דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וועד הבית ביטח והדייר נאלץ לפצות את חברת הביטוח לאחר השריפה 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2280 פעמים ]

דירתו של מר זוארץ הנמצאת בבניין משותף נשרפה. השריפה התפשטה גם אל מחוץ לדירה וגרמה נזקים לחדר המדרגות ולמעלית. וועד הבית היה מבוטח בפוליסה בגין נזקים שייגרמו לרכוש המשותף, לרבות כתוצאה מנזקי אש. חברת הביטוח שביטחה את הועד שילמה לוועד בגין הנזקים שנגרמו לרכוש המשותף בעקבות השריפה. לימים היא תבעה את זוארץ בבית המשפט לשלם לה את התשלומים שהיא שילמה לוועד בגין אותם הנזקים שנגרמו לרכוש המשותף בבניין עקב השריפה.

זוארץ, אשר שילם תשלומי וועד הבית לקופת הועד ומסכום זה נרכשה הפוליסה, טען כי הוא מבוטח במסגרת הביטוח שעשה הוועד, מה גם שהוא יחד עם שאר הדיירים בבניין, ביקשו להגן על עצמם באמצעות ביטוח הוועד. בנוסף, טען זוארץ, כי נוכח הסמכויות המוגבלות שהוקנו לוועד הבית בחוק המקרקעין, הוועד אינו רשאי להגיש תביעה נזיקית בגין נזקים שנגרמו לרכוש המשותף. ואם כך, הרי שגם חברת הביטוח שנכנסה לנעלי הוועד, אינה רשאית להגיש תביעה שכזו.

 בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בערעור שנסב על מקרה זה נקבע:

 ראשית, בית המשפט קבע כי מערכת היחסים שבין וועד הבית לבין בעל דירה מזיק, אינה שונה ממערכת היחסים שבין הוועד לבין כל מזיק אחר לרכוש המשותף. בנוסף, פסק בית המשפט, כי במסגרת הסמכויות המוקנות לוועד הבית בחוק המקרקעין, לא זאת בלבד שהוועד רשאי להגיש תביעה כנגד המזיק, אלא אף חובתו לעשות כן, בין אם המזיק אינו בעל דירה ובין אם כן. לכן קבע בית המשפט שגם חברת הביטוח שנכנסת לצורך התביעה בנעליו של הוועד רשאית להגיש תביעה כנגד המזיק גם אם המזיק הוא דייר בבית המשותף.

 על השאלה אם דייר בבית המשותף - אשר שילם מכספו עבור חלקו היחסי בפוליסה של הוועד - נכלל בביטוח של הוועד, השיב בית המשפט בשלילה. בפסק הדין נקבע כי הוועד הוא בעל מעמד משפטי עצמאי המייצג את כלל הדיירים ולא את הדייר הבודד. לדבריו של בית המשפט, הדייר לחוד והוועד לחוד וכי עצם היות הדייר / בעל הדירה בעל זכויות ברכוש המשותף, אין בו לשנות מההפרדה שיש לעשות בינם לבין הוועד. כפועל יוצא, נקבע כי לא ניתן לראות בכל דייר ודייר באופן נפרד כמבוטח בפוליסה של הוועד, ולכן הדייר הבודד אינו חסין מפני תביעה של הוועד או של חברת הביטוח שביטחה את הוועד בגין נזק שנגרם לרכוש המשותף עקב התרשלותו.

 קיימות דרכים פשוטות להימנע ממצב מעין זה, כמו הוספת שמות הדיירים לפוליסה של וועד הבית או הכללת סעיפי ויתור על תביעות בפוליסה שימנעו חזרה של המבטחת בתביעה אל הדיירים עצמם.

על עו"ד אברהם זיו כהן: עוסק בליטיגציה בתחום האזרחי וייצג במאות תיקים בבתי משפט. בנוסף, הנ"ל מתמחה בתחום המקרקעין, מיסוי מקרקעין, ניסוח חוזים, ניהול מו"מ, מימון נדל"ן, ייעוץ ליזמים, קבלנים, בעלי קרקעות וכיו"ב (אם אתה מכיר עורכי דין/משפטנים/חברים שהמאמרים יכולים לעניין אותם אתה מוזמן להזמין אותם גם ל- Avraham Ziv Cohen LawPage ב- Facebook).רחוב נח מוזס 13, בית אגיש רבד, תל אביב 67442טלפון 03-6959993 ; פקס 03-6959665noah mozes st.,tel aviv 67442, israel 13tel.+972-3-6959993 ; fax +972-3-6959665




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב