דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם הייתי ויטמין, הייתי תובע 

מאת    [ 04/11/2011 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 2908 פעמים ]

"אם הייתי ויטמין, הייתי תובע"

 דון קישוט

 "אין מחקר שמראה את היעילות של ויטמינים או תוספי מזון, בהארכת חיים, במניעת מחלות קשות... או לשפר את הבריאות שלנו כהוא זה," אומר פרופסור איתן פרידמן, מומחה לאונקוגנטיקה, בכתבה שהופיעה בחדשות 10, ב-1 לנובמבר, 2011, ונשאה את הכותרת "תעשיית הוויטמינים ותוספי המזון תחת זכוכית מגדלת". 

 האם אנו אמורים להבין שפרופסור לאונקוגנטיקה הוא אוטומטית מומחה לוויטמינים, המסוגל לבטל שמונים שנות מחקרים חיוביים בהנף יד? שום תועלת, מאף ויטמין? במה עיינתי בספרייה הרפואית הציבורית (PubMed) באינטרנט במשך העשור האחרון, או בעשרות הספרים הנמצאים על המדפים במשרדי, או בכתבי העת המדעיים של הרפואה הקונבנציונלית שהפרופסור לומד מהם? באוויר? בחלל ריק? הרי בשנים עשר הספרים שיש לי רק בנושא ויטמין C, מצוטטים מעל 3000 מחקרים המראים יתרון בנטילת מינונים שונים של ויטמין זה בצורת תוסף, למגוון עצום של בעיות בריאותיות. כמו כן, קיימים אלפי מחקרים שהוכיחו את השימוש היעיל גם בתוספים אחרים. הרי בעיניי זה פלא פלאים שהפרופסור נהיה פוסק גדול בנושא הוויטמינים, מומחה ממש, מבלי להיתקל מעולם, ולו פעם  אחת, במחקר חיובי אחד על תוסף כלשהו. דבריו מופרכים בקלות על ידי כל מי שמשקיע דקות ספורות לעיון בנושא. במילותיו של וינסטון צ'רצ'יל: "מדי פעם, אדם נתקל באמת, אך בדרך כלל הוא מצליח להתאושש, לעבור מעליה או מסביבה, ולהמשיך בדרכו." חבריו של גלילאו סירבו להסתכל לשמים דרך עדשת הטלסקופ שלו כדי לראות את מה שהוא ראה. כנראה, ישנם כיום אנשים הדבקים בשיטתם.

 ואת עורכת התוכנית, כרמית מולכו, האחראית על הצגת האמת בפני הציבור, ואת התחקירניות אני נאלץ לשאול: מה הניע אתכן לטרוח כל כך כדי למצוא, כמו מחט בערמת שחת, את האדם היחיד ששמעתי מעולם, המוכן להרחיק עד הקצה ממש בשלילת הטוב שבתוספי תזונה? עד כה, יצא לי לשמוע רופאים רבים אחרים שהתעלמו משמונים שנות עבודה מדעית בנושא תוספי תזונה, ובכל זאת, הם הודו בכמה תועלות שלהם כדי שיישמעו לפחות קצת אמינים.

 רק כדי לסבר את האוזן, אבחר בוויטמין אחד, הלא הוא ויטמין E, עליו מלשינים הרבה בזמן האחרון. האם אין בו שום תועלת שהיא? האם הוא לא מסוגל לשפר כהוא זה את הבריאות של אף בן אדם, שלא לדבר על הארכת חיים? בואו נראה כמה מהמחקרים, שלפי דבריו של הפרופסור לאונקוגנטיקה, אינם באמת קיימים:*

 1. אורך חייהם הממוצע של גברים מעשנים מעל גיל 70 שנטלו ויטמין E, התארך בשנתיים.

 2. ויטמין E הפחית ב-34% עד 53% את הסיכוי לחלות בסרטן השד.

3. בקרב נבדקים שנטלו תוסף של ויטמין E במינון של מעל 100 יב"ל ליום, נצפתה פחות התקדמות של עיבוי משקעים בעורקים הכליליים, מאשר בקרב אלו שנטלו פחות מ-100 יב"ל: http://jama.ama-assn.org/content/273/23/1849.short, דבר המעיד אל תועלתו של ויטמין זה לטפל בטרשת העורקים.

 4. 400 יב"ל ו-800 יב"ל הפחיתו את הסיכון להתקפי לב לא קטלניים ב-77%.

 5.בקרב חולים שנטלו ויטמין E במינון יומי של 800 יב"ל, הופחתו בצורה מובהקת המפגעים הרקמתיים של כבד שומני.

 6. על ידי נטילת 400 יב"ל ליום של ויטמין E, הופחתו ב-60% התקפים אפילפטיים בקרב ילדים.

 7. חוקרים מאוניברסיטת הרווארד סיכמו מחקרים גדולים, ומצאו שנטילה לטווח ארוך של תוספי ויטמין E קשורה עם ירידת הסיכון במקרים של מחלת העצבים המוטוריים (ALS).

 8. בקרב חולי סוכרת הנוטלים 1800 יב"ל של ויטמין E ליום, זרימת הדם ברשתית העין חזרה לרמה הנורמלית, דבר העשוי למנוע את הפגיעה בראייה האופיינית לאוכלוסייה זו. הוויטמין גם משפר הובלה עצבית פגומה בקרב סוכרתיים עם נוירופתיה.

* המסגרת באתר מאמרים אינה מאפשרת ריבוי קישורים, לכן המעוניין למצוא את המקורות למחקרים המצוטטים, וכן את הקישור לכתבה בערוץ 10, מוזמן לפנות למאמר השלם באתרי: http://www.naturalmedicine.co.il/76201/arutz10-vitamins

 *ראוי לציין, שאין ללמוד ממחקרים אלה הלכה למעשה, היות שהשימוש בוויטמין E דורש התייעצות עם מומחה לגבי המינון וסוג התוסף המתאימים בכל מקרה פרטני.

 במאמר קצר זה, ניסיתי להאיר את עיני הקוראים לגודל הטעות המופצת בכלי התקשורת בכל הקשור לתוספי מזון. כיניתי את עצמי "דון קישוט", כי כך כינה הפרופסור לאונקוגנטיקה את כל מי שנוטל ויטמינים כמוני. הוא התכוון בזה לגנאי, אבל בעיניי, זהו אות כבוד, המגיע לאנשים אמיצים, הנלחמים ב"בנינים" גדולים למען הוכחת האמת.

 דולב גילמור, תזונאי אורתומולקולרי

 (התזונה האורתומולקולית היא שיטה מבוססת על מחקרים ועל ניסיון קליני שהצטברו במשך כשמונים שנה, ודוגלת בשימוש בחומרים הנמצאים בגוף באופן טבעי, כמו ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, חומצות שומן ועוד. לשיטה זו יש "קבלות" מטיפול יעיל במגוון בעיות בריאותיות. להגדרה מפורטת יותר ולמידע נוסף, ניתן לפנות לאתר שלי. כמו כן, המעוניין לקבוע פגישת ייעוץ מוזמן להתקשר: 0523-794092).

דולב גילמור, תזונאי R.Nu, מטפל בתזונה, שיאצו ודמיון מודרך. טיפולים, הרצאות וסדנאות. תזונה אורתומולקולרית, מחבר ספר, ''רפואה כמוסה: הכוח האמיתי של ויטמין C'', וספר באנגלית, "התזונה ונפש הילד: זעקת לבו של דון קישוט".


 אתר: http://www.naturalmedicine.co.il/  הרשמו באתר לקבלת טיפים שבועיים. דוא"ל dolev@naturalmedicine.co.il לייעוץ, צור קשר: 0523-794092




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב