דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח תרבות ניהול ממוקד תוצאות 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2693 פעמים ]

לאחר שאדם מתמנה לתפקיד ניהולי, אין ודאות מוחלטת שיצליח בתפקידו. איש מאיתנו לא נולד מנהל, וצריך לצבור ניסיון רב על מנת להיות מנהל טוב באמת. ייעוץ ארגוני יכול לסייע ולהדריך מנהל בתחילת דרכו, ואפילו מנהל מנוסה. כאדם מבחוץ, יועץ ארגוני יכול לראות את הדברים מכמה נקודות מבט ולהביא כלים מקצועיים אחרים.

הייעוץ הארגוני עוזר למנהל לצוף מעל המשימות שעליו לבצע ולהתמקד במה שעליו לעשות על מנת להיות מנהל יותר טוב ויותר מקצועי. בעזרת היועץ הארגוני, המנהל יכול להגדיר תוצאות ברורות שניתן למדוד – וזהו כבר ניהול ממוקד תוצאות.

אז מיהו היצור הזה - ניהול ממוקד תוצאות?

יועץ ארגוני מתחיל ראשית בהכרת הארגון בו יושב המנהל. לאחר מכן, הוא עובר להיכרות מעמיקה עם המנהל – יכולותיו, מעלותיו, כישרונותיו, הישגיו, האפשרויות והכלים שעומדים מולו בעבודתו ואף מגבלותיו – הן האישיות והן המקצועיות – בין אם תלויות בו ובין אם לאו.

לאחר מכן, היועץ הארגוני עוזר למנהל לפתח תכנית עם הישגים ברורים, הניתנים למדידה. כך ניתן לעקוב ולראות שהמנהל אכן עומד ביעדים שלו להיות מנהל טוב יותר – מה שמאפשר לו גם להיות יותר הישגי ולהשיג תוצאות טובות יותר - הכל הופך להיות מדיד.

ייעוץ ארגוני תוך גיבוש תכנית עסקית מדידה

שיטת ניהול זו, שפותחה בארה"ב מאפשרת למנהל למנוע בזבוז של זמן על ידי השקעת האנרגיות שלו לכיוונים פרודוקטיביים בלבד. מעבר להקשבה ותמיכה שמעניק היועץ הארגוני, הוא גם עוזר לגבש תוכנית אשר ניתן לעמוד בה, למדוד אותה ולראות תוצאות.

יעדים ברי השגה הם חלק חשוב מכל תוכנית ממוקדת תוצאות של ייעוץ ארגוני. למשל, הגדלת כמות המכירות ב-10%, היא יעד אשר ניתן למדוד אותו בעוד חודש ולראות אם אכן התבצע. כך גם יעד של צמצום הוצאות העסק ב-15%, עד לתחילת רבעון הבא.

ייעוץ עסקי משאיר אותך ממוקד וערני

יועץ עסקי הוא אדם אשר מסייע למנהל להישאר ממוקד וערני. פעמים רבות כאשר נעזרים בשירותי ייעוץ עסקי או ארגוני, מתמקדים בשיפור היכולות של המנהל, מתן כלים ושינוי דרכי חשיבה. אך התמקדות רק באלה תגרום למנהל להירדם על המשמר – כמו בכל ארגון בריא, השאיפה צריכה להיות שאיפה קדימה לעבר מטרות והישגים.

ייעוץ ארגוני ממוקד תוצאות שם מטרות ברות השגה, לא גבוהות מידי, המאפשרות גרף שיפור רציונאלי. היועץ הארגוני עוזר בכך לשמור על איזון בין אופוריה של השגת יעדים מהירה וקלה ובין אכזבה של אי עמידה ביעדים וכישלון.

שיטה זו של ייעוץ ארגוני כבר אומצה בחום על ידי ארגונים וחברות רבות, ששאפו להפיק את המקסימום מהמנהלים שלהם. במקום להשאיר את ההצלחה ליד המקרה, למזל או כישרון מקרי של אדם כזה או אחר, הם בחרו לסייע למנהלים שלהם מקרוב ולתת להם את כל הכלים לניהול ממוקד תוצאות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב