דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרגול יוגה טוב לבריאות 

מאת    [ 06/11/2007 ]

מילים במאמר: 859   [ נצפה 4254 פעמים ]

יתרונות היוגה
מאת: רעות צבי, מורה מוסמכת ליוגה אינטגרטיבית ומטפלת ברפואה סינית(שיאצו וטווינה) ודולה

משמעות המילה יוגה היא איחוד, צירוף, שיתוף, הרמוניה. איחוד שלנו עם עצמנו כשלם - גוף ונפש, נשימה ותודעה. יוגה מלמדת כלים להעצמת האדם לשיפור היכולות והכישורים שלו לחיי היומיום, המבוססת על מסורת עתיקה שמקורה בהודו. היוגה הינה חוויה אישית והתנסות ייחודית ושונה מכל פעילות גופנית או תרגול מודעות.
יתרונות היוגה כוללים גמישות, חיזוק הגוף (טונוס שרירים, בניית גוף יציב), נשימה נכונה ומלאה, הורדת לחצים, זרימת דם טובה, שיפור הריכוז, שיפור היציבה, מניעת כאבי גב (ואף משפר מצב קיים של בלט או פריצת דיסק), תורם לפעילות מערכת העיכול ועוד...

ליוגה קיימים אינספור זרמים ושיטות שונות, לעיתים קיימים הבדלים רבים בין שיטה לשיטה ולפעמים השיטות דומות מאוד, אך המשותף לכל השיטות הללו, הוא המהות - חיבור, הקשר שקיים בין האדם לבין הטבע. כמובן שחיבור זה בא לידי ביטוי בתרגול. לכל אסאנה (תנוחה) ביוגה יש שם, בד"כ השם הוא בסנסקריט- שפה הודית עתיקה, וחלק גדול מהשמות לקוחים מעולם החי והצומח. דרך השם אפשר לעתים להבין את משמעות התנוחה, למשל תנוחת העץ - ורקסאסאנה, יוצרת אצל המתרגל תחושת יציבות ואיזון ודומה בצורתה למעין עץ. תנוחת החתול - ביליקסאנה, מדמה את צורת ההתקמרות והמתיחה שמבצע החתול.


דוגמאות והסברים על יתרונות התנוחות:
תנוחת הכלב*
להתחיל מעמידת שש, הידיים ברוחב הכתפיים והרגליים ברוחב האגן.המרחק בין הידיים לרגליים זה מרחק אורך רגל. כפות הידיים מושרשות אל המזרן ומכאן אנו מעלים את הישבנים למעלה, תוך כדי משתדלים שהרגליים יתשירו. אנו שומרים על גב ישר - בכל מקרה והראש מסתכל למטה בין שתי הרגליים.
השפעות: תנוחת הכלב מהווה חצי עמידת ראש לאלו שלא יכולים לתרגלאת תנוחת עמידת הראש. תנוחת הכלב, מחזקת ומגמישה את כל המפרקים המרכזיים בגוף - רגליים, כפות רגליים, ברכיים, אגן, ידיים, הגב והבטן. התנוחה מגבירה באופן ניכר את זרימת הדם לראש ולכן מזרימה חמצן רב למוח. תנוחת הכלב מחזירה אנרגיה כשמרגישים עייפים תנוחה ביוגה תנוחה זו נחשבת לתנוחה שמשפרת מצב רוח.

* מומלץ לעבוד בתחילה עם מורה על מנת להגיע לדיוק של התנוחה


תנוחות פיתול
תנוחות הפיתול עוזרות לשמור על טווח התנועה הטבעי של עמוד השדרה, מנקות את האיברים הפנימיים של מערכת העיכול, עוזרים לניקוי כבד והנעת דם במעיים וממריצות את מחזור הדם.


הברכה לשמש
"הברכה לשמש" היא סדרה דינאמית של תנוחות, שאותה אפשר לבצעה בקצב איטי או מהיר, כחימום לפני האימון, כאימון נפרד או בין תנוחה לתנוחה בתוך האימון, כדי להכניס תנועה וזרימה.
היא עובדת על כל מערכות הגוף ומשלבת עבודה על שיווי משקל, תנוחות עמידה, כפיפות קדימה וכפיפות אחורה. הברכה לשמש מכילה מפגש של המתרגל עם תודעה, נשימה ותנועה. מספר סבבים של תנוחות הברכה לשמש הם דרך טובה להשיג איזון כולל, מתיחה יסודית ונשימה.
ישנם כמה ביצועים שונים של הברכה לשמש המגיעים ממורים שונים וממסורות שונות, אבל התנועות דומות ביסודן.


מחקרים ברפואה מערבית
עד לאחרונה התייחסו מומחים מערביים רבים ליוגה בחשדנות. אולם מומחים רפואיים משנים בהדרגה את דעתם. אין הרבה מידע בכל הנוגע ליתרונות היוגה, אולם מחקרים מראים שיוגה עשויה לשפר את מצב הבריאות הכללי ע"י הורדת לחץ הדם, הפחתת דיכאון, שיכוך כאבים, סיוע לרגיעה והגברת הערנות.
מחקרים קשרו גם בין יתרונות היוגה לשני מצבים: דלקת פרקים ותסמונת תעלת שורש כף היד.
במחקר שנערך על דלקת פרקים של היד נמצא כי אלו שהשתתפו בתוכנית יוגה בת שמונה שבועות דיווחו על הקלה משמעותית בכאבים, ועל טווח תנועה גדול יותר של היד.
(The Journal of Rheumatology, Vol.21, no.12).

מחקר שנערך בארה"ב בקרב 15,500 איש בני 53-57 ושפורסם בגיליון יולי-אוגוסט של המגזין Alternative Therapies in Health and Medicine, מצא קשר בין ירידה במשקל בקרב בני גיל זה לבין עובדת היותם עוסקים ביוגה.בקרב העוסקים ביוגה נמדדה ירידה ממוצעת של מעל 2.5 ק"ג במשך כ-10 שנים לעומת עלייה ממוצעת במשקל של כ-6 ק"ג בקרב אלה שלא עסקו ביוגה. החוקרים מציינים שאף שיתכן שברקע הממצאים עומדים גם גורמים נוספים, לא ניתן להתעלם מהמשמעויות לגבי הקשר בין איכות חיים לעיסוק ביוגה.
לרזות עם יוגה

מחקר חדש שנערך במרכז הסרטן מ.ד. אנדרסון (Md Anderson ) שבטקסס, ארצות הברית קובע כי איכות חייהן של חולות סרטן השד אשר השתתפו בשיעורי יוגה במהלך תקופת הטיפול בהקרנות השתפרה וכן תופעות הלוואי אשר נגרמות כתוצאה מהטיפולים פחתו. במחקר נטלו חלק 61 נשים החולות בסרטן שד, אשר נבחרו באופן אקראי. הנשים השתתפו בשיעורי יוגה פעמיים בשבוע לאורך כל תקופת ההקרנות. שיעורי היוגה כללו הרפיה, תרגילי נשימה, תרגילי יציבה, מדיטציה, דמיון מודרך ועוד. עם סיכום ממצאי המחקר הסתמן כי 63% מהמשתתפות במחקר טענו כי ההשתתפות בתרגילי היוגה אכן הייתה מועילה או מועילה מאוד עבורן.
המחקר פורסם היום באתר האינטרנט 'לחיות עם הסרטן' של הארגון האמריקאי לאונקולוגיה, לרגל חודש המודעות לסרטן השד המצוין בישראל, ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן במקביל לחודש המודעות העולמי, במהלך כל חודש אוקטובר
יוגה וסרטן השד

חוקרים מאוניברסיטת המפטון מצאו כי תוכנית שמשלבת תרגילי יוגה ותרגילי נשימה מסייעים לילדים מתבגרים להשיל את הקילוגרמים המיותרים.
יוגה והורדת משקל בילדים

ממחקרים שונים וגם על סמך פרויקט נוסף שבו קשורים אייזנברג והמגמה ליוגה של רידמן, עולה כי הטיפול באמצעות יוגה נמצא יעיל בילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADD) ובילדים עם הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD)
יוגה תרפיה לילדים

יוגה מהווה עבורי דרך אינסופית פנימה אל תוף הגוף והנפש,
אני כול יום לומדת משהו חדש דרך תרגול היוגה
הנכם מוזמנים להצטרף למסע של חיזוק וטיפוח הגוף, דרך תרגול קבוע ומאוזן שמתאים לכל אחד תרגול שמשלב בתוכו תרגילים לעיצוב ובניית גוף חזק ומעוצב, שיפור הגמישות, תרגילי נשימה ושלווה פנימית
כנסו לאתר: http://www.reutyosef.com רעות צבי 050-2000224
reutyosef@gmail.com
אשמח לענות ולייעץ בכל שאלה
רעות צבי 050-2000224
http://www.reuta4u.co.il/ ,reutyosef@gmail.com

רעות יוסף מורה ליוגה אינטגרטיבית ומטפלת ברפואה סינית,שיאצו וטווינה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב