דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלבי תביעה לביטוח אובדן כושר עבודה 

מאת    [ 03/11/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 5094 פעמים ]

ביטוח אובדן כושר עבודה – שלבי תביעה

אף אחד מאיתנו לא רוצה להיפגע בעבודה, כולנו רוצים להגיע בריאים ושלמים ולחזור כך הבית בסוף היום, אך לעיתים אנחנו עלולים להיפגע בזמן העבודה. עובדים רבים נפגעים במהלך העבודה, בין אם מדובר בעבודה מסוכנת ובין אם לא. לשם כך קיים ביטוח לאומי שמטרתו לפצות את העובד בתקופה בה הפסיק לעבוד, תקופה שלעיתים היא קצרה ולעיתים במקרים קשים יותר, היא לכל החיים.

חברות הביטוח מאפשרות לעובד לרכוש כיסוי נוסף למקרים בהם הוא נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות תאונה שהתרחשה בזמן העבודה או מחוצה לה או בעקבות מחלה כרונית.

עליכם להיות מוכנים לכל מקרה ולכל תאונה שחלילה תגיע ותפגע ביכולתכם להתפרנס, קראו מאמר זה כדי שתזכרו את דרכי הפעולה שיש לנקוט במקרה של תאונת עבודה שלכם או של חברכם או במקרה של אובדן כושר עבודה בעקבות פגיעה או מחלה שלא במהלך העבודה.

פעולות מומלצות לאחר פגיעה בתאונת עבודה


    • רשמו את פרטי המקרה במועד הסמוך ביותר לזמן התרחשותו, אם תגישו את התביעה לאחר זמן רב בוודאי תשכחו חלק מהפרטים, לכן חשוב לתעד אותם כל עוד הם טריים בזיכרון.
    • במידה והיו עדים לתאונה רשמו את פרטיהם. העדות מחזקת את התביעה.
    • פנו לטיפול רפואי מיד לאחר התאונה, הטיפול חשוב לכם גם מבחינה פיזית אך גם מבחינה משפטית. הטיפול הרפואי הסמוך יכול להעיד על התאונה, אל תשכחו לעדכן את הרופא שמדובר בתאונת עבודה. פעולות אלו מומלצות גם בכדי לקבל את פיצויי הביטוח הלאומי וגם כדי לקבל את פיצויי אבדן כושר עבודה. לרוב העובדים יש ביטוח אובדן כושר עבודה הנרכש יחד עם ביטוח פנסיוני או ביטוח מנהלים המנוהל דרך מקום עבודתו.

שלבי התביעה

במקרים בהם עובד מאבד את היכולת לעבוד (במהלך העבודה או מחוצה לה) עליו לפנות קודם כל אל הביטוח הלאומי. דרך ביטוח לאומי מתבקש העובד למלא טופס תביעה לקצבה. על העובד לצרף מסמכים ואישורים מתאימים המאשרים את המקרה בו היה מעורב ואת מצבו הבריאותי. נציגי הביטוח הלאומי בודקים את הטפסים ואת כל האישורים אותם הגיש העובד ומחליטים האם להכיר במקרה של העובד. אם ביטוח לאומי מכיר במקרה של העובד כתאונת עבודה הוא מפצה אותו בשבעים וחמישה אחוזים מהשכר שקיבל לפני שנפגע. התשלום הזה ניתן לו עד לתקופה של שלושה חודשים. במקרה והעובד איבד את כושר עבודתו ולא יוכל לחזור לעבודה יותר, עליו למלא טפסי תביעה לגמלת נכה.

לאחר הפניה אל ביטוח לאומי יש לפנות אל חברה לביטוח שם לעובד יש ביטוח אובדן כושר עבודה ולהגיש להם את אותם המסמכים ואת החלטת הביטוח הלאומי. אם לא רכשתם ביטוח אובדן כושר עבודה מומלץ שתבדקו את ביטוח מנהלים או ביטוח פנסיוני שיש ברשותכם שברוב המקרים כולל גם פוליסות ביטוח נוספות וכמובן ביטוח חיים שגם הוא ברוב המקרים כולל ביטוח אובדן כושר עבודה. 

 

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב