דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הומאופתיה? 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2267 פעמים ]

דוקטור סמואל הנמן, רופא גרמני בן המאה ה-18, היה די מיואש מחוסר הצלחותיה של הרפואה בת זמנו ובסוף המאה ה-18 הוא ביצע ניסוי שלכאורה ישמע פשוט אבל היה למעשה די מהפכני. אחת התרופות הבודדות שהיו יעילות באותו הזמן הייתה התרופה כינין אשר שימשה (והמשיכה לשמש עד לאמצע המאה ה-20) לטיפול במלריה. הנמן נטל את החומר כינין למרות שלא היה חולה במלריה ולהפתעתו גילה כי כתוצאה מכך הוא סבל למשך פרק זמן קצר מסימפטומים דומים מאוד למלריה (חום שעולה ויורד במחזוריות, רעד, הקאות, חולשה ועוד(.

 

דוקטור הנמן הרהר ברעיון, האם ייתכן כי העובדה שכינין גורם לסימפטומים דומים למלריה היא הסיבה שבגללה כינין גם יכול לרפא מלריה? הוא החליט לנסות חומרים נוספים ולבחון מהם הסימפטומים שהם מעוררים אצל אנשים בריאים והאם הם מצליחים לרפא אנשים חולים בעלי אותם סימפטומים. 

במהלך ניסויים אלו גילה הנמן שיטתיות ועקביות בדרך פעולת התרופות ומכאן נתגלה העיקרון ההומיאופתי (הומאו = דומה, פתיה = סבל) לפיו חומר המסוגל לגרום לתמונת מחלה מסוימת אצל האדם הבריא יכול לרפא אדם הסובל ממחלה דומה.

איך פועל העיקרון ההומאופתי? באמצעות תגובת הנגד של הגוף כנגד הגירוי שהתרופה יוצרת אצלו. למשל, אם נדחוף אדם דחיפה קלה הוא ינוע תחילה אחורנית אולם במהרה יפעיל כוח נגדי ויטה קדימה, אם נכניס אותו לחדר חם הוא יתחמם בהתחלה אולם בהמשך הוא ינסה לקרר את עצמו (בעיקר על ידי זיעה) ואם ניתן לו תרופה משלשלת הוא ישלשל אולם לאחר מכן תתפתח דווקא עצירות זמנית.

על מנת לרפא מחלה כלשהיא יש לתת למטופל חומר המדמה בפעולתו את המחלה ממנה הוא סובל כך שתגובת הנגד שלו המכוונות כנגד אותו החומר תפעל כנגד המחלה ממנה הוא סובל ותביא לריפוי. התרופה ההומאופתית פועלת עם כיוון המחלה והכוח שמסלק את המחלה הוא הכוח של המטופל, לא הכוח של התרופה, התרופה רק מעוררת את כוחות הריפוי ומכוונת אותם.

הנטייה המסורתית של הרפואה המערבית היא לפעול כנגד כיוון המחלה, ואכן רבות מן התרופות שאנו מכירים פועלות במנגנון זה, תרופות להורדת לחץ הדם אצל מי שסובל יתר לחץ דם, תרופות להקטנת הערמונית במצב של ערמונית מוגדלת, תרופות להורדת הסוכר בחולים סוכרתיים וכולי.

הניסיון מלמד אותנו כי גישה טיפולית זאת מחייבת שימוש חוזר בתרופות, ברוב בפעמים שימוש יום יומי, על מנת לשמור על איזון זמני אבל אינה פותרת את הבעיה מהשורש. טיפול כזה אינו יכול להיחשב כריפוי משום שאדם בריא הוא מי שאינו נוטל תרופות על בסיס יום-יומי, זו צריכה להיות המטרה האמיתית של הרפואה ולשם חותרת ההומיאופתיה, להפסיק או לפחות לצמצם ככל הניתן את לקיחת התרופות היום-יומית.

מעתם היותה רפואה הוליסטית ההומיאופתיה לוקחת בחשבון את כל הסימפטומים, פיזיים ונפשיים, לצורך בחירת התרופה. אם הבטן שלך כואבת אין המשמעות הדבר שהבטן שלך חולה אלא שאתה כאדם סובל ממחלה שאחת הסימפטומים שלה הם כאבי בטן ולכן הטיפול יכוון אליך כאדם. הדבר נכון אף יותר כאשר המטופל סובל ממספר סימפטומים באזורים שונים בגוף או מבעיות פיזיות המלוות בבעיות נפשיות. במקרים אלו יש לראות את כל התסמינים הנ"ל כחלקים מפאזל אחד השייכים לשלם ויש לנסות ולרפא אותם כיחידה אחת ולא חלקים חלקים כפי שהרפואה המערבית מנסה.

ערן אינדיג, הומיאופתיה קלאסית

 

ערן אינדיג - RCHom הומאופת קלאסי מוסמך, חבר האגודה הישראלית להומאופתיה קליניקות בתל אביב ובזכרון יעקב www.eran-homeopat.com 054-7016016




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב