דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מדריך הטלויזיה יוותר כאבן שאין לה הופכין? 

מאת    [ 01/11/2011 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2167 פעמים ]

פעם מדריך טלויזיה היה עמוד בעיתון ותו לאו. ברוב העיתונים היומיים היה, בדרך כלל באחד המוספים, לוח השידורים הכולל של הערוצים. מובן כי ככל שהיו רק 3 ערוצים, לא היה מדובר במשהו מסובך כלל ועיקר. משהופיעו חברות התוכן לטלויזיה והשידור התקדם מדריך הטלויזיה והפך לחוברת עבת כרס בפני עצמה ולאחר מכן למגאזין. עם הופעת הממירים המתקדמים, הרי שספק אם יש צורך אפילו בזה.

מדריך הטלויזיה בעבר

אנחנו לא רגילים לעצור לחשוב על זה כבר: אנחנו פותחים את הטלויזיה ותוך שניות אנחנו רואים על המסך בדיוק איזה תכנת משודרת, כמה זמן חלף מתחילת התכנית, ומה התכנית הבאה. בלחיצת כפתור נוכל לקבל תמצית של התכנית או הסרט שאנחנו רואים ואפילו נוכל לעבור בין הערוצים השונים ולראות מה משודר בכל ערוץ וערוץ. אלה חיים טובים יחסית לרמת התכנון שנדרשה בעבר.

מלבד ערוצי ה- VOD, המאפשרים לכל אחד מאיתנו לבחור בדיוק איזה תכנים הוא רוצה לראות ומתי הוא רוצה לראות אותם, הרי שיש כמות מאוד גדולה של ערוצים המציעים תכנים שונים במשך כל שעות היממה. ספק רב אם בכלל ניתן להכניס את כל לוח השידורים לחוברת אחת עוד. בשעה שההיצע כה רב ואף משתנה באופן דינאמי למדי, ברור שלא מספיק מדריך טלויזיה כתוב כמו אלה שהיו בעבר.

כאמור, פעם בשביל לבחור תכנית טלויזיה או לדעת איזה תכנית משודרת זה עתה, היה צורך להיעזר בחוברת מדריך שידורים מעודכנת. לא היתה ברירה אלא לעשות כן, כי שיטות השידור היו אך ורק חד כיווניות: תחנות הממסר משדרות אל מקלטי הטלויזיה. מדריך טלויזיה שהתחיל בתור עמוד בעיתון, הפך בסופו של דבר למגאזין בפני עצמו – ממש מדריך שידורים שלם. חלק מאיתנו עוד יכולים לזכור את החוברות הראשונות של אותו מדריך טלויזיה שהיה מופץ בעבר עם כל הערוצים וכל התכנים המשודרים בהם. כמות המידע, אילצה כי התוכן ייכתב באותיות קטנות ותוך אזכור כמה שפחות פרטים – כדי שלא להעמיס. כך יצא למשל כי מדריך שידורים לא היה כולל תיאור מספק של תכניות הטלויזיה והיה צריך לחפש את הפירוט בחלקים אחרים של המדריך.

על מדריך טלויזיה כיום

הטכנולוגיה שבשימוש כיום – ספיציפית הממירים הדיגיטליים – מאפשרת הרבה יותר אפשרויות להצגת המידע. כך בעצם עבר אותו מדריך שידורים אל מקלט הטלויזיה. בלחיצת כפתור אחת ניתן להגיע אל מדריך שידורים מפורט לפי שעות או לעיין בו לפי סוגי התכנים השונים. כך למשל, אם אני מחפש סרטי מדע בדיוני אני יכול לחפש מדריך שידורים של סרטים ובתוכו לבחור קטגוריה של מדע בדיוני. כך בפשטות אוכל למצוא את התכנים שאני מחפש.

לחיצת כפתור פשוטה נוספת תעלה בפנינו טבלה המציגה את כל הערוצים בפריסה לפי שעות השידור כך שנוכל לראות בדיוק אילו תכניות משודרות בשעה מסוימת במקביל ולבחור איזה מהן לראות.

הממירים כיום הם כל כך משוכללים עד כדי כך שניתן לתכנת את הממיר כדי לתזכר אותנו מספר דקות לפני תחילת תכנית חדשה ולעתים אף לתכנת – בהתאם לסוג הממיר שיש לנו – את הממיר כדי להקליט את התכנית הרצויה.

אכן, מדריך שידורים עבר תהפוכות רבות מהימים הראשונים בהם היה מתפרסם בעיתון היומי. הטכנולוגיה בה משתמשות ספקיות התוכן כיום לצורך העברת השידורים מאפשרת לנו לראות מדריך שידורים הזמין באופן מיידי ומסודר הרבה יותר מאשר החוברות הכתובות והמודפסות. טוב שכך, אחרת – מרוב תכנים – לא היינו מצליחים לבחור את מה שאנחנו רוצים לראות.

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב