דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומאופתי בבעיות קשב וריכוז 

מאת    [ 12/11/2007 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 4431 פעמים ]

מאת : שרית שיינבלום - הומאופתית קלאסית, בוגרת המכון הישראלי להומאופתיה.

כבר בעבר שיתפו אתכם בחשש לקושי כלשהו. הורים באופן טבעי מתקשים להפנים את הידיעה שלילדם יש קשיים. חלק מאמין שהקושי יחלוף, חלק מוכן להיפתח ולשמוע מהו סוג הקושי וחלק נוסף מתחיל בריצות למכוני האבחון השונים וימצא עצמו מוצף בעצות (ריפוי בעיסוק, בדרמה, באמנות, בשחייה, רכיבה, חיות וכו').

בכל מקרה, לנתקלים בו בפעם הראשונה המצב מבלבל מאד, אך העיקר, מה עושים???

אל תשכחו, הקשיים לא נעלמים מאליהם!

כבר בתחילת שנת הלימודים, ילד מתקשה יגלה מצוקה בין אם סמויה או גלויה. במידה והמורה מקצועית ורגישה, הילד יקבל את היחס הראוי, בדר"כ זה מצב אידילי שלא קיים בכל בתי הספר.

הבשלות הפסיכולוגית נמדדת בשלושה מישורים:

1. רמה שכלית תואמת לגיל - מצבור ידע עובדתי על העולם, והיכולת לחשוב ולהבין עובדות ואירועים באופן מופשט והגיוני.
2. יכולת קוגניטיבית תואמת לגיל -היכולות המאפשרות לנו את עיבוד המידע הרציף מן הסביבה. עיקר הכוונה היא ליכולת קשב וריכוז טובה.
ג. זיכרון - הזיכרון לטווח הקצר והזיכרון לטווח הארוך מאפשרים לנו לקלוט, לזהות, להבין ולצבור גירויים שאנו רואים-שומעים-חשים סביבנו. קיים קשר הדוק בין קשב וריכוז לבין זיכרון וכאשר הקשב לקוי, הזיכרון נפגע גם הוא.

יכולות מוטוריות - תנוחת הישיבה בכיתה והכתיבה מצריכות שליטה נכונה בשיווי-משקל, בנשיאת הראש, בחוזק חגורת הכתפיים, כך שהפעלת היד לשם הפעילות העדינה והמורכבת של הכתיבה תהיה אופטימלית וקלה לילד. לכך יש להוסיף אחיזה נכונה של העיפרון ושליטה בתנועות ובעוצמתן, כדי להשיג כתב יד בגודל ובצורה רצויים.
תפישה חזותית וקואורדינציה בין העין ליד מביאות לידי ביטוי את היכולת לזהות צורות קטנות, מורכבות ודומות - כמו אותיות ומספרים. היכולת לתרגמן בכתיבה היא אחד הבסיסים לרכישת קריאה וכתיבה.

בשלות השפה - אוצר מלים ומושגים, התואם את גילו. תפישת זמן, מרחב, כיוון ויחסיות. פן נוסף לבשלות השפתית הוא הבנת מבנה והרכב המילה הברות וצלילים.

בשלות רגשית -היכולת של הילד לזהות את רגשותיו ולשלוט בהן בצורה מאוזנת; לבטא רגשות בצורה תואמת למצב החברתי, בעיקר כאשר מדובר ברגשות שליליים; להתמודד עם קושי ולהתגבר על תסכול וכעס.

בשלות חברתית - הסתגלות למערכת וקבלת מרות ומשמעת, הפנמת חוקי ההתנהגות של הכתה ובית הספר, השתלבות בקבוצת הילדים בעשייה לימודית ובמשחק.

כיצד ההומאופתיה יכולה לעזור?

כפי שאנו רואים בשלות הילד מורכבת מהרמות: מנטאלית, רגשית ופיסיולוגית. העניין מורכב מאד וכדי להגיע לבשלות נדרשת התפתחות הרמונית של האורגניזם (של כל רמה ורמה בפני עצמה וכן בין הרמות). כשהכל פועל כמקשה אחת באופן הרמוני זו בריאות. הילד בריא בגופו ובנפשו ויכול למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בו בחופשיות וללא הפרעה.

ברגע שישנו שיבוש הילד נזקק לעזרה, לכוונון מחדש. הדברים לא יסתדרו מאליהם, אלא רק יחמירו עם השנים.

ההומאופתיה תופשת את האדם כקומפלקס שלם מורכב ואינדיבידואלי ולכן מתייחסת אליו ככזה בדרך הטיפול. הטיפול ההומאופתי מתייחס לכל הקומפלקס הזה שנקרא ילד: אופיו, קשייו, דרגת בריאותו, אירועים בחייו שהותירו חותם ועוד דברים המייחדים אותו מהיתר. התרופה ההומיאופתית תתאים למכלול המידע שיתקבל ותענה על צרכיו הספציפיים והייחודיים של הילד, בהתאם לסימנים והסימפטומים שדווחו ונצפו. לכן, שני ילדים שיגיעו עם אותה בעיה, לא בהכרח יקבלו את אותה תרופה הומאופתית.

ההומאופתיה עובדת בהתאמה לחוק טבע: דומה בדומה מרפא. זהו אחד היתרונות הגדולים ביותר שיש להומאופתיה. זוהי אקסיומה ללא עוררין. חוק זה הוכח פעמים רבות בניסויים קפדניים של proving ומניסיון קליני. אותם סימפטומים המצריכים טיפול ומהווים בעיה, ינוטרלו בעזרת תרופה הומאופתית המסוגלת לייצר את אותו מצב. אין כאן עניין של אמונה או מיסטיקה כלל וכלל, אלא שימוש בחוק טבע ולראיה הריפוי המושג בתינוקות ובחיות.

על מנת להשיג תהליך ריפוי מהיר, עדין וקבוע יש לתת תרופה הומאופתית אחת במינון נמוך. התרופות ההומאופתיות הינן עדינות מאד, כוון שנרקחות בתהליך ארוך של דילול במים וניעור. יחסית לתרופות הקונוונציונאליות, הן מרפאות, אין פתוח תלות בהן ואין תופעות לוואי.

אני מדגישה, מדובר בתהליך ריפוי פרמננטי, חזרה למצב קודם, לבריאות (בהנחה שהילד נולד בריא ושלא נגרמו לו פגיעה/נזק בלתי הפיכים). התוצאה היא העלאת רמת הבריאות הכללית של הילד. הוא מסוגל להתמודד עם הגורמים העוינים לבריאותו: פיסית (חיידקים, וירוסים וכו') ונפשית (פחדים, פגיעות, מאמץ מנטאלי וכו') באופן טוב יות. ישנה תחושת חיוניות, אין חזרה והשנות של מחלות והוא זורם עם ולא נגד החיים.

בכל ילד/אינדיבידואל, חוסר הבשלות המנטאלית יאופיין במשהו אחר לדוגמא בביישנות או ברצון לקבלת תשומת לב רבה מידי או בפחדים או עצבנות או בדלקות אוזניים חוזרות ועוד. רב האופציות לטיפול מצריכות מאמץ מצד הילד לעבוד קשה, לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה ואף לפתח תלות בתרופות (ריטלין). לא כך בהומאופתיה! כאן עיקר המאמץ הוא של ההומאופת. בהבנת מרכז המקרה, בתצפות, בלקיחת סימפטומים נכונים ומהימנים ובמתן התרופה המתאימה ביותר למצב הנתון. חשוב מאד לבחור בהומאופת שלמד ועובד עפ"י השיטה הקלאסית הנמנית, אשר כאן פורטו עקרונותיה.

ברצוני להדגיש כי ההומאופתיה אינה מטפלת רק בילדים. הטיפול ההומאופתי מעורר את כוחות הריפוי הפנימיים, גורם לאורגניזם לחזור ולפעול באופן הרמוני מבחינה פנימית (מערכות ואיברים) וחיצונית (עם הסביבה והחברה) ולכן הוא טוב לכולם!









המכון הישראלי להומאופתיה בהנהלת שמואל שלו.
03-5280160
mail@homeonet.net

הומאופתיה |
לימודי הומאופתיה | הומאופטיה |



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב