דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמורות במיקור-חוץ 

מאת    [ 07/11/2007 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 4171 פעמים ]

תגיות: pCon, לינוקס, SMB, מחשבים, PC, Everex

המסר העיקרי הוא - מיקור חוץ מקצר זמן, משפר פרודוקטיביות ומצמצם בעלויות.

מיקור חוץ מעניק לארגון המשתמש בו יתרונות רבים. לפי STKI, המניעים העיקריים לפנות למיקור חוץ הם הצורך להתמקד בפעילות הליבה הארגונית, קיצור זמן הגעת מוצר לשוק ורצון לצמצם בעלויות. סיבות נוספות הן רצון להשיג ניהול יעיל יותר, להגיב מהר יותר לשינויים, לשפר יתרון תחרותי ולהביא לחדשנות.

עיקר המגמות

מגמות חדשות רבות משפיעות על התחום. לפי Gartner (גרטנר), המגמות העיקריות במיקור החוץ הן גלובליזציית ארגונים, גידול בבשלות המודלים להשגת תוצאות עסקיות והרחבת האפשרויות הגלומות בתחום. ב-STKI מאמינים כי כעת הזמן לשים דגש על ניהול ספקי מיקור החוץ, וכי התחום צפוי להתחזק, אם כי קצב הגידול צפוי להתמתן ביחס לשנים האחרונות.

בנוסף, לפי Gartner, מיקור החוץ צפוי להשתנות ולקבל דגש עסקי יותר מאשר טכנולוגי. עוד נראים במגמות, המשך מיקור החוץ לארצות רחוקות (OffShore), בעיקר להודו וסין, המציעות שירותים איכותיים ומוזלים; MultiSourcing, כלומר שכירת גוף האחראי על מגוון ספקי מיקור חוץ; ו-BPO (Business Process Outsourcing), מיקור חוץ של תהליכים עסקיים, במקום התמקדות רק בצד הטכנולוגי. ניתן לראות גם מגמה מסוימת של העברת פעילויות שהוצאו בעבר למיקור חוץ, חזרה לארגון (Insourcing).

עם זאת, לא הכול חיובי. בחלק ניכר מפרוייקטי מיקור החוץ, הארגונים לא ראו עדיין ROI מספק. מצב זה, כמו גם מספר הכישלונות בתחום, מוביל כעת לשינוי, שעיקרו העמקת הקשר לקוח-ספק, תוך בניית מודל שותפות עסקית, בו הספק אחראי בעסקה, גם לצד האסטרטגי.

לפי STKI, 55% מהארגונים הגדולים בארץ כבר משתמשים בשירותי מיקור חוץ, כאשר כ-24% מכלל כוח האדם שעובד עבורם, מקורו במיקור חוץ. בנוסף, קיימת כעת יותר מוכנות בקרב המנמ"רים בארץ להרחבת השימוש בשירותי מיקור החוץ. התחום הגיע בארץ לבשלות וליציבות, עם יותר התחשבות בכלל התועלות ופחות התמקדות בקיצוץ עלויות בלבד.

יוצאים לחו"ל

לפי Gartner, ההוצאות על פרויקטי חוץ מעבר לים יגדלו ב-50% בשנה הקרובה, בעיקר מצד חברות באירופה, בעוד שבארצות הברית צפוי 30% גידול. מיקור חוץ גלובלי ימשיך להיות חשוב בעולם שירותי ה-IT בשנים הקרובות, כמנוע צמיחה ארגוני. עוד מעריכה גרטנר, כי צמיחת שוק מיקור החוץ העולמי בשנים 2005-2007, תסתכם ב-200%!

ההשפעה על המנמ"ר

מיקור חוץ צפוי להשפיע על תפקידו של המנמ"ר ולשדרג את מעמדו כיוון שהוא יתפנה יותר בצד העסקי של המחשוב, במקום בצד הטכני השוטף. מומלץ למנמ"ר לנקוט במספר צעדים כהכנה לשוק החדש, כמו בניית ארכיטקטורה טכנולוגית ואוסף חוקים להנחיית כל ספקי מיקור החוץ איתם הוא בא במגע. עליו לבסס אסטרטגיית מיקור החוץ בארגון, להתעקש על מבנה חוזי גמיש המאפשר שינויים ולהשתמש ב-OffShore רק כאשר הוא מתאים בוודאות לארגון. STKI ממליצה ליצור תפקיד חדש: מנהל ספקים, שיהיה אחראי לקשר בין הספקים, למו"מ, למעקב אחר העמידה במטרות וכדומה. בנוסף, ניתן לראות שינוי משמעותי בתחום ניהול משאבי האנוש, עם צמצום במערכי המחשוב הפנימיים, שיתבטא ביותר עובדים שיוחלפו בעובדי מיקור חוץ.

פתרונות בשבילך

אלו החברות הבולטות המספקות פתרונות מיקור חוץ: בינת, החברה לאוטומציה, יעל תוכנה ומערכות, טלדור, כלנית כרמון, מטריקס, סימנטק (Symantec), סנסקום (Sensecom), קומסק,קסור (Xor), תים, EDS, HP, IBM, Ness (נס), One1, Oracle (אוראקל) ו-S&B.

מידע נוסף

מידע נוסף תוכלו למצוא באתרים: CIO.com, Information Week, Outsourcing Weblog וכמובן בוויקידפיה.

סיכום

עולם מיקור החוץ משתנה ולכן מומלץ שתכיר ותמנף את המגמות החדשות, בכדי למצות את התועלות הרבות, הגלומות בתחום חשוב זה, לארגונך.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם CI - מודיעין תחרותי לארגון.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח: http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא:
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=809

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב