דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההמונים לא מוכנים יותר שלא יספרו אותם 

מאת    [ 04/11/2011 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1622 פעמים ]

בשנה האחרונה אנחנו רואים כיצד במדינות שונות כולל ישראל ההמונים מתחילים לצאת להפגנות כנגד הממשלות, במחאה על כך שהן מנותקות מהעם.  זוהי תופעה שנעשית אקטואלית יותר ויותר. זוהי בעצם דרישה פנימית שדורשים בני האדם. האדם שואל: "כיצד אני, האדם הרגיל והפשוט, מסוגל לקבוע משהו בחיים?" זוהי בעצם השאלה על האיחוד והשיוויון שדורשים בני האדם,

הם אינם יכולים לחזור לחיים הרגילים ובינתיים ממפגינים, וקיימת אצלם התחושה שהם מנהלים משהו, עושים משהו, שהשלטון בידיים שלהם ולא בידי הממשלה.

לא ניתן יהיה לספק את הדרישה הזאת בכך שיוזילו את סל הצריכה. צריך לחשוב מה לתת למיליוני האנשים האלה כדי שהם ירגישו שהם קיבלו את הכוח לנהל, לעשות שינויים. וזאת בעצם הבעיה האוניברסלית, העולמית, שמתחילה עכשיו להתעורר בקרב מסות יותר ויותר גדולות של אנשים בעולם.

והממשלות מתחילות לחשוב: מה ניתן לעשות?. המנהיגים מוכנים לוותר על מקומם ולבצע כל מיני שינויים, אך זה לעולם לא יספק את העם. עוד נהיה עדים להרבה הפגנות והפיכות, עד שבסופו של דבר תגיע ההחלטה: אנחנו חייבים לתת לאדם האחרון, הפשוט ביותר, את התחושה שגם הוא מנהל, בעל שליטה וכבוד עצמי.

האנשים גדלו, התפתחו! הם יוצאים לרחובות ומרגישים את עצמם כבעלי בית. עם כזאת הרגשה, לא ניתן לשחד אותם אפילו בכסף. הם יתחילו להתעורר וליצור אווירה מסוכנת מאוד. לממשלות יהיה קשה מאד לנהל אותם.

אפילו אם יחליפו את הממשלה ויכניסו לתוכה את נציגי העם, ברגע שהם יתחילו לשלוט ולנהל, הם יתנתקו מהעם. כי ברגע שהם יקבלו את השלטון לידיהם ויתחילו להתענג להם שם למעלה, האדם הפשוט כבר לא ירגיש שהם הנציגים שלו, כל עוד הוא ממשיך לחיות בכפרים, בשכונות המצוקה, ועם אותם הבעיות...

בסופו של דבר לא תישאר ברירה והאנושות תהיה חייבת לעמוד בפני השאלה: מה לעשות כדי שכולם יהיו שווים? הרי רק תחושת השוויון המלא תוכל לתת לכל אחד את ההרגשה שהוא ראש הממשלה, שהוא מקבל את ההחלטות, שהוא אדם גדול. זה לא אומר שתהיה לו שליטה ישירה על האחרים, אך זאת צריכה להיות הרגשתו הפנימית.

דבר כזה יתאפשר רק על ידי ערבות הדדית כללית בין כולם, ואליה אנחנו מתקדמים.

המדענים, הסוציולוגים והפסיכולוגים בינתיים אינם מכירים את התופעה הזאת, והם נותנים תחזיות שטחיות וזהירות. אולם התהליך הזה כבר החל, לא יהיה ניתן לעצור אותו. הממשלות צריכה לחשוש מהעם, שכבר הרגיש שהוא מסוגל לשנות משהו ולשלוט. כי עד שכל אחד לא ירגיש שהוא שווה לכל האחרים וכולם רוצים את טובתו, הוא לא יירגע. והעולם מתקרב לכך במהירות. אם כלי התקשרת ירתמו למהלך הזה של חינוך העולם לערכים הנכונים נעבור את התהליך הזה של התאמה לטבע בצורה קצרה וחוויתית, שיעלה אותנו לאיכות אחרת של קיום,

ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב