דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן הדרכים לטיפול בדיכאון, חרדה ובעיות נוספות? 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2331 פעמים ]

לאן ולמי עלינו לפנות במקרה של צורך בטיפול בחרדה ובבעיות נפשיות אחרות? מי הם אנשי המקצוע ומהם הטיפולים המועילים? על זאת ועוד בכתבה הבאה.

בעולם הרפואה בו מילים כגון: טיפול בחרדה, הפרעה כפייתית, חרדה חברתית ודיכאון, הם מילים ידועות שבסופן מחכה טיפול מתאים וחדשני, עלינו לדעת לזהות את התסמינים או הרמזים להפרעות מסוג זה ולגשת לטפל בהם בצורה היעילה ביותר.

אמנם קצרה היריעה מלהכיל את כל הסוגים של ההפרעות הטיפולים והסימפטומים שבתופעות. אבל יישנם כמה סימני דרך שנוכל להציג בפניכם על מנת לעזור ואילו במעט.

טיפול בדיכאון מהו?

הדיכאון הקליני שכיח במצבים שונים בחיים, כגון: פרידה או אבל. דיכאון מסוג זה פוגע ביעילות ובתפקוד היומיומי. דיכאון קליני הוא אחד מהחמורים ביותר, והוא עלול להוביל למעשים הרסניים.

על מנת לטפל נכון בדיכאון, יש לגשת לרופא על מנת לאבחנו. זאת משום, שדיכאון משתרע על קשת רחבה של עוצמות וסוגים והוא יכול להיות קליני או כרוני וממושך. חשוב לבחור במרפאה המשתמשת בטיפול חדשני המשלב בתרופות נוגדות דיכאון המשולב עם שיחות פסיכולוג.

על אחריות המשפחה והמטופל לטפל בדיכאון קליני על ידי קבלת עזרה מיידית של : אבחון, טיפול בנוגדי דיכאון, והמשך שיחות וטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי.

טיפול בחרדה באמצעות טיפול ביופידבק

שיטת הטיפול בביופידבק נמצאה כטיפול היעיל ביותר בחרדה. הטיפול נעשה באמצעות שילוב של טיפול ביופידבק והוא כולל טכניקות של הרפיה המשולבות עם טיפול תרופתי.

על ידי תרגול נכון, וטיפול חדשני המגיע לטפל בתופעה של חרדה חברתית. ניתן לקבל טיפול בחרדה חברתית שיעזור להפטר מהסימפטומים השזורים בחרדה, כגון: פחד מדיבור לפני קהל, גמגום או הזעה. תחושות חוסר הביטחון בחרדה החברית ייעלמו בהינתן טיפול הולם.

התמכרויות כגון: הימורים, סקס, סמים ועוד, היכולות להוביל לאובדן ממון רב, ניתוק מהמשפחה ובמקרים קיצוניים גם אלימות כלפי הסביבה. התנהגות של אדם שסובל מהתמכרות דומה לאדם שסובל מהפרעה כפייתית ולכן, טיפול בהתמכרויות דומה לטיפול בהפרעה כפייתית. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי בהתמכרויות בודקים את היצר המפעיל את ההתמכרות. שיטת טיפול התנהגותית – קוגניטיבית משולבת עם ביופידבק וטיפול תרופתי מבססת על מחקרים בארץ ובעולם.

על הפרעה כפייתית ועל טיפול בהתמכרויות

מסתבר שחרדה היא מהמצבים הנפשיים הנפוצים ביותר כיום. אבל, קיימות עדיין גם הפרעות שונות, כגון: הפרעה כפייתית, שהיא תופעה של מחשבות טורדניות והתעסקות אובססיבית המעיקות עלינו ומשבשות את חיינו. הטיפול ב-הפרעה כפייתית, נעשית בגישה התנהגותית קוגניטיבית המשולבת עם טיפול תרופתיים וביופידבק. 

כיצד נקבל עזרה מהטובים ביותר?

אמנם קופות החולים והמרפאות הציבוריות מטפלות בהפרעות שונות כמו אלו שציינו קודם. לכן, אלא שביכולתן של קליניקות המתמחות במגוון טיפולים ומגוון הפרעות נפשיות, להציע שירות איכותי, מקצועי ומהיר הרבה יותר. קליניקה כזו יכולה לספק עזרה מטיפול בחרדה בו נגענו קודם, וב-טיפול בהפרעות קשב וריכוז המפריעות להצלחה בלימודים בעבודה ובהשתלבות נורמטיבית בחברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב