דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה זה כיף! 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 1058   [ נצפה 2036 פעמים ]

אני כותב את המאמר הזה כדי לעזור לכם לרדת במשקל. אני את שלי רזיתי – בצעירותי הייתי "מלא", אם להשתמש במילה יפה, והדבר פגע לי בביטחון העצמי ובתפיסה שלי את עצמי. חשבתי את עצמי לאדם לא בריא – לא הייתי בכושר – ובטח שלא יפה, מה שלא עזר לחיי החברה שלי. אני לא אומר שלהיות שמן זה רע – בריאותית זה מצב מאוד לא מומלץ, אבל יש אנשים שזה מתאים להם והם לא רוצים להרזות. המאמר הזה מיועד אך ורק לאנשים שרוצים להרזות – כוח רצון הוא המרכיב החשוב ביותר.

אני הולך לפרוש פה את השיטה שבה רזיתי. כדי להוריד במשקל ולצמצם היקפים – השני מביניהם הוא החשוב! – לא נכנסתי למשטר אכילה אכזרי, לא עשיתי ספורט במשך שעתיים כל יום, לא ספרתי כל קלוריה שאני מכניס לפה ולא השתמשתי בגלולות הרזיה (נדבר עליהן בהמשך).  אין שיטות קסם. אם אתם עומדים לפני אירוע או חג ורוצים להיראות טוב, או שבאתם לכאן לחפש שיטה בה תשילו ארבעה קילו בשבוע, עדיף לכם לצאת.

ישנם שלושה מרכיבים אשר יעזרו לכם להגיע למטרה שלכם:


    • תזונה נכונה
    • כושר גופני
    • כוח רצון

כולם הכרחיים ביותר, ועל כולם אפרט בהרחבה ככה ששום דבר לא יישאר לא ברור.

דיאטות כאסח מבוססות על אחד משני עקרונות: הראשון – לאכול מעט מאוד עד לא בכלל. אני בכלל לא צריך להסביר לכם למה השיטה הזאת מזיקה. השני – לצרוך באופן מוגבר מוצר מזון זה או אחר, לדוגמה פופקורן או סלרי, ואפילו שוקולד. הרעיון שעומד מאחורי העיקרון הזה מבוסס על אבות המזון (שיעור ביולוגיה מתקרב J ), שלושה סוגים שחיוניים לגופנו כדי שנתקיים: פחמימות, חלבונים ושומנים. הפחמימות מתפרקות אצלנו במערכת העיכול לחד סוכר, החלבונים לחומצות אמינו והשומנים לחומצות שומן וגליצרול. כולם חיוניים לגוף שלנו – אפילו הכולסטרול! – אבל זכרו את המוטו: הכול במידה.

אם אתם חייבים אנרגיה באופן דחוף, לדוגמה אחרי שהתאמנתם ואתם מותשים או לפני האימון כדי לצבור כוח, כדאי לכם לאכול פחמימות פשוטות, חד סוכר: הוא לא מתפרק בגוף אלא נכנס בזריזות לדם ומזין את הגוף שלכם. הדוגמה הכי טובה לפחמימה פשוטה היא פשוט שוקולד – ואני ממליץ לאכול שוקולד מריר בלבד. יש לו כמעט אותו הטעם אבל הערך התזונתי שלו טוב יותר בצורה משמעותית. הבעיה היא שאחרי שהוא נכנס לדם אתם אמנם תקבלו את האנרגיה שהייתם צריכים, אבל תחושת הרעב לא תעבור.

פחמימה מורכבת, לעומת זאת, תעסיק את הקיבה שלכם הרבה יותר זמן ותגרום לכם להרגיש שובע. לכן מומלץ לאכול מזונות מקמח מלא, כמו ספגטי, לחמים ואורז. הם גם יותר בריאים. כמו הירקות, הם מכילים סיבים תזונתיים (תאית, לדוגמה): הסיבים בכלל לא מתעכלים, אלא מעסיקים את הקיבה שלנו פעילה ובסופו של דבר יוצאים כמו שהם נכנסים (מהצד השני כמובן). הם חיוניים לנו גם כי הם גורמים תחושת שובע, וגם כי הם מאמנים את הקיבה ועוזרים לה לשמור על תפקוד נכון. ניתן למצוא אותם בקליפות של ירקות – בפעם הבאה שאתם מכינים סלט, אל תקלפו את הגזר או המלפפון.

תפקיד החלבונים בגוף הוא לבנות איברים שונים בתא, לעזור להעביר חומרים בגוף, לסייע בתהליכי בנייה ופירוק ולשמש כנוגדנים במערכת החיסון. ניתן למצוא אותם במוצרי בשר, דגים, ביצים, חלב, סויה וקטניות. בנוגע לסויה, אגב, לא מומלץ לצרוך אותה בתדירות גבוהה: היא מכילה הרבה מההורמון הנשי אסטרוגן, שעלול לגרום לחזה של הגברים לגדול. סויה נמצאת לא רק בחלב סויה אלא גם בכל מיני מזונות מוקפאים דוגמת שניצל תירס.

השומנים משמשים בגוף לריפוד והגנה, לבידוד, לבניית חומרים מסוימים בתאים וכחומר תשמורת. חומר תשמורת בעצם אומר שכרגע אין לשומן לאן ללכת, והגוף מתרגם אותו לגליקוגן ומאחסן אותו בגוף לשימוש עתידי. אכילת מוצרים שומניים גורמת להשמנה בגלל העניין הזה.

כשאוכלים במשך ימים על ימים רק שוקולד, נגיד, אז הגוף מקבל הרבה מאוד פחמימות. אבל הוא לא מקבל שומנים וחלבונים בכמות שהוא צריך! אז מה שהוא עושה זה לפרק את חומרי התשמורת, כלומר השומנים. אם תאכלו רק ירקות, זה גם מה שיקרה: הגוף יפרק את כל החומרים שהוא לא מקבל. אבל השיטה הזו לא בריאה! הכרחי לאכול תזונה בריאה ומאוזנת, כפי שיפורט בהמשך, כדי לשמור על גוף בריא. גוף בריא יורד במשקל יותר בקלות.

לכן חשוב לאכול גם פחמימות (סוכרים), גם חלבונים וגם שומנים – הכול במידה.

ספורט וכושר גופני

בלי לעשות כושר אתם בחיים לא תרדו במשקל. גם אם תאכלו פחות, הגוף שלכם אמנם ישתמש במאגרים ישנים, אבל השומנים עצמם לא ייעלמו. אין צורך לעסוק בכך במשך שעות כל יום. אימון של שעה, שלוש פעמים בשבוע, יספיק בתור התחלה. כמובן שעלייה במדרגות ושחייה שורפות יותר קלוריות מהליכה, אבל אם זה מה שאתם אוהבים וחושבים שזה מתאים לכם, תעשו את זה.

אגב, יש מיתוס שאומר שאם לא מתאמנים במשך שלושים דקות לפחות זה יורד לטמיון ועדיף לא להתאמן בכלל. יש רעיון (שגוי) שעומד מאחורי זה, אותו אפרט בהמשך במאמר שיעסוק בספורט, אבל רק שתדעו שאם זה מה שאתם מסוגלים לו, זה גם טוב.

כוח רצון

מרכיב חשוב בהחלט שאין לזלזל בו. גם אם תעשו את כל הספורט שבעולם ותאכלו הכי בריא שיש, אבל עדיין תחושו מלאים ומדוכאים, תישארו כאלה (אבל לכך יתווסף גם תסכול – אני עושה את כל הדברים הנכונים, למה אני לא רזה?!). בלי רצון אמיתי להרזות זה לא יעבוד – אם הגעתם לכאן כי הסביבה לחצה עליכם, אבל נוח לכם להישאר שמנים, האתר הזה לא יעזור.

כמובן שעל כל התחומים שהזכרתי למעלה אכתוב עוד, ואענה לכם על כל השאלות, אבל אני לא רוצה להעמיס עליכם יותר מדי על המאמר הראשון – אני משער שכבר עכשיו אתם בטח עייפים. אבל בכל זאת הגעתם עד לכאן, אז אתן לכם כלי חשוב למוטיבציה ולתהליך הגופני עצמו, שאתם יכולים לבצע ממש עכשיו. אני מקווה שאתם בסביבה שקטה – אם לא, פשוט עצמו עיניים והתכנסו בתוך עצמכם לכמה שניות. עכשיו, דמיינו את עצמכם רזים. דמייני את עצמך נכנסת לחנות רגילה בקניון רגיל, רואה שמלה מהממת בחלון הראווה ונכנסת לחנות. את מבקשת מהמוכרת את השמלה, והיא עולה עלייך. את מהממת בה! את משלמת – במקרה היא במחיר מבצע – ויוצאת מהחנות לבושה בשמלה עצמה. כולם מסביבך נועצים בך מבטים. זה לא כי את שמנה, זה כי את יפהפייה.

דמיין את עצמך יוצא לרחוב ומרגיש טוב – קמת בבוקר על רגל ימין, אתה מתוקתק, לבוש יפה, מרגיש נפלא. גם אתה מושך מבטים ברחוב, כי יש לך ביטחון בעצמך ואתה יודע מה אתה שווה – לא מעט! כי זה עבד. הגעת למטרה שלך.

עכשיו פקחו את העיניים. אני מקווה שהתרגיל עזר לכם – כל המטרה שלו היא לגרום לכם להרגיש טוב (זה לפחות מה שאני אומר לכם כרגע, כדי לא להעמיס עליכם את כל המשמעויות וההשלכות של הדמיון שלכם).

 

קריאת המאמר המלא: http://weightlossdiet.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב