דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הסיבה המרכזית למשבר העולמי הנוכחי? 

מאת    [ 30/10/2011 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2482 פעמים ]

מהי הסיבה המרכזית למשבר העולמי הנוכחי?  

 

 

משבר עולמי רחב

 

המשבר העולמי הנוכחי - משבר פיננסי עמוק - הוא רק חלק ממשבר עולמי כללי שהעולם חווה בשנים האחרונות והוא כולל מספר רחב של תת-משברים:

 

משבר אנרגיה - צרכים הולכים וגדלים של אנרגיה שאין אפשרות לספק אותם כי ישנו מלאי מוגבל של מקורות אנרגיה.

 

משבר סביבה - ניצול הולך וגדל של כל מאגרי הטבע הגדולים המוביל למצב של הכחדת חיות טבע, איבוד מקורות הדגה, חיסול יערות וכיו"ב.

 

משבר פיננסי - ניצול מקסימלי של יכולת המינוף הכלכלי הובילה למצב של חובות עצומים וחובות אבודים כמעט בכל מדינות העולם.

 

משבר פסיכולוגי - מירוץ אנושי מטורף להצלחה המוביל לדיכאון כללי באוכלוסיה, לרמות לחצים גבוהות ולצורך הולך וגדל בתרופות להרגעה.

 

 

 

המקור האמיתי למשבר

 

כל המשברים העולמיים הנוכחיים מקורם בבעיה מרכזית אחת: עודף אוכלוסיה וקצב גידול אוכלוסיה מבהיל. כאשר אוכלוסיית העולם מכפילה את עצמה בכל דור, כאשר מסת האנשים שחיים על פני כדור הארץ היא אדירה ותקדימית, כאשר אין כל מגבלה או הגבלה על הריבוי האנושי - בני האדם נתקלים לראשונה בהיסטוריה בסיטואציה שהם מעולם לא נתקלו בה ואין להם את הכלים להתמודד איתה כי היא פשוט בלתי נתפסת.

 

סין היא המדינה היחידה בעולם שעמדה בפני קריסה מוחלטת בגלל קצב גידול אוכלוסיה שאיים לרסק את המדינה. מה שהציל את סין היא מדיניות להגבלת ילודה שאפשרה לא רק את הצלתה של סין אלא גם את שגשוגה האדיר בעשורים האחרונים. אולם המדיניות של סין אינה מדיניות מקובלת או מוכרת ביתר מדינות העולם, ולכן הסיכוי שמדינות נוספות יצטרפו למדיניות של סין נראה כרגע קלוש ביותר.

 

 

 

לכל דבר יש מחיר

 

לאיכלוס יתר יש מחירים קשים: אכלוס יתר מוביל לעומס אדיר ומסוכן על תשתיות התחבורה, החשמל, הקרקע והמים, הוא מחייב סיוע כלכלי נרחב לאוכלוסיות חלשות ביקפים עצומים, הוא מוביל לתחרות תוקפנית ואגרסיבית על מקורות המחייה המוגבלים בין התושבים החזקים והחלשים והוא מוביל לאנרכיה וללחצים פנימיים מסוכנים עקב פערים בין עשירים לעניים. 

 

כדור הארץ והמשאבים הטמונים בו יכולים לכלכל מספר תושבים מסויים. מעבר למספר זה, כדור הארץ פשוט יתחיל לקרוס - כי קצב ההתחדשות הטבעי אינו יכול לעמוד בקצב הצמיחה והצרכים האנושיים ההולכים ותופחים. מחקרים פסיכולוגיים מוכיחים, כי מרחב מחייה הוא צורך קריטי ביצירת יחסים הרמוניים בין בני אדם. כאשר שמים קבוצה של אנשים במרחב מחייה מצומצם - העימותים, האגרסיביות והתחרות בתוך הקבוצה הזאת יהיו בלתי נמנעים ואין דרך אפקטיבית לרסן אותה חוץ מליצור מרחב מחייה גדול יותר לקבוצה.

 

 

 

האוברדרפט האמיתי

 

הגרעונות וחובות-העתק המצטברים בתקציבי מדינות העולם הם רק סימפטום לבעיה האמיתית - אוברדפרט גלובלי של המין האנושי כולו ביחסיו עם כדור הארץ ועם המשאבים שהכדור הזה מסוגל לספק.

 

יש גבול שמעבר לו המערכת הטבעית פשוט קורסת. אל הגבול הזה האנושות כבר הגיעה מזמן. ברגע שהאנושות דוחפת את הגבול הזה עוד ועוד בצורה עיוורת ומבלי להבין כלל את הבעייתיות של התנהלות זו - התוצאות הן הרות אסון והפתרונות תמיד מגיעים בלית ברירה ובאיחור, כאשר הנזק הגדול כבר נגרם.

 

 

וטיפ לסיום: התעלמות ממגבלות כדור הארץ לספק את צרכי המין האנושי יובילו לתוצאות הרות אסון עבור אוכלוסיות שלמות כבר בשנים הקרובות.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב