דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלונים באוויר 

מאת    [ 12/11/2007 ]

מילים במאמר: 875   [ נצפה 2618 פעמים ]

שוק המניות האמריקאי נמצא במערבולת. החדשות הרעות ממשיכות להופיע בכותרות ולא נותנות מנוח למשקיעים. בשבוע שעבר הצטרפו חברות נוספות אשר תיק האג"ח מגובה משכנתאות הצטמצם בצורה משמעותית. המשקיעים לא סופגים את העליה בחוסר הוודאות והתרגום המיידי הוא מכירה בכל הזדמנות.

בשנת 2006 התפוצצה בועת הנדל"ן האמריקאי ומניות העוסקות בבניה וניהול נכסים ירדו ב- 50% ואף ביותר.

בשנת 2007 התפוצצה בועת הפיננסים. מניות מסקטור הבנקים למשכנתאות ירדו מעל 50% ואף חלקן פשטו את הרגל. הגדילו לעשות בתי ההשקעות, קרנות גידור ובנקים למסחר אשר חשפו את הונם לנכסים מגובי אג"ח ועכשיו עליהם למחוק עשרות מליארדים מההון העצמי.נראה כי גם הפעם, המניות מהסקטור יתקשו למצוא תחתית והסימנים לבלימה, לא ברמת המאקרו ולא ברמת המיקרו נראים לעין.

בעקבות הבועות המתפוצצות הבנק המרכזי החליט להוריד את הריבית בשלושת רבעי האחוז על מנת לעלות את הנזילות והיד עוד נטויה. למעשה כל עוד המשבר ימשך הריבית תשאר במגמת ירידה. מה עם האינפלציה? תטופל במשבר הבא ומכאן אני מגיע לבועה הבאה. 

אנו עדים להתנהגות מעניינת בשוק הסחורות. למעשה ברוב הזמן שוק הסחורות נע בכיוון של שוק המניות. זהו הפארדוקס בשווקים. שוק המניות העולה מצביע על צמיחה כלכלית נומינלית ואילו שוק הסחורות מצביע על האינפלציה. צמיחה ואינפלציה הולכות יד ביד.

לעיתים השווקים מתנתקים אחד מהשני וזהו איתות עד כמה המשבר עמוק. ניתן לראות כי בתקופות חוסר ודאות מחירי הסחורות עלו בצורה ספקולטיבית ואילו מחיר המניות ירדו בצורה חדה. ניתן לראות את ההתנהגות הזאת לפני מאי 2006 ולפי מרץ 2007. הסחורה זהב היא האינדיקציה החזקה ביותר להמשך הירידות במדדים. כאשר מחירי הסחורות יעברו טלטלה - יתפוצצו למטה, שוק המניות יגיב בירידות חדות אשר יהיו דיי זהות למאי 2006 ולאוגוסט 2007. ניתן להסיק מכך שהירידות בשוק המניות "עוד לא התחילו" שכן היום אנו עדיין נמצאים בתיקון לגל העולה מחודש אוגוסט וההיפוך יתאפשר עם מספר "חדשות טובות" מסקטור הפיננסים או הטכנולוגיה.ניתן למפות את התרחשים הפוטנציאלים:

  1. הבועה בשוק הסחורות מתפוצצת – שוק המניות נגרר אחרי שוק הסחרות, ירידות רוחביות בשווקים.
  2. חדשות טובות מגיעות מסקטור הנדל"ן, הפיננסים והטכנולוגיה, שוק המניות עולה – שוק הסחורות מדשדש עם נטיה לעליות שערים.

להערכתי התרחיש הראשון יותר סביר. בסקירות הקודמות צייניתי שמדד נאסד"ק 100 התנתק משאר המדדים המובילים והרבה בזכות חברת גוגל ( סימבול GOOG). המניה עלתה מהשפל באוגוסט, ממחיר של 480$ ל- 740$.למעשה החברה חשפה את רוב הפעילות החדשה שלה והכלפים בכיס נגמרו.בדומה ליאהו ( סימבול YHOO) אשר קרסה לאחר הנפקת אלי באבא, החוק, קנה עם השמועה, מכור עם הידיעה עבד שוב ובפרק זמן קצר מאוד. בזכות זאת מדד הנאסד"ק הצטרף למגמה הכללית במדדים והירידות החריפו. 

הכותרות האחרונות נעות סביב שוק הסחורות שכן הלחצים האינפלציונים עדיין לא נראים בשטח.מה אתם חושבים שיקרה כאשר האינפלציה תרים את הראש? שוב, קנה עם השמועה, מכור עם הידיעה. מחירי הסחורות ירדו. הציפיות למחיר גבוה יותר יעלמו והמשקיעים ימהרו לסגור פוזיציות לונג והפאניקה תתחיל.על כן, אני צופה כי השבוע (!) הירידות בשוק הסחורות יגיעו והירידות יחריפו. זה מסתדר טוב מאוד עם נתוני האינפלציה אשר יפורסמו השבוע.

תיקון עולה לפאניקה בשוק המניות הוא רק עניין של זמן, אני צופה, יותר נכון מחכה, לתיקון עולה במדדים ועד לנתוני אינפלציה.שוב עומדים לפיננו שני תרחישים:

  1. נתוני אינפלציה מעל לציפיות עם דגש על נתון ה- Core CPI בתרחיש הזה שוק המניות והסחורות יורדים בצורה חזקה.
  2. נתוני אינפלציה בהתאם או מתחת לציפיות. בתרחיש זה שוק המניות והסחורות ידשדש עם נטיה לעליות שערים.

בהתאם לתרחישים מהפיסקה הקודמת ניתן להסיק כי הכיוון במדדים תלוי מאוד בנתוני האינפלציה.נתוני אינפלציה חלשים יסללו את הדרך להורדת ריבית ואילו נתונים חזקים יקשו על הפד להוריד את הריבית ויתכן כי הריבית תעלה בטווח של מספר חודשים.

ניתוח שוק האג"ח

מניתוח שוק האג"ח עולה תמונה חיובית. הכסף יוצא ממניות לטובת אפיקים סולידים וע"י כך שוק המניות מתכונן לסיבוב עליות נוסף. שוק האג"ח למעשה תומך בהמשך המגמה העולה בשוק המניות.

ניתוח שוק המניות

המדדים עדיין נמצאים בהגדה, "תיקון לגל העליות מחודש אוגוסט". המדדים איחדו כוחות והירידות הפכו לרוחביות. שוק המניות מאפשר פעילות מסחר רוחבית בשוק יורד. אולם, המדדים עדיין לא יצרו LH שבו יש להיכנס לשורטים. כרגע המדדים נמצאים ברמה של LL בתוך המגמה המינורית. על מנת לצמצם את הסיכון יש חכות ל- LH במדדים לביצוע השורט. ה- LH במדדים הוא בעייתי שכן הוא יכול להגיע השבוע או בשבוע הבא לכן יש להתאזר בסבלנות.

ניתוח שוק האופציות

הירידות במדדים שיחקו לכותבי הקולים וציינתי זאת המאמר הקודם. יש המייחסים למוסדיים בשוק האופציות האמריקאי את האשמה לתנודתיות הגבוהה. אני מוכרח לציין ששוק האופציות הוא נגזרת של שוק המניות ועל כן אם כותבי הקולים מחליטים לכתוב קולים זה לא בגלל "שבא להם" אלא בגלל ששוק המניות מצביע על תרחיש של כתיבה של קולים. לכן הניתוח מתחיל בשוק המניות וניתן לאישור בשוק האופציות. נכון להיום, הלחץ מכותבי הקולים ירד, הלחץ עכשיו מופנה על כותבי הפוטים. מניתוח שוק האופציות עולה תמונה מעודדת, שוק האופציות צופה שאחרי הפקיעה ביום שישי הקרוב, הלחץ משוק המניות ירד ויתכן תיקון למגמה היורדת. ניתן לראות כי כותבי הפוטים מתחילים להתגונן והסטיות עלו משמעותית.

ניתוח שוק הסחורות

מניתוח שוק הסחורות עולה כי שוק הסחורות נע בצורה ספקולטיבית עקב רמת חוסר הוודאות הגבוהה כתוצאה ממשבר הסאב פריים, הדולר החלש והאיום על חוזקה של הכלכלה הגדולה בעולם.ניתן לראות כי מחיר הנפט מתחיל לאבד מכוחו. ברמות מחיר של 98.5$ - 97$ המוכרים מתחילים לטפטף סחורה והמגמה נחלשת. בנוסף המחיר בונה בנית הנקראת Round Top בעלת אמינות גבוהה. מניתוח הסחורה זהב ניתן להסיק כי המוכרים מנסים להשתלט על המחיר החל מרמות של 848$. הניתוח מסכם כי העליות במחירי הסחורות לקראת סיום.

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית לסוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב