דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרום סודאן גן העדן החדש לעסקים 

מאת    [ 27/10/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 3004 פעמים ]

דרום סודן, המדינה הצעירה בעולם, היא היום מדינה נחשלת, ללא תשתיות, כוח אדם מיומן, יכולת ארגונית ורעב שהולך ועולה. כ-90% מהכוח העובד במדינה מרוויח דולר ליום. זאת ועוד, רק 24% מאזרחי המדינה יודעים קרוא וכתוב. למדינה, העשירה באוצרות כמו טבע כמו זהב, גז ונפט, אין שום יכולת לנצל את המשאבים שהטבע נתן לה בגלל מחסור בידע, טכנולוגיה, כוח אדם מיומן ויכולות ארגוניות, עקב מלחמת האזרחים העקובה מדם שהתרחשה שם בעשורים החרונים. אדמת המדינה, שנחשבת לפוריה, בגלל האזור הטרופי בה היא  שוכנת, נמצאת כרגע ללא כל יכולת פיתוח גידולים שעשויים להביא לשינוי במצב התעסוקתי והכלכלי של תושבי דרום סודן. גם מקורות המים הרבים שיש למדינה, בזכות הנילוס הלבן, נמצאים ללא יכולת ניצול בגלל מחסור במטהרי מים ותשתיות ניוד.

המדינה זקוקה לעזרה מיידית במספר תחומים שעשויים, תוך מספר חודשים קצר, לשנות לגמרי את אופיה ותפקודה של המדינה, לכאן נכנסת חברת General Marketing Solution, ששמה את יהבה במספר תחומים:

1: תחום המזון:

א. החקלאות: במדינה אדמה חקלאית פורייה בה ניתן לעשות כמעט כל גידול. השקעה בחקלאות עשויה להביא לתוצר של מזון תוך פחות מ-90 יום. כל הפרויקטים החקלאיים הנרקמים עכשיו  ייעשו בצורה ידנית על מנת להעסיק מאוד אלפי סודנים בזריעה, גידול, קטיף וכל עבודה אחרת המצריכה עבודת כפיים.

ב. גידול עוף: תוך 56 ימים העופות בגירים לאכילה.

ג. דגים: ניתן לשווק תוך 90 יום.

בצורה זו ניתן לפתור את הבעיה המיידית בנושא של מזון לאזרחי המדינה, שחמישית מהם נמצאים ברעב. המצב היום הוא שכל המזון מיובא מקנייה ואוגנדה. זהו מצב בעייתי גם כלכלית, כי לאזרחים אין יכולת לרכוש ללא תעסוקה והיבוא מאוד יקר. הפרויקטים יפתרו גם את בעיית המזון במדינה וגם תביא תעסוקה למאות אלפי בני אדם ואוכל למיליונים. התשלום עבור העבודה יהיה שבועי כך שלאנשים יהיה כסף ויוכלו להניע את המעגל הכלכלי. כמו כן, בגלל חוסר תשתיות במדינה אין בנקים בהם ניתן להפקיד את הכסף ויכולת מעקב אחרי הכסף שאנשים מכניסים.

 2. מים: בדרום סודן יש מים בשפע דרך נהר נילוס אבל כמו בשאר המקרים, גם כאן אין תשתיות לטיהור מים וניודם, לכן הקמת מערכות לטיהור הן דבר מאוד חשוב. החברה פועלת להקמת מערכות לטיהור כדי לספק מים באופן רציף.

3. זיקוק נפט: למרות שיש הרבה נפט במדינה, אין להם יכולת לזקק בצורה עצמאית.  הסכמים שנחתמו עם סודן בוטלו לאחר קבלת העצמאות. לכן הוחלט להקים מערכות זיקוק ניידות שיושבות על משאיות ומאפשרות לזקק באופן מידי בין 150 ל-300 אלף חביות ביום, כל אחת.. כיום מזקקים במדינה  500 אלף חביות נפט סה"כ, שהם כ– 15% מיכולת ההפקה.

4.תקשורת: כל מערך התקשוב. במדינה תוקם טכנולוגית ymax, שתאפשר פס רחב לטלפונים, אינטרנט, טלוויזיה. מכיוון שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת, כמות התקשורת יכולה להגיע למרחקים של 300 ק"מ, דבר המאפשר להשתמש בכמות אנטנות נמוכה במדינה, מה שמאפשר שוב, הפעלה מהירה ואף יעזור לשמירת איכות הסביבה. הטכנולוגיה תאפשר הפעלת תקשורת אינטרנט הכי מהירה שיש ותאפשר הקמת תשתיות של טלוויזיה אינטרנט, המובילה בתחום המדיה הבידורית בעולם.

אלו הסוגיות החשובות שחברת general Marketing Solution, בראשה עומד שמואל שי, מטפלת. ברגע שהפרויקטים האלו יצאו אל הפועל, תוכל המדינה להיכנס לתלם נורמאלי של התאוששות, שתביא לפריחה כלכלית, תרבותית וחברתית.

הכותב הניו יועץ לפיתוח תעשייתי דרום סודאן


www.rssd.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב