תאונות אופנוע – מה יהיה בסופנו?
אין מתנגד לכך שתאונות דרכים בארץ עברו כל סטטיסטיקה שפויה. מדובר בתופעה רחבת היקף שנדמה שרק גדלה עם כל יום שחולף.
למרות ההסברים והניסיון לייעל את מערכת הכבישים, נראה שאין מנע מהתאונות הקטלניות שאנו שומעים עליהן כל יום.
בכל פעם שמתרחשת תאונת דרכים, יש הפוטנציאל להיות קטלנית, אך כשמדובר על תאונות אופנוע הפוטנציאל הזה גובר משמעותית. רוכבי האופנועים, בניגוד לנהגי הרכבים, חשופים לגמרי והסיכון שלהם להיפגע בתאונות אופנוע למעשה גדול הרבה יותר, ותאונות שמעורבים בהם אופנועים הן בדרך כלל קטלניות יותר.
גזרת משרד האוצר – מציאותית או נוקשה?
עקב שכיחותן של תאונות אופנוע בארץ, נראה שגזרת משרד האוצר היא בסך הכול מענה להליך שלא היא התחילה. הגזרה בסך הכול מגישה ערעור שכנגד אל מול תאונות אופנוע רבות וקטלניות שפוקדות אותנו.
האם לא נכון לומר שמחיר הביטוח הוא בסך הכול מראה?
האם לא נכון לומר מחיר הביטוח מראה את המציאות וביחס ישיר אל מול כמות עצומה של תאונות אופנועים?
נהגי האופנועים מעלים טענות לגיטימיות כנגד העלאת מחיר הביטוח:
1. התמוטטות כלכלית – ייקור מחיר הביטוח משמעו עבור רבים מבעלי האופנועים כי ייאלצו לוותר על האופנוע לטובת מכונית היות שבמצב החדש, לא משתלם כלכלית להחזיק אופנוע.
2. עולם פחות ירוק – כל בעל אופנוע שלא יוכל להחזיק יותר באופנוע שלו ייאלץ לעבור לנהוג במכונית שזיהום האוויר שהיא גורמת רב יותר.
3. החרפת הפקקים – אם יהיו יותר מכוניות בכביש יהיו יותר פקקים.
נהגי אופנוע ותרבות נהיגה
על פניו, אי אפשר להתווכח, הטיעונים של רוכבי האופנועים מבוססים ונכונים. יחד עם זאת, נראה שאין מנוס מן העובדה שלאור תאונות אופנוע רבות כל כך חייבים לייקר את מחיר הביטוח. בגלל אותם רוכבי אופנוע מסוכנים, מתייקר עוד ועוד מחיר הביטוח של אופנועים בישראל שכן כמות תאונת אופנוע שכזו מחייבת ייקור של מחיר הביטוח.