דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסוד שהחרדות שלך לא רוצות שתגלה 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2636 פעמים ]

התקשרת לחבר לברר איפה הוא גר, נכנסת לאוטו, נסעת והגעתם לבניין. 'תגיד, אחי באיזו קומה אתה נמצא?', שאלת. כשהתשובה בקו השני הייתה 'שמונה', הלב שלך החסיר פעימה. המחשבה של להיכנס למעלית ולעלות איתה שמונה קומות שלמות היא בלתי נסבלת עבורך. החרדה שלך חסרת פרופורציה ולא ניתנת לשליטה - לא הגיע הזמן ללכת סוף סוף לראות פסיכולוג ולפתור את הבעיה?

התסריט הזה הוא רק דוגמא אחת מתוך אינספור חרדות ופחדים לא רציונאליים שחווים אנשים רבים מידי יום. רבים מהם, אולי כמוך, מרגישים שאותן חרדות משפיעות על החיים שלהם לרעה, גורמות להם להימנע מכל מה שעלול לעמת אותם עם מקור החרדה. אם זה המצב גם אצלך, זה הזמן הנכון להתחיל טיפול פסיכולוגי.

איך פסיכולוג יכול לעזור לך?

אולי אתה מרגיש ש'ככה אתה', זה מי שאתה, זה מה שאתה ושום פסיכולוג בעולם לא יצליח לשנות אותך. אולי מבחינתך זאת בושה לפנות לפסיכולוג, שהוא לא באמת איש מקצוע בעיניך, ולדעתך ענף הפסיכולוגיה כולו הוא המצאה חסרת תועלת. התוצאות בשטח מראות את ההפך – את ההקלה וההתקדמות שמביא איתו טיפול בחרדה.

סוגים שונים של טיפול פסיכולוגי

ישנם סוגים שונים של טיפולים היכולים לסייע במקרים של חרדות. אחד מהם הוא הטיפול ההתנהגותי- קוגניטיבי. טיפול זה מתמקד בהרגלים, במחשבות ובאופן ההתנהלות שלך ולאו דווקא מתעסק בעבר, בטראומות ילדות ובזיכרונות מודחקים. טיפול זה מפרק את המחשבות הגורמות לפחד ועוזר למטופל ליצור מחשבות אחרות ולשנות את ההרגל החרדתי.

אחד הסוגים הנפוצים של הטיפול הפסיכולוגי הוא פסיכותרפיה – טיפול באמצעות דיבור, בו מטופל יושב עם פסיכולוג ומדבר בצורה אסוציאטיבית על ההווה והעבר שלו. דרך השיחה יכול הפסיכולוג לנסות ולכוון את המטופל אל מקור החרדה ממנה הוא סובל. פעמים רבות הבנה של מקור הבעיה יהפוך אותה פתאום למאיימת הרבה פחות, ויאפשר לך לאט לאט להעביר אותה למקום שולי וזניח בחיים שלך.

גילוי אחר במהלך הטיפול יכול להיות ההבנה שהחרדות שלך הן רק סמל לפחד גדול בהרבה, פחד שאיתו אתה צריך באמת להתמודד במקום עם הפחד השולי שתת המודע שלך מייצר. תופעה זו היא בעצם מגננה שכיחה בה התודעה שלנו מייצרת פחדים קטנים יותר, איתם אנו מסוגלים להתמודד, וכך מגנה עלינו מפני פחד שאיננו יכולים לשאת. פסיכולוג יעניק לך את הקרקע הבטוחה להתמודד גם עם פחדים קיומיים שכאלה.

חרדה, דיכאון ומה שבניהם

אחד התחלואות הנלוות הנפוצות ביותר לחרדה הוא הדיכאון. כביכול אין קשר הכרחי בין השניים, אך לרוב הם מופיעים יחדיו. פסיכולוג טוב יידע לזהות שלצד המצב החרדתי דרוש גם טיפול בדיכאון. פספוס של גורם הדיכאון יכול להשפיע על כל התפיסה הלא מודעת של המטופל , למנוע התקדמות בנושא החרדות, להעצים אותן ולגרום סבל רב למטופל.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב