דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי יציבות ניהולית ואיך לשפר אותה 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2554 פעמים ]

ניהול מצליח של עסק דורש התייעצות לאורך הזמן עם גורמים מקצועיים שונים, שהכנה המשותף שלהם הוא ההתמצאות בתחום העיסוק של אותו גוף. ייעוץ עסקי שניתן על ידי אדם חיצוני לחברה, הוא אחד מהם. הוא מאפשר לנתח את הפעילות הכוללת של החברה על כל הנושאים הכרוכים בה ולזהות את נקודות החוזק, הכשלים והבעיות – יחד עם האופן שבו ניתן לפתור אותם בדרך להשגת המטרות.

למה יציבות ניהולית היא דבר כל כך חשוב?

יציבות היא אחת התכונות החשובות ביותר לעסק, כך יודע כל מי שעבר ייעוץ עסקי טוב. היום לרוב מחזור חיי העובד בארגון קצר באופן יחסי ומושפע לא רק מהתגמול הכספי שהוא מקבל אלא גם מגורמים סביבתיים, אישיים וארגוניים אחרים. יציבות ניהולית היא מידת תחלופת המנהלים במחלקות השונות בארגון, כאשר ככל שתחלופה גבוהה יותר, המשמעות היא שהיציבות פחותה.

חוסר יציבות ניהולי שמתבטא בתחלופה גבוהה יכול להיות בעיה עצמאית ולא כזו שיש לה השלכות חמורות, אך הוא יכול להיות גם סימפטום של תחלואים אחרים של העסק. הוא יכול לנבוע מחוסר שביעות רצון משיטת העבודה, התגמול בעדה, היעדר אפשרויות קידום, הרחבת אופקים ועוד.

בנוסף, גם היעדר כישורים מתאימים - הן של המנהלים ברמה הנמוכה יותר והן של העובדים - יכול להוביל לתחלופה גבוהה, כתוצאה מתסכול של הממונה עליהם, שלא מצליח להבין כיצד עובדיו אינם מגיעים לתוצאות ומדוע המנהל אינו מתפקד כהלכה.

חוסר יציבות ניהולית מתבטא בסופו של דבר היטב בדו"חות הכספיים של העסק. ראשית, יש צורך בהכשרה של מנהלים חדשים, עלויות גיוס ועלויות פיטורין. במקביל, תחלופה מסוג זה עלולה לשדר גם ללקוח כלפי חוץ, חוסר יציבות בהתנהלות העסק. ייעוץ עסקי טוב מעניק גם ייעוץ ארגוני מקצועי, המתייחס ליציבות הניהול בארגון.

מהם הפתרונות הקיימים לשיפור היציבות הניהולית?

השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום משאבי האנוש הובילו לפיתוחם של כלים רבים המיועדים לחיזוק היציבות בשדרה הניהולית של הארגון. פתרונות אלו של ייעוץ ופיתוח ארגוני כוללים סדנאות מנהלים, אימון, פגישות הדרכה ועוד.

חשוב להדגיש כי לכל עסק יכולים להתאים פתרונות אחרים, ואך כמה כאלו במקביל. בעזרת ייעוץ עסקי נכון ומושקע, ניתן לדעת גם מהם הפתרונות המתאימים ביותר עבור סוג העסק הספציפי – ולהביא לשיפור משמעותי.

כיצד יכול ייעוץ עסקי לשפר יציבות הניהולית?

הייעוץ העסקי התפתח מתחום ההתנהגות הארגונית, המדגישה את הפן ההתנהגותי והפסיכולוגי בעבודתם של ארגונים. האימון המבוסס במקורו על עקרונות בפסיכולוגיה, אך שונה בתכלית מטיפול פסיכולוגי. זוהי מתודולוגיה חדשה להשגת תוצאות בשטח.

בדומה לאימון ספורטיבי, המטרה של סוגי האימון החדשים היא לקדם את המתאמן להשגת התוצאות הרצויות והחשובות לו. במסגרת האימון נעשה ניסיון לברר את הסיבות לבעיה, שבירה של דפוסי חשיבה ועבודה קודמים והקניית דרכי פעולה חדשות, כל זאת באופן המעשי ביותר שיש.

אימון עסקי נועד למצוא מענה לבעיות בהקמת העסק, ניהול עובדים ועוד. במסגרת זאת מקבל המתאמן כלים לקבלת החלטות נכונה, שיטות תקשורת בינאישית, פיתוח עסקי ואסטרטגי של הארגון, למידת שיטות להנעת עובדים, ניהול משברים, ניהול ישיבות ועוד.

גם אימון מנהלים נועד לשיפור העסק, דרך טיפול בנושאים שבאחריות המנהלים. באופן זה, תוכנית ייעוץ עסקי מקצועי יכולה לכלול גם המלצה לאימונים מסוגים שונים כחלק מהתייעלות העסק שלך – גם למנהלים וגם לעובדים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב