היא מתעקשת להשקיע אנרגיות, מאמץ וכסף אדיר בנסיונות חסרי סיכוי להידמות למתחרים שלה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב