דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלון כושר עם נועם שימלר - מאמן כושר אישי 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 956   [ נצפה 1981 פעמים ]

איזה סוג אימון אתה מעביר?

האימון שאני מעביר הינו אימון פונקציונלי מחזורי.

למה דווקא האימון הזה? 

למה אימון פונקציונלי? הבחירה היא לגמרי לא מקרית! אני בהחלט מאמין כי זהו הדור החדש באימון הכושר, גם בארץ. המטרה המרכזית של אימון מסוג זה אינה לשפר או לשנות את המראה החיצוני בלבד אלא לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני

כגון סיבולת שרירית, סיבולת לב-ריאה, גמישות, יציבה, שיווי משקל חיטוב וחיזוק הגוף וכו', תוך כדי הכנת המתעמל לביצוע טוב יותר של מטלות יום יומיות - יהיו אשר יהיו. האימון הפונקציונלי מתייחס לגוף כמערכת אחת -total body workout

למה אימון  מחזורי? כי שיטה זו מאפשרת ניצול נכון ויעיל יותר של הזמן. אם בשיטות האימון המסורתיות מאמנים כל קבוצת שרירים בנפרד לפי סטים וחזרות, שיטות המחייבות הפסקות דיי ארוכות בין סט לסט למנוחת השריר, באימון המחזורי אין בזבוז זמן. האימון המחזורי בנוי ממספר תרגילים (6-10) כאשר כל תרגיל מהווה למעשה תחנה והמתאמן עובר מתחנה לתהחנה. הזמן המתוקצב לכל תחנה הינו מוגדר מראש וכך הוא גם זמן המנוחה בין תחנה לתחנה. כל רצף התחנות מהווה מחזור אחד ואותו ניתן לבצע מספר פעמים, בהתאם לרמת הכושר. ההפסקות בין התחנות השונות לא עולות בדרך כלל על 30 שניות וההפסקות בין מחזור למחזור לא עולות על 60-90 שניות.  

תקצוב הזמן, אימון כל קבוצות השרירים, השיטטיות הנותנת תחושה של סדר ושל מסגרת - כל אלה אלמנטים חשובים מאוד באימון אישי, למאמן ולמתאמן יחדיו.

למה אימון הגוף כמערכת אחת, או במילים אחרות total body workout עדיפה על פני שיטות אחרות? ראשית, משמעות אימון מספר קבוצות שרירים במקביל הינה למעשה הוצאה אנרגטית גבוהה יותר, כלומר שריפת קלוריות מוגברת. לא פחות חשוב, עד כמה שהייתי רוצה להימנע מקלישאות, גוף האדם הינו אחת המערכות המורכבות והמושלמות ביותר שקיימות. עם כל פעולה שמבצעים אנו מפעילים בו זמנית מספר קבוצות שרירים, מערבים את שרירי הליבה, נעים במספר מישורי תנועה ובטווחי תנועה שונים ומשתנים ואימון הכושר אמור להכין אותנו, בין היתר, למטלות אלה. בידוד קבוצות שרירים עוזר "לנפח" את השרירים מבלי להתחשב בשאר מרכיבי הכושר הגופני.

( אני אעשה קצת סדר בהגדרות: "אימון פונקציונלי" זהו סוג האימון והוא מתייחס לאופי התרגילים השונים. "אימון מחזורי" הוא מושג שמתייחס יותר לאופן שבו מאורגנים התרגילים בתוך האימון, תקצוב הזמן וסדר התרגילים.)

האם נדרשים חפצים ועזרים מיוחדים בשביל האימון?

באימון שאני מעביר לא נדרש דבר חוץ מגופו והרצון של המתאמן. בתור מאמן כושר אישי כן אוהב לשלב אביזרים שונים כגון TRX, קטלבלס, אביזרי יציבה שונים, גומיות, כדורי כח וכו' מהסיבה הפשוטה שזה הופך את אימון להרבה יותר מעניין.

למה לא ללכת לחדר כושר במקום זה?

אפשר ללכת לחדר כושר. לא פסול ואף מומלץ. אבל, כדי להתאמן נכון בחדר הכושר, מומלץ להעזר בכללים הבאים : לא לבסס את האימון על סמך מכונות הכושר בלבד ( טווחי התנועה של מכונות אלה הינו מקובע וכמעט אף פעם לא מלא ), לשלב אלמנטים של אימון אירובי ואלמטים של אימון כוח ולהתמיד. מנסיוני כמאמן כושר אישי, רוב המתאמנים שלי בוחרים להתאמן מחוץ לחדר הכושר מפני שמחפשים משהו מעניין ומאתגר יותר עם תוספת של גורם מוטיבציוני נוסף. 

מה מקור הפיתוח של השיטה?

האימון הפונקציונלי משלב אלמנטים ועקרונות שמקורם בעולם הפיזיוטרפיה, הפילאטיס ואימון הכושר הגופני בכלל. השילוב הנכון של אלמנטים ועקרונות אלה הובילו למה שנחשב היום לאחת השיטות המובילות בתחום הכושר בעולם.

איפה למדת את שיטת האימון?

 מכון וינגייט, קורס מאמנים אישיים מטעם אוניברסיטת תל אביב, קורס אימון פונקציונלי בלוס אנג'לס, ארה"ב . 

איך גורמים למתאמנים להתמיד באימון?

זהו אחד הדברים המורכבים ביותר במקצוע שלי והוא נובע בעיקר בתוך היכרות אישית עם המתעמל והגדרה ברורה של המטרות והציפיות שלו מאימון הכושר. אחרי שאני מבין מה המתעמל מחפש, קל יותר לתת לו זה. התוצאות הן ללא ספק בין הדברים החשובים ביותר. כמו כן, אני לא מפסיק לנסות לאתגר ולהפתיע את המתאמנים שלי, אם זה ע"י שינוי רוטינת האימון, הכנסת אלמנטים של משחק לתוך האימון,  אביזרים חדשים ומעניינים ושינוי של סביבת האימון ואם זה בשיחות מוטיבציה והגדרה מחדש של היעדים לאחר השגתם של המטרות הראשוניות.

מה זה Boot Camp?

זהו למעשה אימון קבוצתי באוויר הפתוח (אישית אני מעביר את זה גם בסטודיו להתמודדות קלה יותר עם הקיץ הישראלי) בהשראת הטירונות הצבאית האמריקאית. הבוט קאמפ נותן למאמן את הכלים "לדחוף" את המתאמנים לתת את ה"פוש" האחרון. 

מה זה TRX?

רצועת כושר לא נמתחת המתפצלת לשתיים, הנתלת בעמדת גובה, המאפשרת מגוון רחב במיוחד של תרגילי כושר וקומבינציות שונות כנגד משקל הגוף ( מעל 500). הtrx מאפשר אימון מעניין ויעיל במיוחד תוך כדי שימת דגש על אימון שרירי הליבה. מקורו של הtrx הינו ביחידת "אריות הים" המפורסמת ( היחידה שחיסלה את בן לאדן :)) של הצבא האמריקאי. 

איפה נערכים האימונים?

העיקרון שלי " תגיד לי מי אתה אני אגיד לך איפה האימון יתקיים!". במילים אחרות , כפונקציה של רצונו של המתאמן, האימונים מתקיימים בסטודיו, בפארק, בים, בית הלקוח.  

למי מה הוא כולל?

ההתאמה נעשית על פי היכרות עם המתאמן, רמת כושרו, המטרות שלו, העדיפויות שלו, המצב הבריאותי שלו, הפרמטרים האישיים שלו. 

כמה זמן הוא נמשך

שעה כולל חימום מקדים ומתיחות בסוף האימון. 

מה אתה שואל בן אדם שבא אליך ואומר לך שהוא רוצה להיכנס לכושר?

מגוון רחב של שאלות החל מכאלה שנוגעות למצב הכושר שלו, המצב הבריאותי והרגלי אכילה ועד לכאלה שנוגעות לסיגנון החיים שלו וראייתו לגבי שילוב רוטינת כושר שבעוית לתוך אורך החיים שלו.

אתה גם מתייחס לתזונה של המתאמנים שלך או שהם דואגים לעצמם בעניין הזה?

אני נותן טיפים כלליים לתזונה נכונה ואורך חיים בריא אך אם אני מזהה בעית אכילה מסוימת אני מפנה לתזונאי קליני.

 

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי ויועץ לתזונה נכונה

 

 


 

 

 

בן 30, מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי הדוגל בראייה הוליסטית על גוף האדם ומאמין כי שיטת האימון של הגוף כולו כמערכת אחת (Total Body Workout) זהו המפתח לשיפור כל מרכיבי הכושר הגופני: קואורדניציה, יציבה , כח מתפרץ, סבולת לב ריאה, זריזות, מהירות וגמישות, אלמנטים המובילים לחיזוק שרירי הליבה ולחיטוב הגוף. מוסמך על ידי מכון וינגייט, בעל תעודת התמחות באימון אישי מטעם אוניברסיטת ת"א ,בעל תעודת הסמכה של אימון אישי וקבוצתי מטעם TRX FitnessAnywhere העולמית ובעל תעודת התמחות באימון פונקציונלי מטעם Perform Better האמריקנית. אוהב להישאר עם האצבע על דופק עולם הכושר ולהתעדכן בטרנדים, השיטות והאביזרים האחרונים בתחום. האני מאמין של : " הגבולות הם מושג תיאורתי בלבד!" http://www.personal-trainer.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב