דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריימריז בקדימה - פתרון ביניים קונסטרוקטיבי להצלת המפלגה 

מאת    [ 02/11/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 1780 פעמים ]

פריימריז: פתרון ביניים קונסטרוקטיבי להצלת המפלגה

נמרוד נוי

3/11/2011    

בימים אלה נשמעת יותר ויותר בתוכנו הקריאה להקדמת הפריימריז בקדימה. ראשית לכל, בחירות הוא עניין עקרוני ומהותי שיש לקיימו במשטר דמוקרטי. אך, עיקרון ההיבחרות כשלעצמו איננו מספיק ויש לאזנו ביסודות נוספים. אילולא חולשתה הגדולה של ציפי לבני אפשר היה לדחות את הפריימריז למעוד קרוב יותר לבחירות הכלליות לכנסת. מאחר ולא כך הם פני הדברים מוטב שנקדים את הפריימריז. זהו צדה האחד של המשוואה. הצד השני שלה מתייחס למהותם של דברים. על פי תפיסתי המקצועית והמציאות הקשה בשטח - כפי שנתתי לה ביטוי במאמריי הרבים ובספר שכתבתי והוצאתי לאור על המערכת הפוליטית ושמו "לקראת פרדיגמה חדשה", וניתן לקוראו ב:   nimrodnoy.wordpress.com - עריכת פריימריז על גבי המצב הקיים במפלגה, לא יביא לכלל שינוי נדרש בתוכנו, ורב החשש שהוא רק יחמיר עוד יותר את התהליכים השליליים הפוקדים את המערכת הפוליטית בישראל  ובקדימה.

מנקודת ראות זאת אני מציע למפלגה פתרון ביניים קונסטרוקטיבי שכולנו נצא ממנו נשכרים: השואפים להובלת המפלגה, פעיליה, החברים מן השורה בה, וגם הציבור כולו ומדינת ישראל שכה זקוקה לשינוי רב ממדי במערכת הפוליטית שלה. מצד אחד נשאף לקיים את הפריימריז בהקדם האפשרי, ובעת ובעונה אחת נפעל לשינוי פני המפלגה מן היסוד. כלומר, אנו נתנה בזאת את קיומם של פריימריז במפלגה בכך שנחולל בה שינוי מהותי כנדרש. נוכל לעשות זאת, ורצוי שכך, דרך השגת הסכמתה של יו"ר המפלגה ציפי לבני והסכמתם של הטוענים האחרים לכתר. וניתן גם לעקוף אותם או חלקם ולכפות על המפלגה תהליכים של שינוי גם ללא הסכמתם. עלינו להבין שמפלגה איננה מתמצית ביושב הראש שלה. ומפלגה, כמו ארגונים רבים אחרים, איננה רק סה"כ ההסדרים הפורמליים שלה. היא גם סה"כ מרחב הפעילות הלא פורמלי המתקיים בה. ככך, בדומה למחאה הציבורית ששטפה את ארצנו בקיץ האחרון, נאלץ את המתנגדים לפעול בכיוון זה. אם ממשלת ישראל הקימה את ועדת טרכטנברג ליתר צדק חברתי, אז קדימה תקים את ועדת טרכטנברג שלה להצלת המפלגה מכישלון ידוע מראש.

לצורך ביצוע המשימה החשובה הזאת יוקם במפלגה צוות אסטרטגי אד-הוק שיכלול בתוכו כ- 5-7 חברים: 2-3 חברי כנסת, 2-3 פעילים וחברי מפלגה מתאימים, יועץ חיצוני לדיונים אסטרטגיים שינחה את הצוות. הצוות יפעל במשך כחודשיים ויגיש את עיקרי המלצותיו למועצת המפלגה. מיד עם אישור התוכנית האסטרטגית תיערך המפלגה לקיומם של פריימריז בתוכה. מועמדי המפלגה השונים יהיו חייבים לאמץ את ההמלצות האלה ולשכנע את החברים במפלגה שאכן התחייבותם היא רצינית ומגובה בתכניות של ממש. מידת דביקותם בהמלצות תהיה אחת מן הדרישות היותר חשובות שאנו חברי המפלגה נדרוש אותן מנבחרינו. ואני מציע בזאת שבראש הצוות יעמוד חברינו צחי הנגבי.

נמרוד נוי

פיתוח עסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב