יתרונות הבריאות של רכיבה על אופניים ואיך להשתמש באופניים באופן נכון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

יתרונות הבריאות של רכיבה על אופניים ואיך להשתמש באופניים באופן נכון 

מאת    [ 28/10/2011 ]
מילים במאמר: 919   [ נצפה 1993 פעמים ]

 
 

 כולנו אהבנו לרכב על האופניים שלנו כילדים, לפחות מי שלא פחד לרכב - ומי שפחד או פחדה, היום יש אנשים שעובדים ממש בעניין של ללמד אנשים לרכב על האופניים.

כילדים רכבנו על האופניים הלוך ושוב לבית הספר, אחרי הלימודים רכבנו עליהם לחברים ולטיולים ל"מרחקים", לים, לכינרת וליערות.

הרכיבה החזיקה אותנו בריאים, עסוקים ומאושרים.

כמבוגרים, לרכיבה על אופניים יתרונות גופניים רבים, גם מעל גיל 40, ורופאים רבים ממליצים לתרגל רכיבה כדי לשפר את מצב הבריאות.

רכיבה על אופניים מחזקת את מצב הלב וכלי הדם

רכיבה על אופניים היא פעילות גופנית טוב עבור הלב וכלי הדם שיכולה לשפר מאד את בריאות הלב.

אופניים עם כמה מהירויות מאפשרות את הגדלת רמת הכושר באופן הדרגתי כפונקציה של השיפור המתמשך במצב הלב וכלי הדם ואתה זוכה ליתרונות האלו גם אם כל מה שאתה מחפש זה הרזיה או שיפור המראה החיצוני - ואגב האופניים מחזקות מאד את כלל שרירי הגוף.

רכובה על אופניים מחזקת את המפרקים

ככל שאנו מתבגרים אנו חווים כאבי מפרקים בעיקר בברכיים. אוסטאופורוזיס גורמת לבעיות משותף להחמיר בשל מחסור של רמות סידן תקינות בעצמות .

רכיבה על אופניים מציעה פעילות גופנית ללא כאבים. ניתן להשוות את התועלת האירובית לריצה או ריצה ללא מאמץ.

חיזוק שרירי הבטן

הרכיבה על האופניים דורשת ממך למצוא איזון ויציבות על מנת להישאר זקוף. השמירה על האיזון גורמת לכיווץ שרירי הליבה של הבטן התחתונה וכל זה תוך שאתה מושך את הרגליים תוך כדי סיבוב למטה וחזרה לכיוון הגוף ולפיכך גורם לכיווץ נוסף.

גם השרירים שתומכים בגב התחתון ובאיזון שלו מתחזקים!

שחרור הלחץ

הרכיבה על האופניים היא דרך מצוינת לשחרר את הלחץ מהעבודה, בין אם אתה עובד יום יום בחוץ, או עובד בבית.

אפשר לשחרר את הלחץ עם אופני כושר אבל אפשר גם לקחת את האופניים החוצה וליהנות מהטבע.

משפחות וחברים יכולים לחלוק את חווית הרכיבה ואכן משפחות רבות עושות כן ומנצלות את ההזדמנות לטייל ולתקשר אחד עם השני.

היתרונות של הרכיבה המשותפת, כפי שיעידו רבים, הוא פשוט להרגיש טוב עם עצמך ועם חבריך או יקיריך. וזה דבר שאין לו מחיר.

איך להשתמש באופניים בצורה נכונה ובריאה?

ראשית יש לבדוק את גובה המושב על האופניים. המושב צריך לאפשר לרגליים טווח תנועה מלא עם כל סיבוב כשהרגל לא צריכה להתיישר ולהינעל בחלק שבו היא הכי ארוכה לאורך הסיבוב, אלא להיות מעט כפופה לפני שהיא ננעלת.

טווח תנועה מלא גם טוב למחזור הדם ברגלים התחתונות אשר עושות את רוב העבודה בהנעת האופניים.

כדי למנוע התכווצויות,רצוי למתוח היטב את שרירי הרגליים לפני ואחרי כל נסיעה באופניים, וזה לא ממש מסובך - צריך בסך הכל למשוך את הברך למעלה ולהצמיד כמה שיותר לחזה מצב אחד. ולמשוך את כף הרגל לאחור כמה שיותר לכיוון הגב/העכוז מצד שני

כדאי מאד לשים לב לתחזוקת האופניים, בין אם אתה עושה את זה בעצמך או שאתה לוקח את האופניים לחנות לתיקון האופניים.

מושב חייב להיות בגודל המתאים לך והוא צריך להיות נוח. כדאי מאד לשקול שימוש במושב מרופד 0 וכדאי להתייעץ עם מוכר מקצועי או חבר מבין עניין.

כשאתה מסיים את השימוש באופניים שיש להם מערכת הילוכים, תוריד את ההילוכים לגלגלי השיניים הכי נמוכים (קטנים) גם מקדימה וגם מאחורה. זה שומר על מערכת הקפיצים והמתיחה של הבלמים.

בדקו כי אופניים יש מחזירי אור מהצדדים וגם מאחור על הכיסא ומקדימה על הכידון. כדאי לשקול להתקין פעמון או צופר על מנת לאפשר לאחרים לדעת שאתה על הדרך ולהימנע מהיתקלויות בהולכי רגל.

כדאי לקחת איתך בקבוק מים לרכיבות, ובפרט אפשר להשתמש בבקבוקים שאפשר להתקין על שלדת האופניים.

שמור על תחזוקת האופניים כשאתה משתמש בהם

תסתכל טוב על כל מערכות האופניים ובדוק אם דברים שצריך לתקן.

מערכת בלמים: בדוק את כבלי הבלמים, האם אינם שבורים, רפידות בלם צריכות להיות להיות במצב טוב, ידיות בלם צריכות לעבוד כמו שצריך.

צמיגים: האם הצמיגים כבר שטוחים? האם יש בהם שברים? אם כן כדאי לשקול החלפה. לשים לב לפני רכישת פנימיות או צמיגים לגודל הצמיג - זה רשום על הצמיג בצד (לדוגמא 20 x 1.50)

עוד כדאי לבדוק: שרשרת האופניים, הדוושות וידיות האחיזה.

כדאי להכין לרכיבות תיק קטן עם עזרים לתיקון אופניים כמו מברגים ומפתחות, משאבה למילוי אוויר ופנימית חלופית או ספרי לתיקון פנצ'רים (אם כי במקרה כזה תצטרך להחליף פנימית בכל מקרה מאוחר יותר).

 אופניים מתקפלות

 אופניים מתקפלות הן דרך נהדרת ליהנות מהיתרונות הנ"ל כשאת/ה נוסעים לעבודה ברכבת או בתחבורה ציבורית אחרת ואתם מנצלים את מה שמכונה ה"מייל" האחרון -

 

ניתן כמובן להשיג אם אופניים חשמליות מתקפלות עבור בדיוק אותם מצבים שבהם נדרשים אופניים מתקפלות רגילות, מה שמעלה את השאלה...

אופניים חשמליות - שומרות על היתרונות הבריאותיים?

 על אף שלאופניים החשמליות (החוקיות) יש מנוע עזר, הרי שהמנוע הזה מופעל יחד עם סיבוב הדוושות כך שעדיין הנך מפעיל את הגוף.

גם אם הפעילות הגופנית שלך היא נמוכה ביותר, עדיין אתה נדרש לשמוע על איזון ובכך זוכה לחיזוק של שרירי הבטן והגב, ואם אתה מקפיד על מתיחות אז בכלל אתה עושה לעצמך שירות גדול!

לדעתנו האישית האופניים החשמליות הם גם כלי שכיף מאד לנסוע עליו, ושמכניס שמחה ותחושת שחרור וכיף לגוף וזה גם שווה משהו בבריאות. חיוכים וצחוק הם דבר בריא!

אם אתה משתמש באופניים חשמליות מתקפלות, הרי שלעיתים אתה גם סוחב אותם מפה ולשם, וזה לא ממש הרבה אבל זה גם משהו, זה בכל זאת מחזקת את הגוף קצת ומעט.

לסיכום:

לרכיבה על אופניים יתרונות גופניים רבים, כדאי לשים לב לתחזוקה ולשימוש נכון, וכדאי לזכור שגם אופניים חשמליות יכולות לתת יתרונות לא מבוטלים.

הרכיבה היא גם בסופו של דבר עניין מהנה וזה כשלעצמו תורם לבריאות.

 

 

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב