דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אמא רעה ומהו המטען שהיא יוצרת אצל הבנים שלה? 

מאת    [ 30/10/2011 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 6585 פעמים ]

מהי אמא רעה ומהו המטען שהיא יוצרת אצל הבנים שלה? 

 

 

אימא רעה

 

אמא רעה היא אימא ביקורתית, שתלטנית, סכסכנית, אגרסיבית ומניפולטיבית. היא אינה חמה, טובה, נדיבה וחיובית. במקום זאת, היא לחוצה, מחושבנת, שלילית, נקמנית, חורשת רע, מסיתה, מדיחה ומלזלת.

 

בדרך כלל, אמא רעה היא אימא לא זוגית שמסוכסכת עם אבא, מסיתה כנגדו, גרושה ממנו ובונה לו דימוי שלילי ורע בעיני הבנים שלה. פעמים רבות, אימא רעה היא אימא שמסוכסכת גם עם הבנים שלה ואינה ביחסים טובים או קרובים איתם.   

 

 

 

"הרוע" עובר אל הבנים - הכיצד?

 

אימא רעה מעבירה את השליליות שלה אל בניה בשתי צורות: יש בנים שהופכים בעצמם לרעים, לאכזריים ולסכסכנים כמוהה ובדמותה, ויש בנים שמנסים להיות טובים אבל עדיין הם תמיד נמשכים באופן תת-הכרתי אל הרוע.

 

הרוע עובר בכל מקרה אל הבנים כי הבנים אינם יכולים שלא להזדהות עם אימא שלהם, בין אם באופן מודע ובין אם באופן לא מודע ומודחק. הרוע הזה פירושו מטען כבד של שליליות, של פלגנות פנימית, של משיכה לשלילי ושל בחירות זוגיות שליליות והרסניות.   

 

 

 

בנים לאימא רעה נמשכים לנשים רעות כמותה

 

ההשפעה של אמא רעה היא משמעותית מאוד על הבנים שלה. אמא רעה, משפילה, ביקורתית, אכזרית, מסרסת, ארסית, בוטה ומזלזלת - גורמת לבניה להימשך אל נשים כמותה.

 

המשיכה של בנים - שהיא כמעט אוטומטית ולא מודעת - לנשים רעות כמו אמא שלהם היא משיכה אומללה מאוד. היא גוזרת על אותם גברים לחיות כל חייהם לא רק בצילה של האמא הקשה והקרה שלהם אלא גם תחת מרותה וצילה של בת זוג רעה שאותה הם בחרו שלא מדעת.

 

 

 

בנים לאמא רעה מתקשים לדמיין אישה טובה - כי הם לא ראו ולא חוו דוגמה כזאת בבית

 

יש נשים טובות ויש נשים רעות. אבל, עבור בנים לאמא רעה האפשרות שנשים הן טובות אינה קיימת באמת במציאות הפנימית הרגשית שלהם. היא קיימת באופן תיאורטי בראש אבל לא באופן מעשי, מוחשי, ממשי וציורי בלב. האפשרות הזאת נמחקה מנפשם והושחתה בליבם, בשל הילדות הקשה והמשפילה שהם חוו בצילה של אמא רעה.

 

כתוצאה מכך, אותם בנים בוחרים שוב ושוב את אותן הנשים - נשים רעות ביסודן, מניפולטיביות מאוד, נצלניות, קרות, כבויות, תאבות לכוח ולבצע, חולות שליטה, נשים שמעוניינות להשתלט על הגבר, לפגוע בו, "לבלוע" אותו ולמעשה לנצל אותו ולהשפיל אותו. נשים רעות הן נשים שבאות עם כוונה רעה בליבן ועם תוכנית ברורה ונחושה לפגוע ולנצל. 

 

 

 

הבן הרע

 

רוב הבנים לאמא רעה נושאים בתוכם דימוי עצמי שלילי מאוד. מרוב ביקורת, סירוס ודחייה שהם הורגלו לחוות מאמא שלהם - הם הפנימו לתוכם את דמות "הילד הרע": הילד שהוא לא בסדר, שהוא טועה, שהוא לא יודע, שהוא דפוק, שהוא לא מבין, שהוא כמו כל הגברים, שהוא פגום, שהוא דחוי, שלא מגיע לו ושלעולם לא יהיה לו טוב.

 

הילד הרע, המסורס והפגוע הזה יהפוך ברבות הימים לגבר חלש, מבוהל, חסר ביטחון ובעל רגשות אשם מפותחים שיבחר באופן תת-הכרתי בנשים רעות כמו אימא שלו ויעשה הכל כדי לרצות אותן - במקום את עצמו. גבר כזה יגלה שהמעגל בו הוא חי הוא אינסופי וחסר תקווה כי החיים במחיצת נשים רעות הם חיים גרועים, קשים ומסרסים. כדי לצאת מהפלונטר הזה יהיה עליו עליו לפתח דימוי עצמי חיובי, לרפא את פצעי הסירוס והשליליות שאמא שלו טבעה בו ולהיות מי שהוא תמיד היה רק שלא אפשרו לו להיות - טוב, חיובי, שלם ובריא - כדי שהבחירות הזוגיות שלו גם יהיו חיוביות.

 

 

 

הפרדוקס הפנימי של הבן המסורס

 

בן לאמא רעה חי כל חייו בפרדוקס פנימי אדיר: מצד אחד, הוא אינו יכול שלא להיות קשור לאמא הרעה שלו ולאהוב אותה בעומק פנימיותו, פשוט משום שהיא חלק ממנו והוא חלק ממנה. מצד שני, האמא הזאת פגעה בו, שפטה אותו, סרסה אותו והחלישה אותו ועל כך הוא שונא אותה וזועם עליה, פוחד ממנה ומלא רגשות נקם ואשם כנגדה. 

 

פתרון הקונפליקט הפנימי הזה מחייב כמה הבנות:

 

1. לא כל הנשים דומות לאמא רעה. ישנן נשים טובות וחיוביות וכל מה שנדרש הוא ללמוד כיצד לזהות אותן ולבחור להיות במחיצתן.

 

2. רגשות אשם הם דבר הרסני ויש להיגמל מהם, אחרת לא ניתן להפוך מגבר פגוע ומבוהל לגבר בריא וחיובי.

 

3. ביטחון עצמי הוא דבר חיוני בדרך לבניית אישיות עצמאית שעומדת בפני עצמה ואינה חיה את המסרים השליליים של אמא רעה.

 

 

וטיפ לסיום: אמא רעה היא אמא שמכתימה ושופטת לחומרה את בעלה ואת בניה. היא פוגעת בביטחון העצמי של בניה וגורמת לכך שגם בבגרותם הם יבחרו באופן אוטומטי ולא מודע בנשים מסרסות ורעות כמותה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב