דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסביב כולם מכבדים אותך אבל עמוק בפנים אתה לא ממש מרגיש חשוב? 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2074 פעמים ]

מכירים את האנשים האלה שבמקום העבודה שלהם מקבלים מלא פידבקים, נושאי תפקידים בכירים וכולם מכבדים אותם אבל בבית, בן או בת הזוג ממש לא מתייחסים אליהם ככה?

מכירים את האנשים שמספרים לעצמם סיפור על כמה שהם חשובים, אבל עמוק בפנים לא ממש מאמינים לעצמם?

חוויה אמיתית של ערך עצמי וחשיבות קיימת רק אצל אנשים שמחוברים באופן יחסי למהות שלהם ולאני האותנטי שלהם וחיים את החיים דרך מערכת הערכים שלהם. אני יחוש ערך עצמי אמיתי רק אם כאשר הבפנים והבחוץ שלי יחיו יחד בהלימה ללא פער משמעותי. אני חייב להיות מספיק בוגר רגשית על מנת לחוש חשוב בעיניי עצמי.

אם ברגשות שלי אני עדיין ילד, אני יכול להראות חשיבות אך בתוך תוכי לא אחוש חשוב. תבדקו את זה על ידי זלזול מרומז או ביקורת למנכ"ל שלכם. תבדקו את זה אצל בכירים אשר מאבדים את המעמד שלהם.

בני אדם הינם יצורים חברתיים. אנחנו חייבים להשתייך לברה על מנת לשרוד. אם קבלנו מספיק חום ואהבה בקטנותנו, אנחנו בטוחים באהבה ובקבלה של הסביבה שלנו. אנחנו יודעים לזרום רגשית וליצור מצבים שבהם נקבל אהבה. יש לנו את החוויה הפנימית של תחושת שייכות וביטחון קיומי.

אם לא קבלנו מספיק חום ואהבה בקטנותנו, ולא היינו בטוחים באהבת הסביבה כלפינו. ניסנו להבטיח את המקום שלנו בחברה דרך תחושת חשיבות יתרה. לא הייתה לנו המסוגלת ליצור תנאים רגשיים להבטיח את המקום שלנו בחברה אז נאלצנו ליצור לעצמנו איזשהו סוג של ערך על מנת לוודא את המקום שלנו בחברה. את הצורך של הסביבה בנו.

אדם שמקבל אהבה לא צריך להיות חשוב כי יש לו את הביטחון הפנימי בהשתייכות החברתית שלו. מי שלא יודע לקבל אהבה, לא יודע לזרום עם הרגשות שלו, לא יודע לשים את עצמו מתחת הוא צריך להיות חשוב על מנת להבטיח את מקומו בחברה ולא להידחות.

החשיבות העצמית מעניקה לאדם ביטחון.

אדם שמקבל ביטחון מזה שמסתכלים עליו. מזה שמדברים עליו. מזה שמתפעלים ממנו הוא אדם שמחפש חשיבות יתר. כאשר יש לי דימוי עצמי נמוך. ובתוך תוכי אני לא חש שווה ערך. אני זקוק כל הזמן לסטטוס החברתי. כאשר אני מקבל פידבק מהסביבה זה עוזר לי לשמור על החשיבות העצמית שלי. אני כביכול מנסה להאמין לסביבה. אך בעצם, בתוך תוכי אף פעם לא מצליח. כיוון שהחשיבות העצמית שלי נבחנת בבית. במקום שבו הכי מכירים מי אני באמת.

אם אני מנכ"ל חשוב שכפופים אלי מלא אנשים. כולם רואים אותי כמנכ"ל אבל בת הזוג שלי לא. היא יודעת בדיוק מי אני. כאשר בן או בת הזוג שלי, או שאר האנשים הקרובים לי לא מכבדים אותי באמת. אני לעולם לא ארגיש חשוב. אני אראה חשיבות. אני אשדר חשיבות. אך לא ארגיש חשיבות באמת.

בעצם אדם מרגיש חשוב כאשר הוא התבגר רגשית. אם לא עשיתי עבודת עומק, הילד הפגוע שבתוכי ינהל לי את החיים. כולם יתנו לי כבוד. אך אני יודע בדיוק מי אני. לכן, פעמים רבות אני אתמכר לפידבק של הסביבה. כי ארצה שימשיכו לתת לי עוד תחושת ערך על מנת לאזן את חוסר הערך הפנימי שלי.

מה עושים בשביל באמת לפתח תחושת ערך פנימית שלא קשורה לסביבה? מתחילים להתבגר רגשית.

איך עושים זאת? באמצעות חשיפת הסודות הרגשיים שלי. באמצעות חשיפת חולשות. באמצעות חשיפת רגשות. באמצעות חשיפת הכאב שלי. חשיפת החסר שלי. פשוט להסכים לבפנים שלי לצאת החוצה ולהראות.

לחיי ההגשמה עצמית וההתבגרות הרגשית שלכם,

חני

 

חני בורנשטיין מומחית להגשמה עצמית - יוצרת התוכנית האומץ לחיות http://www.liveyourlife.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב