דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ועצות לצביעה חכמה 

מאת    [ 30/10/2011 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 2077 פעמים ]

השלב המסובך והקשה ביותר בתהליך הצביעה הוא דווקא השלב הראשוני, בו עלינו לבחור את הגוון הרצוי לנו מתוך מניפת צבעים עצומה המכילה יותר מ- 1200 גוונים. זה נשמע לרבים כמעט כמו משימה בלתי אפשרית. גם משפט ההתראה הקצר המודפס על המניפה ומדגיש שהצבע הסופי על הקיר יהיה שונה מהצבע המודפס על הנייר, לא מקל על כל העניין. בשל הקושי הראשוני באיתור הגוון הרצוי, אספנו עבורכם מספר טיפים והסברים שיסייעו לכם לעבור שלב מבלבל זה בקלות ובחוכמה. מכאן תוכלו להמשיך בתהליך הצביעה כשאתם יודעים שבחרתם נכון, עד לקבלת התוצאות הרצויות בסיום התהליך כולו. 

לכל חברת צבעים גדולה יש את המניפה הספציפית שלה, אך כולן מסודרות לפי אותו העיקרון, מהגוונים הבהירים לגוונים הכהים. הסידור הפנימי יהיה לפי משפחות, כאשר בתחילת המניפה ניתן למצוא את הגוונים הבהירים שבסיסם לבן.

טיפ!   תשמחו בוודאי לשמוע כי עליכם לבחור את הבחירה הראשונית והחשובה ביותר, מתוך מבחר מצומצם יחסית של אפשרויות: מומלץ לבחור את הגוון הדומיננטי לצביעת החלל רק מתוך החלק הבהיר שבתחילת המניפה. אל גוון בסיסי זה תוסיפו בהמשך גוונים משלימים או מנוגדים, תלוי באווירה שברצונכם ליצור. חשוב לזכור שהבסיס לכל שילוב בתהליך צביעת קיר מוצלח הוא הבחירה הנכונה של הצבע השולט בחלל, אשר ישמש כקו מוביל ויופיע במקומות רבים בבית.

לאחר בחירת הגוון העיקרי נתחיל במלאכת שילובי הגוונים הכוללים של עיצוב הבית. בשלב הזה עלינו לקחת בחשבון את מכלול הפריטים הנמצאים בבית והיוצרים את האווירה בחלל: רהיטים, וילונות, בדי ריפוד, שטיחים וכו'. המטרה הסופית היא ליצור איזון נעים בעזרת גווני הקירות.

מי מכם המעוניין בשילוב עדין מאותה משפחת צבעים אבל באוקטאבות שונות, רצוי שיתמקד בפס בודד מתוך המניפה, שהוא למעשה פס מונוכרומטי המכיל מספר גוונים קרובים מאוד בדרגות כהות שונות ולבחור מתוכו את הגוונים המשלימים. 

טיפ! רצוי שלא להשתמש בשני גוונים צמודים או קרובים על הפס, מאחר והם יהיו דומים מידי. כדאי תמיד "לקפוץ" לפחות טון אחד או שניים במניפה, על מנת ליצור אפקט חזותי נכון יותר. ככל שנשתמש בפסים מרוחקים יותר במניפת הצבעים, יגדל ה"סיכון החזותי" שלקחנו והאפקט הדרמטי יתעצם. לנועזים שבינינו: תוכלו לבחור בצבעים בוהקים וחזקים אך אם בדעתכם לשלב יותר משני גוונים, עשו זאת במינונים נמוכים.

guyak




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב