מדברים על זה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדברים על זה 

מאת    [ 09/11/2011 ]
מילים במאמר: 641   [ נצפה 2617 פעמים ]

 
 

פייסבוק – פלטפורמה שהגיחה לחיי כולנו לפני מספר שנים, ובחודשים האחרונים הוכיחה עצמה כמשנה סדרי עולם.

ממצרים ועד תוניסיה, דרך לוב, ויש אומרים גם ישראל – משמש האתר שהפך לפופולרי ביותר בעולם זה לא מכבר, כבמה ופלטפורמה להפצת מסרים ולאיחוד כוחות בין אנשים עם מטרות דומות, ומאפשר בפועל את העברת הכוח להמונים – מושג עליו מדברים עוד משנות ה-60 בוריאציות שונות.

 

כל זה טוב ויפה, אבל... כיצד ממנפים את הכח הגדול הזה לטובת עסקים ומותגים?

מה צריכים מנהלי דפים לעשות על מנת להצטרף לשיח ולהסית אותו לכיוונם?

 

בשיווק באינטרנט – כמו בשיווק באינטרנט: מדובר בסוגייה המורכבת מפרטים רבים, כעת אתייחס לפן האנושי. זה של השיחה והתקשורת.

 

ועכשיו לעניינים: מהם העקרונות עליהם יש להקפיד על מנת לעורר את השיח?

 

1. בפייסבוק – כמו בחיים, מתחילים בפטפוטים
תחשבו על המסיבה האחרונה בה השתתפתם יחד עם עוד הרבה אנשים.
נכון שבתחילת המסיבה – ולפעמים גם לכל אורכה, עסקתם בפטפוט עם אנשים?
זה פשוט בגלל שזו הדרך הטבעית לייצר שיחה, ובפייסבוק – כמו בחיים: את רוב השיחות שלכם עם האוהדים עליכם לבצע ברמת פני השטח.

אתם לא יכולים להתחיל נושא ב"חפירה" עמוקה מדי, ואם אתם רוצים להעסיק את האוהדים שלכם בנושא מסויים – כדאי שתתקפו אותו מלמעלה. מהקרום שלו.

כך, אם הדף שלכם מייצג מוזיאון אמנות אשר יציג השבוע תערוכה של ואן גוך, כדאי שתתחילו את השיחה בטיזר או משפט קצר, במקום לפרוש את משנתכם בנושא אספרסיוניזם באמנות. מסרים קצרים הם קולחים יותר, קלים יותר לקריאה, ומשתמשים מגיבים להם יותר.

 

2. היו שקופים ואמיתיים

זה נכון גם ברמה האישית וגם כדף. על מנת לייצר קשר עם האוהדים שלכם – אתם צריכים לאמר את האמת ולשקף אותה. גם אם היא לא הכי נוחה שיש.

הראו לגולשים שגם בפייסבוק – ואולי במיוחד בפייסבוק – יש לארגון שלכם גב ופנים, והם יכולים לקבל בו את כל התשובות ישר ולעניין.

לפני מספר ימים קרתה תקלה באחד מהאתרים הגדולים שלי, ומשתמשים החלו לשלוח מיילים השואלים מה קורה. תיכף ומיד העלינו הודעה על הנושא בדף הפייסבוק של האתר, ואת המשתמשים הבאים ששאלו – הנחינו לקבלת תמיכה בדף הפייסבוק שלנו.

מה שקיבלנו הם תנחומים, הזדהות של הגולשים עם המצב והאתר, וליווי שלהם לאורך פתרון הבעיה.

 

3. אל תתעצלו – ענו לכווולם!

בכל פעם שגולש מצטרף לדיון – כל החברים שלו מקבלים על כך הודעה בניוז פיד שלהם. לכן – האינטרס שלכם כמנהלי דפים, הוא שלכל דיון או סטטוס יהיו כמה שיותר תגובות ותגובות לתגובות. תגובות לסטטוסים זה כמו "שטח מדף" בסופר – הן מגבירות את החשיפה שלכם לקהל יעד פוטנציאלי.

לכן – המלצתי היא תמיד לענות, על כל דבר קטן, ובצורה שרותמת את הגולשים לענות לתשובה שלכם.

תיוג של גולשים שהגיבו – בתגובה, (עושים זאת על ידי כתיבת שם הגולש עם הסימן @ לפני) שולח הודעה לגולש שתויג – וכמעט ומכריח אותו לענות לכם. השתמשו בכלי זה במקומות המתאימים.

 

4. תמונה שווה יותר מאלף מלים
למרות ששטח החשיפה של תמונות מטעם דפים בניוז פיד הוקטן לפני מספר ימים – תמונות הן עדיין אחד מהתכנים שמעודדים השתתפות ושיתוף יותר מאחרים. לכן, בכל רעיון שאתם מבטאים – נסו לחשוב על תמונה מתאימה וצרפו אותה. זה נראה יותר טוב, ומעודד את הדיון יותר.
(אם אינכם יודעים היכן ניתן למצוא תמונות חינם באינטרנט – ראו פתק קודם שלי)

 

5. התייחסו לענייני דיומא

אקטואליה מעניינת אנשים, וכאשר יש נושא מדובר בחדשות – אנשים מגיבים יותר. נסו למצוא את הקשר שיכול להיות לדף שלכם לעניינים האקטואליים.

 

6. שאלות אינטיליגנטיות

באופן כללי יש מיאוס מסטטוסים ששואלים שאלות, אבל - יש שאלות שעובדות יותר טוב מאחרות. אלה הן שאלות שעוזרות לקוראים שלכם להציג עצמם כיודעי דבר.

כך, דף שעוסק בשיווק באינטרנט – יכול לשאול את השאלה:
"יש לכם רעיונות נוספים לתוכן שיוצר אינטראקציה?

שתפו איתי בתגובה לפתק :-)”

עד כאן להיום!

מיכל

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב