דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומאופתי כאבי גב 

מאת    [ 11/11/2011 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2925 פעמים ]

סובל/ת מכאבי גב? אתם לא לבד. זו אולי הבעיה השכיחה ביותר, כמעט 80 אחוז מהאוכלוסייה יסבלו בשלב כלשהוא מכאבי גב; בהרבה מן המקרים הזרז לבעיה יכול להיות אורח החיים המודרני, ישיבה ממושכת מול מחשב, היעדר פעילות גופנית או דווקא פעילות גופנית מאומצת במיוחד.

כאבי גב יכולים להיות ממושכים, לגרום לסבל רב והגבלה בתנועה והם נובעים משלוש סיבות עיקריות: מתיחה של הרצועות, בעיה עצבית או פגיעה בדיסקים.

הסיבה העיקרית כאמור היא מתיחה של הרצועות, הגידים או השרירים של הגב התחתון הגורמת לקרעים מיקרוסקופיים ברקמות אלו מלווים בתחושה של גב תפוס שמוכרת לכולנו. המתיחה יכולה להיגרם ממאמץ פתאומי, מאמץ ממושך, הפעלה לא נכונה של השרירים (בעיקר הפעלת כוח כאשר הגב אינו ישר) או חבלה.

סיבה נוספת לכאבי גב היא בעיה עיצבית (לחץ על העצב) בדרך כלל עקב חוליה שזזה, מה שקרוי פריצת דיסק, אך גם גורמים אחרים כמו גידול בעצם ודלקת יכולים לגרום ללחץ על העצב ולכאבים חזקים.

גורם נוסף לכאב הוא פגיעה בדיסקים שבין החוליות שבעמוד השדרה עקב ניוון, שחיקה או טראומה הגורמות ללחץ על העצב הסכיאטי ולכאב סכיאטי  (sciatica). תו ההיכר הייחודי של הכאב סכיאטי הוא כאב בגב התחתון ובישבן המקרין לכיוון הירך והרגל בצד שמאל או ימין אך לא לשני הצדדים יחד. הכאב בדרך כלל מחמיר בתנועה, אפילו בתנועה קלה כגון שיעול או עיטוש.

קיימות כמה וכמה תרופות הומיאופתיות שיכולות להתאים למצבים אלו והבחירה בתרופה הנכונה מתבצעת לאחר אבחון מדוקדק של הכאב (מתי התחיל, איזה סוג כאב? מה מקל? מה מחמיר? וכולי) ושאר התסמינים, אם ישנם. אין תרופה הומיאופתית אחת שמתאימה לכל כאבי גב.

למשל, מטופלים החווים הקלה בכאב הגב בעקבות תנועה (מאפיין ייחודי מפני בדרך כלל הסובלים מבעיות גב משתדלים להימנע מתזוזה) יקבלו לפעמים את התרופה Rhus-t.
לעומתם, מטופלים שסובלים מאוד מכל תנועה ולו הקלה ביותר (אפילו דיבור גורם להם להחמרה בכאב) יקבלו הרבה פעמים את התרופה ההומיאופתית Bryonia.
במקרה של פגיעה בעמוד השדרה שלאחריה התחילו כאבים בגב יש לשקול לתת את התרופה Hypericum.

האם מומלץ לצרוך תרופות אנטי דלקתיות או משככי כאבים?

ברוב המקרים עדיף להימנע ככל הניתן מלקיחת תרופות אנטי דלקתיות. תרופות אלו מונעות מהגוף את תהליך ההחלמה הטבעי ויכולות לפגוע בתפקודי הכבד.

גם ממשככי כאבים רצוי להימנע ככל הניתן מפני שלא רק שהם לא פותרים את הבעיה אלא אף חושפים את המטופל לסיכונים רבים יותר כיוון שמנגנון הכאב לא עובד ואנו עלולים לבצע פעולות אשר גורמות לנו נזק.

מה יתרונו של הטיפול ההומאופתי על פני הטיפול הקונבנציונלי בכאבי גב?

הטיפול ההומיאופתי הוא טיפול טבעי, אינו מדכא את התהליך הדלקתי כמו התרופות האנטי דלקתיות, אינו יוצר חום מלאכותי כמו חלק מהמשחות הקיימות בשוק ואינו מנסה ל"השתיק" את הגוף כמו משככי הכאבים. לפי ההומאופתיה ריפוי הוא מצב בו הכאב פוסק על ידי כוח הריפוי הטבעי של הגוף ולא על ידי משככי הכאבים.

כיצד נערך הטיפול ההומאופתי?

בטיפול ההומיאופתי אנו מחפשים את שורש הבעיה, מבררים מתי היא התחילה, מהם מאפייניה, האם קיימים סימפטומים נוספים (פיזיים או נפשיים), מהו אופי המטופל ואורח חייו ולפי כל אלה מתאימים לו תרופה הומאופתית. הטיפול ההומיאופתי מתבצע לפי עיקרון הדומים ומתבסס על עיקרון התגובה השניונית, תגובת הנגד של הגוף.  (מאמר בנושא מהי הומאופתיה)

האם הטיפול ההומאופתי בטוח?

בהחלט כן. התרופות עשויות מחומרים טבעיים וניתנות במינון קטן מאוד ולא באופן יום-יומי.

תוך כמה זמן נראה שיפור בכאבי הגב?
אם הפניה לטיפול מגיעה מייד לאחר הופעת הכאב, הרי שכבר לאחר זמן קצר תוכלו לחוש בשיפור ניכר, לעתים תוך כמה שעות. במקרים של כאבים כרוניים הנמשכים זמן רב ייתכן ותהליך הריפוי יתמשך יותר זמן ויכול לקחת כמה שבועות או יותר, תלוי בבעיה, תלוי בכוחותיו של המטופל ואורח חייו.

ערן אינדיג - RCHom הומאופתיה קלאסית, חבר האגודה הישראלית להומאופתיה קליניקות בתל אביב ובזכרון יעקב www.eran-homeopat.com 054-7016016




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב