דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפלגת קדימה - להרוג את השליח 

מאת    [ 11/11/2011 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 2058 פעמים ]

קדימה: להרוג את השליח

נמרוד נוי

7/11/2011

לאחרונה אני שומע מפי פעילים בכירים במפלגה כי לדבריי הכתובים יש השפעה. סוף סוף זכיתי שקולי ישמע ברמה ודבריי לא יפלו על אזנים ערלות. נפל בחלקי כבוד גדול: אני זה שבגללו קדימה צונחת בסקרים; אני הגורם לנזקים הגדולים ולצרות הפוקדות את קדימה; אני הבאתי להצלחתה של שלי יחימוביץ; אני זה שמעלה את יאיר לפיד; אני זה שבגללו פרצה המחאה הציבורית הגדולה בתולדות המדינה, אשר התגלמה בה אכזבה עמוקה מן המערכת הפוליטית והפוליטיקאים, ומתקיימת בה התרסה בוטה נגדם והבעת חוסר אמון מוחלט; אני הבאתי את דו"ח מבקר המדינה וגוללתי אותו על המפלגה; ממש כבוד גדול.

לוחשים לי, כי פעילים במפלגה וגם מבין נבחריה אומרים שנמרוד נוי מדבר שטויות ואין כל ערך למה שהוא כותב. הוא לא מבין דבר. שם רחוק, 'מעבר להרים הנשפים' ישנם אנשים חשובים ונאצלים אשר יודעים ומבינים דבר, והם אשר מייעצים ליו"ר המפלגה.

"שם, מעבר לבית,

באופק

חיים את חייהם האילמים

ההרים הנשפים

העוטים את סודם בצעיף אפור",  (מתוך שירה של זלדה "הבית הישן")

 

נמרוד נוי הוא סתם חבר מן השורה. קשקשן צמרת. ומה הוא חושב את עצמו בכלל. מי הוא. למה מה! ומיד נשלף משפט המפתח "מי אמר כלל שהנך צודק". ואת זהותם של יועצי הסתרים של יו"ר המפלגה איש איננו יודע.  אפשר לנחש אולי שחלקם הם אנשי פרסום ויחסי ציבור למיניהם. וממתי גלומים דווקא באנשים אלו היכולת והתבונה הנדרשות.

אין זה מפתיע אותי כלל לשמוע דיבורים נלוזים שכאלה. ממתי אנו מפרגנים איש לרעהו. ומה פתאום שיקום בינינו איש מן השורה, משום מקום, ויישא דברים ברמת העיסוקים הגבוהה ביותר. איננו יכולים לקבל דבר שכזה. זה בלתי ניתן לעיכול. מי שמו? ומה הוא חושב את עצמו בכלל. זכות זאת הרי שמורה ליחידי סגולה בלבד. לאנשים עם כתר על הראש. לנבחרינו הקדושים חברי הסיעה בכנסת, למשל. ברגע שבחרנו בהם כבמטה קסם הפכנום מאנשים רגילים לחכמי הדור. יודעי כל. משכילים ונבונים, אשר אינם זקוקים לעצה מאיש. יחידי סגולה עם תכונות נאצלות ויוצאות דופן באיכותם. הפכנום ממשרתי ציבור למי שהציבור חייב לשרתם. ומאנשים מן השורה למורמים מעם. ועל עצמנו קיבלנו באהבה רבה את גזירת היותנו פלטפורמה של חמורים כפופי גבות, עליהם רוכבים גבירנו מכובדנו לכנסת ולממשלה. המון חסר צורה ודמות של פשוטי עם, שכל ייעודם הוא לשמוע את דבריי המלל התפל של נבחריו ולהגיד אמן אחריהם. להתלונן ובעיקר להיות במעמד של שואלי שאלות וקהל פסיבי. ומי שאינו פועל על פי דפוסים אלה נגזר למלקות ולסיכול ממוקד בשער העיר.

רבותי, מציאות זו היא היא היא הסיבה למצבה הירוד של הפוליטיקה הישראלית ושל קדימה. אלו אינם חיים דמוקרטיים אמתיים. זוהי פקציה. זו מציאות הפועלת נגד רוח הזמן וזרם החיים. מן הראוי גם לומר ששום מערכת אחרת במדינה איננה מרשה לעצמה להתנהל באופן מחפיר ועלוב שכזה. מקום בו אנו ממליכים עלינו באהבה את נמיכות הרוח וקטנות האדם. מן עליבות שכזו המביישת את האבות המייסדים של המדינה ואת הרוח הגדולה של הציונות. בהחלט ניתן לזהות בקדימה עיוורון גדול שמתלווה לה גם שמחת הבורות והאדרתה.

אסיים בכך שאומר שבסה"כ אני עושה את עבודתי. אני מקיים את שליחותי בקדימה ובמערכת הפוליטית, והיא להטמיע בתוכן קצת יותר תשומות מקצועיות ומשהו גם מתעוזת הרוח. אני מייצג בכבוד את הדיסיפלינה הגדולה והחשובה הזו הנקראת ניהול, ואין זה חשוב כלל אם אני עושה זאת קצת יותר טוב או קצת פחות טוב. ולא הייתי מציע לאיש מאתנו לזלזל ולהתעלם מעוצמתה של תורה עולמית זו. וכמי שאמון על עבודה מקצועית, כיועץ ארגוני ואסטרטגי, ברור לי היטב שכל דבר חשוף גם לביקורת וטוב שכך. אך גם הביקורת כפופה לכללים מחייבים כלשהם. נטיית ליבנו כישראלים להגיד כל דבר העולה במוחנו, גם אם איננו בקיעים במטריה ולעיתים אף לא מבינים דבר, היא בעוכרינו. מציאות שכזו איננו יכולה להניב תהליכים של צמיחה והתפתחות, וגם לא לחולל שינויים נדרשים בהתאם לתנאי הסביבה והמציאות המשתנה. שום דבר טוב לא יכול לנבוע מכך. אני כאמור רק השליח. אני עושה את עבודתי. ואני מציע בזאת לכולנו, שתחת שנתלה את השליח על עץ גבוה בכיכר העיר, נתכנס אל תוכנו ובאומץ לב ובתבונה רבה נתחיל לעבוד באופן מקצועי ומושכל יותר, כנדרש ממי שקיבלו מנדט מן העם לייצגם בשכל טוב ובמקצוענות רבה. כל התנהלות אחרת היא בבחינת הפרת אמונים יסודית שיש בה גם מרכיבים עזים של שחיתות. התוצאות הרעות המתקבלות הן עדות נוכחת וזועקת לשמיים שהדברים אינם נעשים כראוי. זה לא השליח רבותי. זה אנחנו.

נמרוד נוי

מחבר הספר "לקראת פרדיגמה חדשה", שניתן לקוראו ב- nimrodnoy.wordpress.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב