דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לקמבודיה 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2247 פעמים ]

טיול לקמבודיה

טיול לקמבודיה הוא חוויה ייחודית ובלתי נשכחת, בעיקר בגלל מקדשי אנגקור המפורסמים שהם מפלאי הארכיטקטורה והאומנות המפורסמים בעולם. קמבודיה עצמה, מדינה שעברה תקופות קשות של מלחמה, נמצאת כיום בתהליך הבראה והתיירות במדינה ובמקדשי אנגקור היא אחד מעמודי התווך של השיקום הכלכלי במדינה. מקדשי אנגקור שנחשפו בלב הג'ונגל וגילו עולם נשכח של תרבות אבודה מהווים את האטרקציה המרכזית בקמבודיה, אולם גם הערים המרכזיות כדוגמת עיר הבירה פנום פן, הכפרים הצפים והג'ונגלים עצמם מהווים מוקדי תיירות מעניינים ותוססים למטייל בקמבודיה.

קצת על קמבודיה

טיסות מישראל לקמבודיה מתבצעות באופן סדיר על ידי חברות שונות ובעונת התיירות גם ע"י טיסות שכר וכוללות עצירת ביניים אחת או שתיים במדינות קרובות כמו תאילנד. טיסות אל על לקמבודיה מפוצלות לטיסת אל על לבנגקוק ומשם עם Bangkok Airway לקמבודיה וכך גם בחזור. קמבודיה מתפרסת על שטח של למעלה ממאה ושמונים אלף קילומטר והאוכלוסייה בה מתקרבת לשנים עשר מליון נפש. למעלה מתשעים אחוזים מן התושבים הם חמרים והחמרית היא גם השפה המרכזית. מרבית החמרים הם בודהיסטים אולם ניתן למצוא בקמבודיה גם מיעוט של מוסלמים ונוצרים. עיר הבירה של קמבודיה היא פנום פן וכדאי לבקר ולסייר בה לפני שממשיכים לאזור סיאם ריפ ואנגקור. פנום פן היא עיר המשלבת אופי אסיאתי וגוון בודהיסטי עם ארכיטקטורה מן התקופה הקולוניאליסטית. אתרים מרכזיים בפנום פן כוללים את ארמון המלך, פגודת הכסף והמוזיאון הלאומי.

סיאם ריפ ואנגקור

גם למגיעים בטיול מאורגן לקמבודיה וגם למטיילים העצמאיים אנגקור היא נקודת ציון שאין לוותר עליה. סיאם ריפ היא העיר הקרובה ביותר למקדשים של אנגקור הממוקמים בלב הג'ונגל ומשום כך היא התפתחה מאוד בשנים האחרונות עם פתיחת שערי קמבודיה למערב והפיכתה ההדרגתית למוקד תיירות. בסיאם ריפ ניתן למצוא מקומות לינה זולים, בתי קפה ומקומות בילוי לילי ומבחינת הוצאות המחיה היא נחשבת לזולה מאוד. כאמור, האטרקציה המרכזית באזור סיאם ריפ ובקמבודיה כולה היא מקדשי אנגקור. מדובר ביותר ממאה מקדשים, מבנים וארמונות. כל המבנים נמצאים בלב הג'ונגל והם ממוקמים על פני שטח של עשרות רבות של קילומטרים. השילוב של צמחיית הג'ונגל, תעלות המים והארכיטקטורה הייחודית יוצר מראות נדירים ועוצרי נשימה.
אנגקור הייתה בירתם של מלכי החמר הקדמונים ששלטו באזור בין המאה התשיעית למאה השלוש עשרה. עם שקיעת ממלכת החמר הקדמונית נעלמה העיר אנגקור ואבדה בג'ונגלים. העיר נחשבה למעין אל דוראדו או טרויה של אזור קמבודיה, עיר אבודה ודמיונית. כאשר התגלתה אנגקור מחדש במהלך המאה התשע עשרה הסתבר כי היא אחד מן המרכזים הגדולים בהיסטוריה של אומנות וארכיטקטורה בודהיסטית קדומה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב